Щасливе місце для «Джаз-Коктебелю»

1391 0

Ми у соцмережах:

Щасливе місце для «Джаз-Коктебелю»

"Усі звідси їдуть щасливими. І глядачі, і музиканти", — так підсумувала найбільший український open-air, музичний фестиваль у Коктебелі його організатор Лілія Млинарич. Цей проект став уже десятим за рахунком, виробивши власні традиції і залишивши назву "джаз-фестиваль". Хоча вже давно музична частина цього проекту джазом не обмежується. Проект у Коктебелі став унікальним явищем поєднання якісної музики та позитивного настрою.

Цьогорічний фестиваль, як і попередні, знову ділився на три сцени. Головна "Nu Jazz", розташована на нудистському пляжі, мала завдання бути комерційно вдалою — тут виступали "хед-лайнери" фестивалю, відомі й визнані серед любителів альтернативної музики виконавці — британські електро-джазмени "The Cinematic Orchestra", грузинська шаманка Ніно Катамадзе, яка у Коктебелі грала вже вдруге, білоруські та британські кабаре-панки "Срібне весілля" і "The Tiger Lillies", англійські "брит-поп"-музиканти "Мама's Gun". Особливими гостем цього року став "циганський барон" Горан Брегович та його колектив, назва якого перекладається як "Весільно-похоронний бенд". Виступ "югослава" (мешканець Парижа Брегович принципово вважає себе саме югославом) на третій день проекту став своєрідним апофеозом — за ним, за оцінками організаторів, спостерігало близько семи тисяч глядачів. Ця кількість, щоправда, не побила рекорд відвідуваності концерту Бориса Гребенщикова минулого року. Те, що головна сцена перестала бути джазовою, перетворившись у альтернативну, підтвердили ще одні "хед-лайнери" — білоруські протестувальники "Ляпіс Трубєцкой". Виступ, зважаючи на "важку" стилістику їхньої нинішньої музики, оргкомітет "Джаз Коктебелю" поставив у так званий нульовий день, до офіційного відкриття. На презентацію нового альбому білорусів "Рабкор" спеціально їхали тисячі прихильники як з України, так і з Білорусі, де, як відомо, виступи Сергія Міхалка та його музикантів заборонено. Інші дві сцени були поділені не лише за стилістикою музики, а й за, так би мовити, "класовим поділом". Демократична альтернативна молодь, яка часто не мала грошей на платні концерти, цілий день засмагала біля безплатної "Відкритої сцени", де свою творчість демонстрували переважно українські молоді колективи, знову ж таки, маючи лише віддалене відношення до джазу. А ось у повному обсязі ця музика звучала на найменшій, але найбільш камерній сцені — у саду будинку-музею Максиміліана Волошина (з ідеї реставрації музею й почався у 2002 році сам фестиваль). Пошуком музикантів для сцени займався один з найбільших знавців джазу в Україні Олексій Коган, тому в якості музичного продукту меломани могли не сумніватися. Тут можна було почути нью-йоркців "Jim Ridl Trio", драйвовий та мелодійний джаз-рок від німців "Арне Янсен тріо", українсько-голландський проект під керівництвом Майка Дель Ферро (Нідерланди), джаз на гуслях від Одіссея Богусевича та російського гурту "Winter Sun", навіть суміш джазу та кельтських мотивів від дансько-польсько-ганського проекту "Himmerland". Цікава та, власне, характерна для джазової музики тенденція — участь одних і тих же музикантів у різних колективах, причому як українських, так і інтернаціональних. Зокрема, відомий джазовий барабанщик Алік Фантаєв протягом чотирьох днів встиг "відзначитись" на різних сценах чотири рази, тричі працював російський барабанщик Олександр Потапов. А відомий музикант Едуард "Діля" Приступа представив як власний проект української емігрантської музики "Є-band", так і працював бас-гітаристом у етно-джазовому гурті "Астарта". Цікавим проектом стала ідея Олексія Когана "Слухаємо музика разом" — джазовий знавець розповідав на "Волошинській сцені" про неординарних музикантів, вмикаючи фонограму з їхньою музикою. Загалом "Джаз-Коктебель 2012" об'єднав близько 70 концертів різних музичних формацій та сольних виконавців. — Безумовно, фестиваль не відбувся б без свого головного партнера — торгової марки "Коктебель", — наголошує Лілія Млинарич. — Натуральні коньяки і вина "Коктебель" і хороший джаз не тільки близькі за настроєм, емоціями, станом душі, вони доповнюють одне одного, а з поєднання традицій та імпровізації народжується справжнє мистецтво. Варто зазначити, що незважаючи на активну "присутність" алкогольних напоїв від ТМ "Коктебель" на фестивалі, на загальній позитивній атмосфері проекту це ніяк не позначилось.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також