Заступник міського голови Рівного Сергій Васильчук задоволений не тільки тим, що цьогоріч вдалося суттєво перевиконати бюджет — на 28,5 мільйона гривень, а й тим, що злагоджено попрацювали міські депутати над розподілом цих коштів. До бюджетного процесу пан Васильчук має пряме відношення — як заступник міського голови він опікується питаннями розвитку економіки, промисловості й інвестицій, до того ж очолює одну з найбільших депутатських фракцій у міськраді. Тому й поцікавився кореспондент «РВ» у Сергія Васильчука — які ж проблеми міста і його мешканців можна буде вирішити завдяки додатково заробленим коштам.
— Бюджет — це основа життя міста, і я задоволений, що міські депутати підійшли до цього питання серйозно і виважено. Усі напружено попрацювали на підготовчому етапі й закріпили свої рішення голосуванням. Тепер можна приступати до заходів і робіт, на які вже давно чекають рівняни. Кошти передбачені на підготовку житлово-комунального господарства до зими, на ремонт будівель, доріг, дворових територій та ін. Тепер місто може готуватися й до відзначення свят — Дня незалежності та Дня міста. 28,5 млн. грн. — це значне перевиконання бюджету, це найкращий показник за останні роки. Щоправда, реальні потреби міста сьогодні значно перевищують цю суму. — Поясніть, звідки взялася така сума? — Перевиконання бюджетних показників є результатом загальної економічної активності у Рівному, а також тих концентрованих зусиль, що їх докладають працівники різних служб і, зокрема, управління економіки міста. Зрозумійте, щоб якісь кошти перерозподілити, їх треба спочатку заробити. Для того ми й працюємо, щоб створити у Рівному сприятливий мікроклімат для постійного економічного зростання. Це головне. — Та все ж — які конкретно статті забезпечили перевиконання бюджету? — Найбільше перевиконання надходжень йде за статтею «Податок з доходів найманих працівників». Це колишній «прибутковий податок з громадян». Звідки взялося це збільшення надходжень аж на 16 млн. грн.? Значною мірою це результат щоденної системної роботи з підприємцями та підприємствами міста. Робота, яка спрямована на те, щоб вони показували реальну кількість працівників та офіційно платили хоча б більш-менш пристойні зарплати. — І як це виглядає на практиці? — Беремо конкретне підприємство. Скажімо, кафе й аналізуємо його показники та звітність. Якщо бачимо, що офіційно в тому кафе працює лише один кухар та два офіціанти із зарплатами нижче від мінімальних, але при цьому графік роботи у ньому з 10.00 до 23.00, а в залі 50-60 столиків, то ми викликаємо власників чи керівників, проводимо відверту розмову, даємо приписи, попереджаємо, що вони мають або показати реальну кількість працівників та дати людям нормальну офіційну зарплату, або їхнім підприємством займатиметься не міська влада, а правоохоронні органи. Приблизно так працює ця схема. — І вона дає результат? — Дає. Ви ж самі бачите, наскільки зросли надходження до бюджету. Інша справа, що тут є ще чималі резерви. Треба й далі проводити детінізацією господарської діяльності підприємців та подальшу легалізацію усіх працюючих. Це один із головних напрямів роботи, хоча й не єдиний. — А як ви оцінюєте результати розподілу надходжень від перевиконання бюджету? — Відзначу лише кілька показових моментів. За моєї ініціативи уперше виділяємо 500 тис. грн. на дитячі майданчики і плюс до того, за результатами року, 1 млн. 230 тис. грн. — на ремонт дворових територій. Це прорив. Раніше грошей на таке ніколи не вистачало. Ми ж змогли ще знайти додаткових 700 тис. грн. для матеріальної підтримки медпрацівників, 850 тисяч на рентгенапарат у дитячу міську лікарню, виділили 500 тисяч на житло для дітей-сиріт. І, що дуже важливо, у порівнянні з минулим роком практично удвічі збільшили видатки на ремонт дахів, стиків, ліфтів, під’їздів. Це хороше досягнення. Та найбільше мене радує, що ми почали вкладати кошти у перспективний розвиток міста, у розробку проектів забудови селища «Тинне» та мікрорайону «Басівщина». Це дуже добрий знак.