Неочікувана популярність прийшла до сірників, які виробляє фабрика у Березному. Їх досі можна знайти у будинку мало не кожного українця, особливо під час блекаутів. А тепер коробка із зображенням козака стала відомою навіть за кордоном — завдяки українській відеогрі «S. T. A. L. K. E.R 2: Серце Чорнобиля», чий реліз з нетерпінням чекали геймери по всьому світу. Це один з предметів, що фігурує у грі про постапокаліптичну зону відчуження ЧАЕС — принаймні дуже їх нагадує.
Увагу на сірники звернув оглядач відомого спеціалізованого журналу про комп’ютерні ігри «Eurogamer» Брендан Калдвел, який назвав їх «невеликим натяком на український націоналізм». Після цього соцмережі «вибухнули» веселими картинками про сірники з козаком. Більше того, до хвилі мемів уже долучилася й Укрпошта: незабаром випустить поштові марки з березнівськими сірниками. Новий набір підпишуть як «Маленький погляд на український націоналізм».
Про ажіотаж навколо сірників з комп’ютерної гри на «Українській сірниковій фабриці» уже знають.
Лариса Михайлюкова, комерційна директорка фабрики:
— Дизайн сірникової коробки із зображенням козака не змінювався десятки років, це наш запатентований товарний знак. Приємно, що люди його впізнають. Але випустити якусь сувенірну продукцію у зв’язку із «Сталкером» поки не думали, адже це питання авторських прав, що потребує ретельного вивчення, домовленостей з розробниками. Звісно, дякуємо розробникам, що в їхній грі з’явилося щось схоже на наші сірники. Сподіваємося, що це позитивно вплине на попит нашої продукції — навіть серед тих самих геймерів. Хоча попит на сірники і так є: можна сказати, що це продукція критичного часу, бо також стають у пригоді під час знеструмлень. Частину продукції експортуємо за кордон. Попри війну, працюємо як зазвичай.
Сірникова фабрика у Березному — єдина така в Україні, працює ще з 90-х. Проєктна потужність розрахована на випуск 630 мільйонів сірникових коробок на рік.
Олена РАКС.