Ціноутворення - один з найбільш потужних інструментів в арсеналі комерційного підприємства, що дозволяє залучати й утримувати клієнтів, збільшувати виручку або обсяги продажів, підвищувати конкурентоспроможність.
Ціноутворення - один з найбільш потужних інструментів в арсеналі комерційного підприємства, що дозволяє залучати й утримувати клієнтів, збільшувати виручку або обсяги продажів, підвищувати конкурентоспроможність.
Методи управління цінами
Різноманітність методів може бути зведена до двох категорій - способу встановлення вартості на товар і прийома стимулювання збуту за допомогою ціни.
Серед способів ціноутворення, в першу чергу, поширені витратні методи, при яких вартість товару встановлюється, виходячи з умов самого підприємства. Тут виділяються метод повних витрат, нормативних витрат, прямих витрат. Група параметричних методів використовується для встановлення цін на аналогічний товар.
Середнім, а часто і малим підприємствам, не обійтися без автоматизації ціноутворення, оскільки цей процес значно економить час і знижує ризик помилок. Для цих цілей використовується спеціалізований софт, наприклад, розроблена в Україні програма Dilovod, ознайомитися з можливостями якої можна за посиланням https://dilovod.ua/upravlenie-cenami/. Програма призначена для роботи в режимі онлайн.
Серед її численних функціональних можливостей - формування відпускних цін на основі вартості закупівлі або ціни згідно прайсу постачальника, пакетна зміна вартості, автоматичний перерахунок відпускних цін за поточним валютним курсом, автоматична реєстрація закупівельних цін. Сервіс може використовуватися і як програма для обробки прайсів постачальників, дозволяючи використовувати прайс-листи для підбору найкращих умов або створити власні шаблони прайс-листів.
Цінова політика і маркетинг
Крім таких очевидних методів впливу на продажі за допомогою цін як знижки і розпродажі, існують і менш очевидні прийоми. Наведемо кілька прикладів:
1. Надбавки, які можуть встановлюватися за додаткові послуги (наприклад, подарункове оформлення), обсяг замовлення, менший певного рівня, прискорену обробку.
2. Цінова дискримінація - продаж товару різним групам споживачів за різною вартістю. Наприклад, дисконтні карти для пенсіонерів в супермаркеті, які вводяться, щоб охопити цю групу покупців.
3. Встановлення максимальної ціни для підтримки іміджу товару. Застосовується, коли немає можливості задовольнити попит і доводиться його штучно стримувати.
4. Зниження вартості на «товар-приманку» з метою привернути покупців в магазин, тоді як інші товари продаються за звичайною або завищеною ціною.
5. Цінова градація - при такому способі в магазині потрібно зробити кілька цінових зон, в які згруповані схожі товари (наприклад, светри). Ряд покупців автоматично сприймають товари в зонах з більш низькою вартістю як низькоякісні і вибирають продукцію з більш високої цінової зони.
Природно, ці способи не можна назвати універсальними, вони застосовуються для вирішення конкретних маркетингових завдань, їх вибір залежить від цілей, які в даний момент підприємство ставить перед собою.