Підвищення плати за проїзд слід чекати найближчим часом

2110 0

Ми у соцмережах:

Підвищення плати за проїзд слід чекати найближчим часом

Ситуація в галузі пасажирських перевезень складається далеко не на користь перевізників, відповідно, і пасажирів. Стрімке подорожчання пально-мастильних матеріалів, технічного обслуговування транспортних засобів, сплата валютних кредитів — це об'єктивні чинники, що змушують перевізників наполягати на підвищенні плати за проїзд.

демчук

Під час сесії міськради Валентин Демчук, президент ГО "Союз перевізників України", вимагав провести незалежну юридичну експертизу угоди з корейцями щодо запровадження у Рівному єдиного електронного квитка
Однак це далеко не все. Пасажирам доведеться оплатити ще й чийсь "інтерес". Нещодавно міський голова Володимир Хомко підписав угоду з корейською фірмою "MST Global". Угода передбачає введення єдиного електронного квитка — електронної картки, якою будуть розраховуватися пасажири замість готівки. Таку картку-проїзний можна буде купити у терміналах, які встановлять на зупинках міста. Після зняття всіх коштів з картки її можна буде поповнювати і користуватися далі. Так, на перший погляд, сучасно, зручно і по-європейськи. Але чи готові ми до цього зараз? Скільки і кому коштуватиме такий "квиток в Європу"? За умовами угоди інвестори зобов'язані закупити для Рівного транспорт на суму 8,9 млн. доларів. Однак чомусь угода передбачає, що це зроблено буде другим етапом. Та й нікому не зрозуміло, який саме транспорт це має бути: тролейбуси чи автобуси. Виглядає, як така собі "замануха": зобов'язання, яке навряд чи буде виконано. Також за умовами угоди 6% виручки перевізники зобов'язані заплати фірмі-посереднику "МСТ Рівне". — Уникнути додаткового підняття тарифів на проїзд у маршрутках за таких умов не вдасться. Перевезення — це бізнес, якщо він стає збитковим — він закривається. Платити більше в нашій країні традиційно змушений кінцевий споживач — пасажир, — говорить голова ГО "Спілка водіїв" Сергій Овчинніков. — Розрахунки свідчать, що якби сьогодні уже діяв е-квиток, то вартість проїзду в маршрутці по місту становила б мінімум 5 грн. Сім'я з трьох осіб змушена була б витрачати на проїзд як мінімум 660 грн. щомісячно. Зараз — 330 грн. На сьогодні перевізники Рівного перевозять пасажирів пільгових категорій на 2 млн. грн. щомісячно. (За даними колишнього Міністерства транспорту і зв'язку, майже 50% населення України є пільговиками). Держава не відшкодовує підприємцям ці кошти. Як користуватимуться електронним квитком пенсіонери та інші незахищені категорії населення? Пільговикам, мешканцям Рівного, через службу соцзахисту видадуть безкоштовні картки. Але тільки один раз. Якщо людина її загубить, то за виготовлення другої картки треба заплатити — орієнтовно еквівалент 1,5 долара. Людям похилого віку важко буде розібратися, як правильно користуватися е-квитком. Не передбачено альтернативи для тих пасажирів, які через релігійні переконання відмовляються користуватися електронними послугами. Хто подбає про ці категорії населення? Кому вигідний і зручний зараз електронний квиток? Однозначно — корейському інвестору, який багато обіцяє і невідомо, що виконає, адже поки що систему е-квитка ця фірма впроваджувала тільки в далеких Кореї, Колумбії, Домінікані, Еквадорі, і перевірити якість їхніх послуг неможливо. Як, певно, і судитися з ними у разі недотримання умов угоди. Дуже незрозумілою є позиція ще однієї сторони — голови міста, який довго не погоджувався укласти угоду з цією фірмою. І раптом, без жодних тендерів чи конкурсів, без належної фахової оцінки, не дослухаючись до думки громади, підписав угоду. Постає запитання: чи не знайшли якісь аргументи заохочення корейці для Хомка? — Без сумніву, електронний квиток потрібен, і ми до цього прийдемо, адже Україна зробила європейський вибір, — говорить президент ГО "Союз перевізників України" Валентин Демчук. - Та чи доцільно це зараз? В Україні війна, народ збіднів уже втричі через нестабільний курс долара. Економісти кажуть, що українців чекає чергова хвиля зубожіння. Чи варто зараз, коли кожен намагається допомогти захисникам Вітчизни, часто віддаючи останнє, вводити новації, які змушують платити більше? Чи повинен пересічний рівнянин годувати корейців? Які ще вигадані "нагальні" потреби нас змусять оплатити? Інформаційний відділ
ГО "Союз перевізників України" та ГО "Спілка водіїв".


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також