Цей дивовижний гобелен: секрети виготовлення від рівненської майстрині

1310 0

Ми у соцмережах:

Цей дивовижний гобелен: секрети виготовлення від рівненської майстрині

Мистецтво українського гобелену останнім часом наче отримало нове дихання. Такі роботи дизайнери інтер'єру охоче включають в свої проекти, бо виглядають вони неповторно та багато.

текстиль
Майстрині Оксана Галайчук і Алевтина Кляпова
— На виставці було представлено близько 20 робіт. Які техніки для їхнього виготовлення ви використовували? — Це гобелен, батик, техніка клеєного льону, черпаний папір зі спеціальною обробкою та ще декілька. Загалом же сьогодні можна сміливо говорити про таку течію у сучасному текстилі, як експериментальна техніка. Тобто у роботі використовуються всі доступні матеріали: фетр, в'язані елементи, вишивані, популярне в 90-х «золотко». Це все поєднується в одну завершену композицію. — Ви та Алевтина Кляпова брали участь у багатьох виставках, в тому числі в одному із всеукраїнських триєнале художнього текстилю, який відбувається раз на три роки. Ваші з Алевтиною роботи, які пройшли суворий конкурсний відбір, теж були виконані в експериментальному стилі? — Так, однією з умов конкурсу було саме використання нетрадиційних для гобелену матеріалів, наприклад, дроту, фольги, черпаного паперу. При цьому робота мала виглядати як текстильна і за розміром бути не менше 1 кв. м. Тож довелося попотіти. На виготовлення моєї, наприклад, я витратила півроку. — Ого! Чому стільки часу знадобилося? — Сама техніка гобелену — це насамперед великий обсяг підготовчої роботи, що й займає багато часу. Спершу створюється і розфарбовується ескіз, згідно із задумом підбираються матеріали. Не всі вони продаються в готовому вигляді в магазинах творчості. Чимало сировини ми готуємо вручну самотужки. Наприклад, вибілюємо і фарбуємо льон ще за бабусиними рецептами. Для цього використовуємо і штучні, і природні фарбники. Отож льон вибілили — чекаємо, поки висохне. Пофарбували — знову чекаємо. Виготовляється рама за розміром на замовлення — теж чекаємо. Тому це й займає так багато часу, адже до виготовлення самої роботи можна приступити тільки з уже готовою сировиною на руках. — А виготовлення гобелену за іншими техніками теж таке затратне? — Батик, здавалося б, не мав би займати стільки часу. Наносите на тканину фарби, і вона сохне швидко. Але ще треба оздобити, на що також іде чимало годин і днів. — Чи можете ви покинути одну роботу і приступити до іншої? — Кожна робота має бути завершеною — це один з моїх головних принципів. Адже це готова ідея, яка народилася в душі і яку хочеться подати світу саме в завершеному вигляді. — Чи сьогодні гобелен популярний як декоративно-прикладне мистецтво? — Так, він вже 10 років дуже популярний за кордоном, зокрема, у Польщі та Німеччині, де відбуваються виставки міжнародного рівня. В Україні техніка набула нового дихання порівняно із сусідніми країнами відносно недавно. — Чи багато шанувальників цього виду декоративно-приклад­ного мистецтва висловили бажання придбати ваші роботи? — Є люди, які хотіли б купити. Ми вже виготовляли роботи на замовлення і для рівненських клієнтів, і для київських. Цікавились придбанням картин і великі організації, які бажали би прикрасити приміщення своїх офісів та представництв. Адже гобелен — це така річ, яка перевтілює всю кімнату, навіть якщо висить на стіні одна. — Скільки коштує робота невеликих розмірів? — Дуже важко сказати. Три роки тому, наскільки мені відомо, саме виконання, тобто робота майстра, при наявності всіх необхідних матеріалів, обійшлася б замовнику в 100 доларів. Загалом в ціну включають всі витратні матеріали. Враховується навіть товщина нитки. — А як стосовно зображення? Замовник сам може вказати, що хоче бачити на картині? — Всі деталі обговорюються. Проте завжди враховується, яким автор бачить втілення задуму. Робота не повинна бути примітивною, а відповідати високому рівню виконання і втілення. Це і є кінцевий результат роботи.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також