Протягом двох років Рівне має можливість витратити близько 700 тисяч євро від Євросоюзу на поїздки чиновників і бізнесменів до Любліна, на виставки та семінари, курси польської мови, консультації та опитування. А щоб Рівне було більш впізнаване, розроблять бренд-бук. Що може стати символом міста — чиновники поки що не знають.
Протягом двох років Рівне має можливість витратити близько 700 тисяч євро від Євросоюзу на поїздки чиновників і бізнесменів до Любліна, на виставки та семінари, курси польської мови, консультації та опитування. А щоб Рівне було більш впізнаване, розроблять бренд-бук. Що може стати символом міста — чиновники поки що не знають. Розповідає начальник міського управління стратегічного розвитку та інвестицій Олена Новак-Семенович: — Нині ми вийшли на етап підписання грантових угод для реалізації цих проектів. Один з них полягає у співпраці муніципалітетів Рівного та Любліна, яка передбачає обмін досвідом та підвищення кваліфікації працівників. Плануємо, що почнемо його реалізовувати з 1 квітня. Серед заходів проекту — опитування працівників муніципалітетів щодо того, чи задоволені вони роботою, яку мають мотивацію до неї, як оцінюють власну компетентність, чи мають потребу у підвищенні кваліфікації, а також навчальні семінари для них, курси польської мови для наших працівників міської влади і української — для люблінських, навчальні візити до партнерів по проекту і стажування у них. Другий проект спрямований на розвиток малого та середнього підприємництва Рівного та Любліна. Його завдання — покращити для цього у містах-партнерах бізнес-клімат, налагодити контакти між підприємцями Рівного та Любліна, забезпечити їхнє просування на міжнародний рівень. Сподіваємося, що вже з 1 травня розпочнеться його реалізація. В межах проекту буде проведено опитування серед підприємців, щоб з'ясувати їхню оцінку бізнес-клімату міста, рівня послуг, які надають органи влади, головні труднощі в роботі, побажання. Створимо також Центр сприяння бізнесу, де зможуть отримувати консультації не лише підприємці, а й ті, хто хоче розпочати власну справу. Будуть проведені виставки за участю підприємців Любліна та Рівного, форуми-презентації бізнес-потенціалу міст-партнерів проекту. Створимо бізнес-портал Рівного, випустимо інформаційні буклети. Також проведемо навчальні візити підприємців Рівного до Любліна і навпаки. Організуємо для них мовні курси так само, як і для працівників муніципалітетів. Окрім цього, розробимо бренд-бук Рівного, щоб збільшити його впізнаваність. Бренд-бук — це набір елементів і символів, які асоціюються з містом. Приміром, у Львова — це кольорові будиночки, у Луцька — замок. Досі ні Рівне, ні область не отримували прямих грантових потоків з Європейського Союзу і місто, як партнер, в ЄС не викликало інтересу. А тут вперше Рівне стало головним партнером. Завдяки чому цього вдалося досягнути? Напевно, завдяки тому, що ми вже й раніше співпрацювали з Любліном на партнерських засадах і брали участь у Програмі Міністерства закордонних справ Польщі "Польська допомога".
Думка фахівця
Петро Ричков, завідувач кафедри архітектури Національного університету водного господарства та природокористування: — З містом Рівне, думаю, найбільше асоціюються зображення в'їзних знаків. Як символіку можна використовувати старовинний герб царської доби, на котрому зображена рівненська брама. Тим часом архітектурна спадщина міста досить бідна. Найцікавіший архітектурний об'єкт — палац князів Любомирських — нині, на жаль, неіснуючий. | |
Олександр Харват, фотохудожник: — У нас майже немає якихось цікавих споруд, за якими можна було б впізнати Рівне. Хіба що органний зал, храми чи "ворота" при в'їзді у місто. Для зображення на буклеті найбільше підійшло б фото так званої лінії міста, знятої згори. Якось я спостерігав панораму Рівного над пивзаводом з літака. З цього місця дуже гарно видно вулицю Соборну. Проте цю "лінію" варто знімати так, щоб уникати потрапляння в кадр рекламних банерів і білбордів, котрих у центрі міста занадто багато. | |
Артем Зубкевич, дизайнер: — Якось я сам проводив опитування серед знайомих, що для них асоціюється з нашим містом. Усі називали герб і ворота, зображення яких бачить кожен, хто в'їжджає до Рівного. Чогось особливого, що б асоціювалося з містом, у нас, на жаль, немає. | |
Катерина Лазарчук, власниця крамниці "Українські сувеніри": — Найпопулярнішим зображенням серед покупців рівненської символіки є в'їзна "брама", що на луцькому кільці. Нашого герба ніхто не знає і не розуміє. Також часто купують сувеніри із зображеннями пам'ятників Марії Несвицькій та Уласу Самчуку, Покровського собору, драмтеатру. Фото цих об'єктів найчастіше друкують на магнітах, чашках, ручках, запальничках і навіть сумках чи футболках. | |
Флорія Шинкарьова, власник туристичної агенції "Флорія": — Перше, що спадає на думку, це наш бурштин і трояндова алея. Принаймні вони не такі банальні, як, наприклад, зображення драмтеатру чи музею. І туристи наші, їдучи за кордон, як сувеніри купують бурштинові картини та ікони, картини, різьблені по дереву, та вишиванки. Останні, щоправда, більше стосуються України загалом, а не тільки Рівного. |