Рококо і вантуз

1378 0

Ми у соцмережах:

Рококо і вантуз

Дуня Смірнова — донька актора та режисера Андрія Смірнова ("Дневник его жены", "Елена", "Жила была одна баба"), та онука радянського письменника Сергія Смірнова. У минулому, у епоху самвидаву Дуня — журналістка-нонконформістка. У часи перебудови — арт-менеджер андерграундних рок-проектів. У лихі 90-ті заявили про себе гени діда — Дуня виявила у себе хист сценаристки. Добре відомі глядачам картини "Манія Жізелі", "Щоденник його жінки", "Глянець" — плід сценарної уяви здібної петербуржанки.

Дуня Смірнова — донька актора та режисера Андрія Смірнова ("Дневник его жены", "Елена", "Жила была одна баба"), та онука радянського письменника Сергія Смірнова. У минулому, у епоху самвидаву Дуня — журналістка-нонконформістка. У часи перебудови — арт-менеджер андерграундних рок-проектів. У лихі 90-ті заявили про себе гени діда — Дуня виявила у себе хист сценаристки. Добре відомі глядачам картини "Манія Жізелі", "Щоденник його жінки", "Глянець" — плід сценарної уяви здібної петербуржанки. У 21 століття Дуня увійшла телезіркою. Тандем інтелектуалок Смірнова-Толстая дотепно перемиває кістки знаменитостям, запрошеним на шоу телеканалу НТВ "Школа злословия". Не залишилось поза увагою непосидючої Дуніної натури і кіно. Суспільство не встигло і оком кліпнути, як донька актора-режисера сама зрежисувала три повнометражні кінокартини. Причому одна із них, на думку знавців, має автобіографічне підґрунтя. Мова йде про мелодраму "Два дні", що оповідає про стосунки скромного директора провінційного музею та столичного високопосадовця, який запримітив ласий шматок музейної нерухомості. Річ у тім, що розлучена із чоловіком-мистецтвознавцем Дуня незадовго перед тим зав'язала роман із одіозним чиновником Анатолієм Чубайсом. Вибір інтелектуалки, нонкоформістки, інтелігентки здивував багатьох. Рудого мільярдера проклинають мільйони росіян. Не змогла змовчати і скандальна Ксенія Собчак: "Дуня Смирнова не виновата, что словосочетание "счастье с Чубайсом" звучит как анекдот". 90% росіян вважають Чубайса злодієм та брехуном. Він — один із найбільш непопулярних державних діячів у історії країни. Саме Чубайс є батьком російського олігархічного капіталізму. Саме під крилом Чубайса американські економісти-консультанти, а насправді кадрові розвідники із ЦРУ, руйнували радянську "оборонку". Так, за безцінь американцями був куплений і знищений завод із науково-дослідним інститутом "Графіт", які успішно працювали над технологіями Стелс. Державна Дума офіційно визнала результати ваучерної (чубайсівської) приватизації незадовільними. Про любов народу до Чубайса говорить промовистий факт: суди присяжних двічі виправдовували офіцерів ГРУ, які здійснили невдалий замах на життя високопосадовця. Однак, як відомо, любов зла, полюбиш і Чубайса. Свою третю стрічку "Кококо", яка вийшла навесні 2012 року, 43-річна режисерка представляла вже як Дуня Смірнова-Чубайс. Для 57-річного Чубайса Дуня теж виявилась третьою — дружиною. У останній роботі, відміченій, до речі, на Кінотаврі за кращі жіночі ролі, дружина Чубайса знову досліджує пригоди інтелігенції. Цього разу інтелігенцію очікує роман із народом. Треба зауважити — стосунки між цими сторонами складались непросто. Професор Преображенський свого часу сказав: "Я не люблю пролетаріат". Пролетаріат віддячив професурі тією ж монетою. Щоправда, до масової депортації представників розумової праці до сіл із наступним трощенням професорських черепів сапками (як це трапилось у пол-потівській Кампучії) діло не дійшло. Але гегемон протягом 20-го століття неодноразово нагадував інтелігенції (керуючись настановою свого вождя Лєніна –"интеллигенция — говно нации"), де її місце… Одного разу у потязі Москва — Санкт-Петербург зустрілись дві Росії. Одну уособлює інтелігентна петербуржанка, науковець-етнограф. Другу — хабалка із російської глибинки. У етнографа, судячи із усього, виникає професійний антропологічний інтерес до подібного взірця людської породи. З цього моменту розпочинається іронічна історія міжкласової дружби. Світ соціально активної, але матеріально скромної пітерської інтелігенції автор показує комічно та із знанням предмету. Інтелігентка Анна Міхалкова — нікчемна господиня та невдаха у особистому житті. Неосвічена, нетактовна, з жахливим смаком Яна Троянова — навпаки, чудова господиня та енергійна, комунікабельна, підприємлива особа. Пігмаліон-Міхалкова намагається духовно збагатити пергідрольну подругу, яка плутає рококо із кококо. Представниця народу, у свою чергу, безкорисливо передає безрукій інтелігенції практичний досвід очищення засміченого унітазу за допомогою пачки солі та вантуза. Жінка Чубайса зняла некомерційну чорну комедію із несподіваним фіналом. До рівня "Елены" Звягінцева, що геніально зображує контакт протилежних соціальних світів, вона безперечно і безнадійно не дотягує. Тому на міжнародні нагороди "Кококо" навряд чи може розраховувати. Проте на внутрішньому фестивальному ринку місце для пані Чубайсової завжди знайдеться.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також