Щоб потрохи замінювати стару техніку на більш сучасну, місто хоче купувати по 11 тролейбусів щороку. Загалом у найближчі п’ять років сподіваються придбати 55 одиниць — такі цифри фігурують у Програмі розвитку електротранспорту на 2026–2030 роки, яку ще будуть обговорювати депутати на комісіях.
Наразі комунальне підприємство «Рівнеелектроавтотранс» має 75 тролейбусів, але в депо вистачить місця і для сотні. Для порівняння, ще до повномасштабної війни — у 2021 році — місто могло похвалитися 89 тролейбусами, хоча більшість з них все одно були старими.
Руслан Гудима, директор департаменту інфраструктури та благоустрою:
— На балансі підприємства майже 74,5% тролейбусів, що вже відпрацювали нормативний строк експлуатації й потребують значних додаткових витрат на ремонт та обслуговування. Рухомий склад підприємства дуже зношений: середній термін експлуатації 25,9 року, тоді як нормативний строк експлуатації становить 10 років. Потребують реконструкції, технічного переоснащення та капітального ремонту трансформаторні тягові підстанції. Обслуговування контактної мережі виконується автомашинами, середній вік яких становить 32 роки, що значно перевищує нормативний термін експлуатації.
За підрахунками комунальників, за перші пів року 2025-го тролейбуси перевезли по Рівному понад 10,2 мільйона пасажирів. При цьому квиток досі коштує 8 гривень, а витрати підприємства на перевезення одного пасажира складають майже 10 грн. Попри це, замислюються у місті й про будівництво нової тролейбусної лінії — від мототреку до кладовища «Нове», також хочуть продовжити маршрут «Льонокомбінат — Боярка — Ювілейне» та збудувати кінцеву службову станцію на Північному.
Олена РАКС.





