Щодня на Рівненщину підприємливі люди завозять більше сотні автомобілів з Європи. Для продажу. Аби зареєструвати таке авто (як правило — що було уже в користуванні), перегонщики спершу на нього повинні отримати сертифікат відповідності. Такі документи раніше видавали в усіх обласних центрах. Та кілька місяців тому уряд більшість сертифікаційних центрів закрив, у тому числі й у Рівному.
Та їздити до найближчого центру — того, що у Львові, автоперегонщики не хочуть. Своє небажання у вівторок вони «оформили» у протест, заблокувавши проїзд трасою Київ-Чоп. Мовляв, якщо перекриватимуть міжнародні траси, то так їх краще почують, бо звернення, які писали, ефекту не мали. Олександр, який переганяє автомобілі з Європи у Рівне, розповів: — За добу центр у Львові може прийняти не більше 30 авто! А за день на Західну Україну привозять близько 500 автомобілів. Ви уявляєте, які черги створюються! При цьому електронних черг нема, тільки живі. Рівнянам потрібно їхати 200 кілометрів до Львова, витрачати кошти на дорогу і ще й невідомо, чи вдасться потрапити у чергу. Бо якщо приїдеш і ти вже 31-й на сьогодні, то потрібно або вертатися і знову їхати наступного дня, або бронювати готель. На ціну для наших покупців такі незручності не надто впливають, сертифікати подорожчали, але на кілька сотень гривень. Сто доларів під час купівлі авто великої ролі не відіграють. Проте незручності — для перегонщиків авто. Мало того, що за тисячі кілометрів гонимо, то ще й доводиться з ними до Львова їхати. Михайло, перегонщик: — Невдоволені ми також тим, що сертифікати, які отримали на початку року у Рівному та Луцьку і які мають термін придатності до 2017 року, вже не визнають і кажуть, що ми повинні отримати нові. При цьому 1500 гривень, які ми платили, ніхто не хоче повертати. До слова, у день пікету парламент проголосував за законопроект, згідно з яким до кінця 2018 року в Україні будуть діяти знижені ставки акцизного податку на вживані автомобілі. Щоправда, тільки на ті авто, які були виготовлені не раніше 2010 року. Ставки стануть нижчими у 2-28 разів, залежно від типу авто та потужності двигуна. Така поступка, якщо її затвердить президент, мала би привести до здешевлення вживаних автомобілів. Зазначимо, що з 2014 року попит на авто на Рівненщині впав на третину. Найчастіше нині купують бюджетні авто, які коштують до 10 тис. доларів, та вантажні, ціною 8-12 тис. доларів.