Фракція БЮТ у міській раді одразу після рішення про передачу двох теплопостачальних підприємств «Комуненергії» й «Теплотранссервісу» з обласної комунальної власності на баланс міста однією з перших заговорила про необхідність їх об’єднання. Міська влада нібито й погодилася з цією пропозицією, але досі питання не вирішене. Член міськвиконкому та депутат обласної ради від фракції БЮТ Олег Хомич переконаний, що владу міста, в тому числі й міського голову Рівного Віктора Чайку, стан справ, який склався у комунальній галузі, цілком задовольняє.
— Пане Олегу, чому ви вважаєте, що міська влада навмисно затягує вирішення питання про об’єднання двох підприємств? — Влітку був підписаний акт прийому-передачі майна з обласної комунальної власності у власність міської громади. Згодом на сесії міської ради фракція БЮТ оприлюднила заяву про необхідність об’єднання теплопостачальних підприємств, втім, ні виконавча влада, ні міський голова для цього досі нічого не зробили. Минуло вже чимало часу, відколи депутати обласної ради прийняли рішення про передачу цих підприємств на баланс міста. Та досі міські чиновники навіть не потрудилися над тим, щоб оформити майно «Комуненергії» та «Теплотранссервісу» в комунальну власність міста. Навіть незважаючи на те, що для цієї процедури законом передбачено десятиденний термін. Тому виходить, що майно цих підприємств вже перебуває у власності міста, а самі підприємства досі в розпорядженні обласної громади. — Ви вважаєте, що комусь вигідно затягувати процес реформування? — А ви запитайте про це у керівників теплопостачальних підприємств, які постійно на нас, споживачах, «нагріваються». Декілька днів тому рівняни отримали рахунки за спожите тепло та гарячу воду вже з новими тарифами. У ці тарифи були закладені максимальні об’єми газу, які потрібні для того, щоб обігріти оселі рівнян при мінусовій температурі. Минулий місяць був досить теплим, відповідно газ використовувався по мінімуму. Радіатори ледь теплі, а перерахунок коштів ніхто не зробив і не зробить. Так само, як ніхто не зробить перерахунок за те, що в наші оселі гаряча вода подається не цілодобово. В той час як у нових тарифах передбачена оплата саме за цілодобове теплопостачання. Відверто кажучи, я сумніваюся, що такий перерахунок взагалі був комусь зроблений. Рахунки «по повній» отримали навіть ті, кому тепло взагалі не подавалося або подавалося з перебоями. А потім на зекономлені кошти керівникам цих підприємств купують дорогі іномарки. — За що споживачі тепла ще переплачують? — У нових тарифах передбачено дуже багато пунктів, необхідність у яких після об’єднання двох підприємств просто зникла б і це дало б змогу або знизити тарифи, або зекономити кошти на модернізацію обладнання новоствореного теплопостачального підприємства. Наприклад, мало хто зі споживачів знає, що після реєстрації «Комуненергії» й «Теплотранссервісу» як окремих підприємств останнє успадкувало майже всю матеріально-технічну базу. Тому керівництво «Комуненергії», щоб забезпечувати своїх споживачів теплом, змушене орендувати це обладнання і платити чималі кошти. Наскільки мені відомо, в рік на це витрачається понад мільйон гривень. А це наші з вами кошти, які закладені у тарифах за послуги теплопостачання. Крім того, мало хто знає, що «Теплотранссервіс», окрім теплової, виробляє й електричну енергію, яка продається за нерегульованим тарифом. Куди діваються ці кошти, знає тільки п. Казачек. У той же час КТП «Комуненергія» щорічно платить «Рівнеенерго» за спожиту електроенергію близько 8 мільйонів гривень. Після об ’єднання цих підприємств можна було б значно зменшити апарат управління, відповідно зменшилися б витрати на його утримання. А найголовніше — провести комплексну перевірку незалежною аудиторською компанією і перерахувати тарифи, оскільки резерви для їх зменшення очевидні. — Свого часу депутати міської ради з фракції БЮТ говорили про якусь нову, більш ефективну, модель роботи новоствореного підприємства... — Ми пропонували об’єднане теплопостачальне підприємство перереєструвати у вигляді акціонерного товариства. На його базі створити спостережну раду, до складу якої входили б депутати міської ради, представники громадськості й міський голова. Це зробило б і роботу підприємства, і процес формування тарифів більш прозорими і зрозумілими для споживачів. Крім того, фракція БЮТ у міській раді пропонувала не призначати керівника новоствореного підприємства, як це робилося досі, а оголосити конкурс на його посаду з обов’язковим подальшим укладенням контракту на рік чи два. У трудовому договорі чітко прописати, що міська громада вимагає від нового директора підприємства. По закінченні терміну проводилося б підбиття підсумків роботи керівника і на основі цього приймалося б рішення про продовження контракту чи оголошення нового конкурсу.