Квартплата — це податок, а не плата за конкретні надані послуги, вважає рівнянин Григорій Башук, який вже кілька років поспіль домагається справедливості, «воюючи» з ЖКП «Сонячне» скаргами до прокуратури та позовами до суду.
Григорій Башук розповів, що сім років тому придбав квартиру на останньому поверсі дев’ятиповерхового будинку на вул. Млинівській, 39. Витратив останні гроші на ремонт нового помешкання. А вже за кілька тижнів пошкодував. Дощова вода, що просочилася крізь його стелю, зіпсувала не лише помешкання, а й майно. Григорій Башук розповів, що вже кілька років намагається добитися правди у різних інстанціях, але поки все марно: — Тричі я звертався зі скаргами до начальника ЖКП «Сонячне», втім, жодної відповіді на них я не отримав. На знак протесту я перестав вносити квартплату. Звернувся до міського суду і виграв справу. ЖКП «Сонячне» забов’язали виконати ремонт даху над моєю квартирою і виплатити мені компенсацію за моральну шкоду. Комунальне підприємство виконало обидва рішення суду, щоправда, ремонт зробили не якісний. Стеля була сухою лише до першого сильного дощу. Виконавча служба зробила висновок, що рішення суду виконане не в повному обсязі. Двічі оштрафувала начальника ЖКП, після чого направила подання до міської прокуратури. Керівник ЖКП «Сонячне» вирішив мені помститися і звернувся до міського суду з позовом до мене. Вимагав стягнути заборгованість по квартплаті. Першу інстанцію я програв, але апеляційний суд врахував, що між мною та ЖКП не укладений договір про надання житлово-комунальних послуг, відтак рішення було на мою користь. Суд зменшив неправомірно нараховану ЖКП заборгованість з 1244 гривень до 162. Після того, як я отримав рішення апеляційного суду, я одразу погасив заборгованість і спробував укласти договір із ЖКП. Втім, безрезультатно. Мені надали незрозумілий текст договору. Жодних документів щодо переліку послуг, їх вартості та періодичності не було. Хоча це передбачено законом. Згодом, коли я перевірив розрахунки за квартирну плату за даними міської ради, там взагалі виявилися арифметичні помилки. Я зробив висновок, що квартирна плата — це не оплата за надані послуги, а обов’язковий податок, розмір якого взятий зі стелі. Споживач його забов’язаний платити незалежно від того, отримує він ці послуги чи ні. Тривалий час виконавча служба намагалася повернути справу так, ніби я сам перешкоджаю укладанню договору, але врешті-решт просто призупинила провадження. Звертався я й в прокуратуру — спочатку в міську, а потім — в обласну, вимагаючи зобов’язати ЖКП виконати ремонт мого будинку, призупинити вимагання з мене квартирної плати і укласти договір. Та жодних заходів по моїх зверненнях органи прокуратура не вживали. Зі скаргою на їх бездіяльність я звернувся до Генпрокуратури, але там мені відмовили, пояснивши відсутністю на заяві підпису прокурора області. До нього я неодноразово звертався, але під різними приводами він мені відмовляв. Отож, все залишилося так, як і було. Дах у мене й надалі протікає, життя в квартирі стало просто нестерпним. До речі, така ж ситуація і в моїх сусідів на 9 поверсі. Договір зі мною досі ніхто не уклав і я, відповідно, не сплачую квартплату. Всі свої претензії я виклав у листі до міського голови Рівного. Сподіваюсь, що він зможе покласти край моїм поневірянням і зобов’яже ЖКП «Сонячне» виконати усі судові рішення.
Коментар Ярослав Сахнюк, начальник ЖКП «Сонячне»: — На цій посаді я лише три тижні. За цей час пан Башук до мене не звертався, але я обов’язково з’ясую, в чому там проблема. Натомість щодо протікання даху було дві скарги від його сусідів. Поточні ремонти ми там виконали. Загалом по нашому ЖКП за три тижні вже звернулося 40 мешканців із проханням відремонтувати дахи. Ми робимо те, що в наших силах, втім всі й одразу відремонтувати неможливо. Що стосується додатків по розрахунку квартплати, то відношення до цього з моїм приходом на посаду докорінно змінилося. Я доручив своїм підлеглим, аби вони рознесили цю інформацію в роздрукованому вигляді по всіх квартирах, щоб люди знали, за які послуги і скільки вони платять.