Напередодні першої сесії новообраних міських депутатів Рівного вчили... голосувати. У середу вранці всіх запросили на інструктаж — показали їхні місця у залі та як правильно тиснути на кнопки пульта для голосування. І якщо з технічного боку проблем не виникло, то щодо регламенту обранці ще сперечаються — хто має візувати проекти рішень, чи транслювати засідання онлайн та кого пускати до сесійної зали. Документ регламенту містить понад 70 сторінок, а кінця роботи над ним ще не видно. Остаточна версія може з'явитися аж на другу сесію, тож завтра депутати ще будуть працювати по-старому.
Микола Бляшин, депутат міської ради, ініціював створення робочої групи для внесення змін у регламент: — За основу взяли старий регламент, за яким працювали депутати попереднього скликання. Але до нього є кілька важливих зауважень, які необхідно узгодити з колегами та оргвідділом міськради — для цього і потрібна робоча група. Наприклад, своєчасне оприлюднення усіх рішень сесії, на яке законодавство дає не більше двадцяти діб. Треба щоб кожен рівнянин міг вільно отримати протокол засідань депутатських комісій, щоб бачив, хто і як голосує. Яким має бути це голосування — таємним чи відкритим? Дехто хоче спростити процес візування проектів рішень, скільки інстанцій воно мусить пройти, перш ніж потрапити на розгляд. Є ще момент доступу на сесію, бо не всі бажаючі на неї потрапляють і залишаються за дверима. Закон гарантує, що прийти на сесію може кожен громадянин, і я проти того, щоб вхід був лише за запрошеннями, про які треба подбати заздалегідь. Та оскільки йдеться і про безпеку, то найкраще, щоб людина на вході пред'являла документ, що посвідчує особу — ми маємо знати, хто прийшов. Раптом комусь спаде на думку кинути петарду чи гранату? Буде значно простіше, коли показав паспорт і заходь! Часто бракує сидячих місць, тому люди змушені стояти у залі, але цю проблему вже має вирішувати не регламент, а оргвідділ. В будь-якому випадку рівняни мають право знати, як працюють їхні обранці. Тому обговорюємо і транслювання сесії онлайн — коштує це недешево, але воно теж дуже важливе. Хоча спершу треба провести тендер для обрання підприємця, який буде це робити якісно і за найнижчу ціну. Таких питань є чимало. Приємно, що депутати приходять на засідання цієї робочої групи, є представники від більшості фракцій. Присутні також громадські активісти зі своїми пропозиціями. Але думаю, що узгодити всі зміни одразу буде важко. Перша сесія 27 листопада буде установчою — маємо обрати секретаря міської ради, заступників міського голови. Так що можливо, що затверджувати новий регламент будемо вже на наступній.