Подвійні стандарти Януковича щодо утилізаційного збору

1368 0

Ми у соцмережах:

Подвійні стандарти Януковича щодо утилізаційного збору

Навколо утилізаційного збору ведеться якась незрозуміла гра. Або урядовці діють всупереч волі Президента, або ж між Віктором Януковичем та зацікавленими особами існує певна домовленість. Можливо, глава держави вдає, ніби він намагався зупинити запровадження збору, але йому не вдалося через свавілля та опір підлеглих. І до речі, європейці вже почали про це здогадуватись.

Нагадаємо, з 1 вересня почали діяти зміни до Податкового кодексу "щодо сплати екологічного податку за утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів та вдосконалення деяких податкових норм". Згідно з ними, до ціни імпортних легкових авто додаватимуться 5,5 тис. грн., а до ціни вантажівок і автобусів — 11 тис. грн. Сума може бути більшою, залежно від об'єму двигуна та строку експлуатації. Голосування за ці зміни відбулося 4 липня. Ніхто особливо не приховував, що запровадження збору є відповіддю на аналогічні дії з боку Росії. А ще, з самого початку, він створював переваги для деяких вітчизняних підприємств, що займаються складанням автомобілів — зокрема, для "УкрАВТО" Таріела Васадзе. Звісно, новий вид податку підтримувало Міністерство екології, яке б за рахунок цього долучалося до розподілу мільярдів гривень. Дійсно, не було б нічого поганого, якби запровадження збору привело до створення в Україні підрозділів світових лідерів з автобудування. Як це відбулося, наприклад, в Росії. Проте, вочевидь, чи то розміри українського ринку виявилися замалими, чи то наш ринок дійсно надійно закритий для будь-якого іноземного виробника авто.

Подвійна гра Януковича

Тим часом, лобі автоімпортерів почало розпалювати пристрасті — і щодо утилізаційного збору, і щодо додаткового мита на автомобілі (воно було запроваджено майже в цей самий час). У бік уряду почали лунати погрози щодо санкцій з боку СОТ та Європи. За місяць, 5 серпня, Янукович підписав окреме доручення, яким зобов'язав уряд "удосконалити законодавство у сфері утилізації транспортних засобів". Згідно з документом, КМУ мав "усунути положення, які не узгоджуються з міжнародними зобов'язаннями України, взятими у процесі вступу до Світової організації торгівлі". Також Президент зажадав знизити планку обов'язкових вимог до суб'єктів господарювання, які здійснюватимуть "діяльність із розбирання транспортних засобів", чітко визначити "механізм державного контролю і нагляду за такою діяльністю" та знайти одного розпорядника для "утилізаційних" коштів. Але, безумовно, головна вимога стосувалася саме отого "удосконалення" закону до СОТівських вимог. Тобто або запровадження нового фактичного податку для всіх, або ж його скасування. Саме в такий спосіб Президент надіслав Європейській Комісії начебто однозначний сигнал: обґрунтовані зауваження почув, критику сприйняв, недоліки буде усунуто. Зазвичай доручення Президента виконуються швидко, але, мабуть, не цього разу. І це дає привід вважати, що саме такою була початкова домовленість. За повідомленням Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів та дилерів, у середу 4 вересня Кабмін затвердив План організації підготовки проектів нормативних актів, що необхідні для забезпечення реалізації закону "Про утилізацію транспортних засобів". Минуло вже кілька днів вересня, а від імені КМУ (якому глава держави й доручив цю відповідальну роботу) до парламенту так і не надійшло жодного законопроекту на вказану тему. Усе, що в парламенті є, — винятково самодіяльність депутатських фракцій та окремих депутатів. Натомість, за даними "Економічної правди", на слухання Кабміну кілька тижнів виносився один і той самий проект Плану організації заходів. З якихось причин документ саме в цій редакції був потрібен розробникам.

Імпорту поки не буде

Тим часом, з 1 вересня імпорт автомобілів в Україну повністю припинився — з дня набуття чинності "утилізаційного" закону. Біди в тому начебто й немає, адже імпортери накопичили на складах запас легковиків на кілька місяців. Але навіть маючи бажання, з 1 вересня вони фізично не можуть завезти в Україну жодного автомобіля. Насамперед через те, що до цього часу уряд не затвердив бланк "Сертифіката про сплату утилізаційного збору", без якого перетин кордону є нереальним навіть за умови сплати самого збору. Це питання вирішиться лише після 15 жовтня.

Нові повноваження ДАІ

Тим часом, автомобільними ринками прокотилася панічна хвиля з приводу того, що з 1 вересня придбане з рук авто не можна буде поставити на облік без сплати "екологічного податку". Другого вересня Департамент ДАІ МВС України направив на місця телеграму-роз'яснення, де вказав: всі завезені до 1.09.2013 року на митну територію автомобілі підлягають реєстрації без сплати утилізаційного мита. Це ж стосується й усієї техніки, що до вказаної дати мала українську реєстрацію. До речі, незбагненним чином ДАІ саме завдяки утилізації отримала явочним порядком (а не через закріплення в законі) додаткові повноваження. Відтепер чомусь автоінспекція, а не Міністерство доходів і зборів, вестиме облік Сертифікатів та видаватиме їхні дублікати у разі втрати. Вона навіть видаватиме довідки про звільнення від сплати "екологічного податку на утилізацію" при знятті з обліку автомобілів, отриманих як гуманітарна допомога.
За матеріалами "Української правди".
 


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також