11.02.2016 07:42 Адміністратор
3018
0
У ЦНАПі відвідувач мав би отримати всі послуги, не виходячи з будівлі.
— Президент Порошенко, який відкривав рівненський ЦНАП, думав, що він — перший відвідувач. Насправді ж центр працював на майдані Просвіти і до того.
— У тестовому режимі. Щодня до нас приходило до 200 відвідувачів. Після відвідин президента кількість людей зменшилася. З об'єктивних причин. Минулого тижня ми переводили до себе працівників реєстраційної служби управління юстиції, які вже здійснюють реєстрацію речових прав на нерухоме майно, а також реєстрацію бізнесу.
— Які послуги, окрім реєстрації, наразі можна отримати у рівненському ЦНАПі?
— Усі послуги, які надають виконавчі органи міської ради у сферах земельних відносин, будівництва, торгівлі, житлово-комунального господарства. Можна отримати всі документи дозвільного характеру, потрібні для ведення бізнесу, подати декларацію про початок будівельних робіт і декларацію про готовність об'єкта до експлуатації. Причому, на території не лише Рівного, а й області.
Віталій Герман та Юлія Шигорева
— Проте перші відвідувачі вже нарікали, що з ЦНАПу їх посилають зібрати ще купу довідок у різних установах.
— Надання будь-якої адміністративної послуги регулюється певним галузевим законодавчим актом, що вимагає від людей певних документів. Для того, щоб приватизувати земельну ділянку, наприклад, потрібно отримати у міської ради дозвіл на розроблення проекту землеустрою і до заяви додати геодезичний план земельної ділянки. Такі плани виготовляють землевпорядні організації, а тому громадянин має спершу звернутися до них. Ми лише приймаємо від клієнта пакет документів, потрібних для прийняття певного рішення.
Але є проблемні питання, які ми намагаємося врегулювати. Наприклад, щонайменше 50 рівнян щодня звертаються із заявами на отримання матеріальної допомоги. Для того, щоб отримати її, людина має подати довідку, що вона не має паю у Рівному. У місті ж пай мають тільки 40 осіб. Через них всі, хто звертається по матеріальну допомогу, мусять взяти довідку, бо цього вимагає законодавство. Хочемо просити, щоб цю норму змінили на законодавчому рівні, бо це проблема не лише Рівного.
— А хіба працівники ЦНАПу не мають доступу до державних реєстрів і не можуть самостійно перевірити, має людина земельну ділянку у власності чи ні?
— Справді, адміністратори центру мають доступ до Державного земельного кадастру, але він не сформований поки що ідеально. Не на всі ділянки оформлено право власності.
— Субсидію також можна буде оформити у ЦНАПі?
— Ми не надаємо соціальних послуг. Проте у зв'язку з тим, що у нас нове приміщення, розширилася матеріально-технічна база, готуємо новий перелік послуг. Наразі ми надаємо 166 адміністративних послуг, а будемо — близько 200.
Із 1 квітня у рівненському ЦНАПі можна буде зареєструвати місце проживання або знятися з реєстрації, будемо надавати усі послуги, які стосуватимуться отримання даних з Державного земельного кадастру. А також домовляємося, аби з 1 травня розпочати видачу закордонних паспортів та ID-карт. Буде конкуренція: оформити паспорт можна буде як у нас, так і в управлінні ДМС. Ми будемо намагатися здешевити послугу.
— Нове приміщення ЦНАПу поділено на різнокольорові сектори.
— Кольори означають різні послуги: у червоній зоні — реєстрація місця проживання, у сірій — видача закордонних паспортів та ID-карт, у синій — всі послуги виконавчих органів міської ради та документи дозвільного характеру для бізнесу, у зеленій — реєстрація бізнесу, жовтій — оформлення речових прав на нерухоме майно. Окрім того, замість скляних перегородок ми вирішили поставити квіти, що створює, з одного боку, бар'єр між потоком людей, а з іншого — затишок.
— Поки що у центрі небагато відвідувачів, проте з часом їх побільшає і, очевидно, знову будуть черги.
— Людей стане багато, коли ми розпочнемо реєстрацію місця проживання. За нашими підрахунками, йдеться про 300 осіб щодня, які звертатимуться за цією послугою. Тож загалом щодня буде близько 1000 осіб. Ми все робитимемо, щоб "живих" черг не було. До кінця місяця запровадимо онлайн-реєстрацію до реєстратора речових прав. Окрім того, у нас працює сучасна автоматизована система керування чергою. Людина реєструється на терміналі, що у холі центру, отримує талончик з особистим номером та чекає, коли система оповістить про її чергу.
— Скільки людей працює у ЦНАПі, і яку зарплатню вони отримують?
— Штат ще повністю не укомплектовано, проте має бути 41 працівник. Дехто проходить навчання, на частину посад оголосимо конкурс. Зарплата — у середньому 3000 гривень.
— Рівненський ЦНАП отримає грантові кошти з Євросоюзу. На що витратить?
— Йдеться про 1,2 млн. грн., які виділила Єврокомісія. За них зробимо реконструкцію приміщення на вулиці Лермонтова, щоб облаштувати там міський територіальний підрозділ, який буде спеціалізованим. Там можна буде отримати увесь перелік послуг, що стосуються земельних відносин та будівництва. Окрім того, отримаємо мільйон євро на реалізацією спільного з Волинською та Львівською областями регіонального порталу адміністративних послуг.
Алла САДОВНИК.