Звіт перед громадою за 2019 рік міський голова Рівного Володимир Хомко підготував на 100 сторінках, але повністю зачитувати його перед присутніми не став — зупинився лише на найбільш важливих і цікавих, на його думку, розділах та темах. Чи може бути це останнім звітом п.Хомка перед громадою Рівного? Це залежатиме від того, чи балотуватиметься він ще раз на посаду міського голови.
Податками оплатили потреби усіх шкіл
Основна стаття доходів бюджету міста була і залишається та ж сама — це податок з доходів фізичних осіб, які офіційно працюють у Рівному. У 2019 році цього податку в бюджет міста надійшло 982 млн гривень, і це більше, ніж місто витратило на усі свої освітні заклади — видатки на освіту становили 965,5 мільйона гривень.
При тому, що держава декларує, але не оплачує деякі пільги, наприклад, безкоштовний проїзд багатьом категоріям у міському громадському транспорті, 55,5 мільйона гривень Рівне віддало державі у вигляді так званої реверсної дотації. З усіх міст Рівненщини таку «данину», крім Рівного, сплачує ще Вараш. Ці кошти потім перерозподіляють тим, у кого гірше фінансове становище.
Дадуть ОСББ навіть у збиток іншим
Найулюбленіша тема міського голови, якою він відверто пишається, — це утеплення багатоквартирних будинків та створення ОСББ.
— Рівне є взірцем в Україні з енергозбереження, і це не наш висновок, а Державного комітету з енергозбереження, — каже Володимир Хомко. — За останні 9 років споживання газу в нас зменшилося удвічі. І хоча вартість комунальних послуг ми не зменшимо, але є шлях зменшення витрат кожного на їхню оплату. Наприклад, після проведення термомодернізації будинків їхні мешканці сплачують по 14-17 гривень за обігрів квадратного метра житла. Інші, чиї будинки не утеплені, платять по 42 гривні і більше за квадратний метр. Найбільші успіхи — у тих будинків, які створили ОСББ. Таких у нашому місті близько половини. Удвічі скоротили витрати на теплопостачання й школи, які ми утеплили.
За усі роки ми витратили на термомодернізацію будинків третину мільярда гривень, і це більше, ніж у Києві, який у 20 разів більший за Рівне. Ті ОСББ, які потрапили у перші наші програми співфінансування, давно провели термомодернізацію і тепер ставлять у квартирах регулятори тепла на радіаторах, щоб кожен міг сам регулювати температуру в помешканні. Хто менше витратить, той менше й сплатить. А кому більш важлива вища температура повітря у квартирі, той її матиме і заплатить за те тепло, яке спожив.
Міський голова запевняє, що ОСББ і далі отримуватимуть фінансування від міськради, навіть у збиток іншим галузям — аби люди відчули, що можуть жити краще у своїх домівках.
Від чужого сміття відгородяться
Міський сміттєвий полігон обгородять і контролюватимуть, аби сюди не заїжджали сторонні автомобілі з чужим, не рівненським, сміттям. Тут збудували контрольно-пропускний пункт, поставили ваговий комплекс, налагодили водопостачання, аби у випадку займання на полігоні був власний резерв води для гасіння вогню. Вивезенням сміття у місті й надалі займатиметься комунальне підприємство, якому треба придбати ще кілька сміттєвозів. З приватними у нинішніх умовах місту працювати невигідно.
Володимир Хомко плекає надію таки збудувати у Рівному власні очисні споруди й відмовитися від послуг «Рівнеазоту». 34-кілометрова мережа трубопроводів до «Рівнеазоту» й назад до Рівного, якою щодня перекачують міські стоки, застаріла й потребує заміни.
Запасів питної артезіанської води достатньо
Невдовзі Рівне почне чистити водойму на Басовому Куті. Міський голова каже, що виділять 5-6 ділянок і чиститимуть по черзі, а розпочнуть з тієї частини, що від Царського Села. З дна водойми дістануть намул і проаналізують його склад. Володимир Хомко каже, що намулу десь на півтора метра.
Що ж до питної води, то голова запевняє, що у підземних водних горизонтах вдосталь води для Рівного. У Новомильську та у Бабині водозабори законсервовані, бо вони стали непотрібними — Рівне утричі зменшило щоденне споживання води, і її, артезіанської, а не з водойм, цілком достатньо для потреб міста на майбутні роки.
Раритетні тролейбуси як «фішка» Рівного
Наступного року для міста планують придбати п’ять автобусів, які працюватимуть на газу. І в майбутньому купуватимуть лише такі, або електричні, або гібридні, що зменшить викиди від них у повітря.
Тролейбуси Škoda 1974 року випуску, які є у розпорядженні міського тролейбусного парку і досі перебувають в робочому стані, залишаться на маршрутах — як «фішка» Рівного, те, чого вже більш ніде нема.
Ще кілька років тому старі дводверні тролейбуси Škoda возили пасажирів не як раритети, а як міський громадський транспорт, бо кращих тролейбусне депо не мало. Іноземці, котрі приїздили у Рівне, дуже дивувалися з того, бо ніколи не бачили таких тролейбусів, які, казали, можна хіба виставляти в музеях давнього громадського транспорту. В останні роки тролейбусний парк Рівного суттєво оновився, і старі машини поступово зняли з ліній. Тепер раритетів їздитиме хіба два, їхній технічний стан регулярно перевірятимуть.
Останній і єдиний мототрек
Мототрек, що у Рівному, Хомко теж обіцяє допомагати ремонтувати, хоча він і не міський:
— На нашому мототреці побував експерт, дав нам свої зауваження, що потрібно змінити та що маємо зробити. Почитавши одну з іноземних газет, я був приємно здивований тим, як у ній пишуть про наш спідвей, що багато уболівальників приходять на змагання, у Польщі та Чехії менше. Тож тепер ці країни, можливо, будуть проводили свої змагання у нас, на рівненському мототреці.
Чи піде Хомко знову на міського голову?
І насамкінець, чи буде Володимир Хомко знову балотуватися на міського голову? Відповідає, що й сам для себе ще не вирішив. Тому каже, що поки не знає.
Світлана Федас.