Рівненському аеропорту обласна рада виділила близько 3,2 млн грн. Цих коштів підприємству, яке має понад 30 млн грн боргу, вистачить лише на часткове покриття заборгованості. Навіть на отримання усієї заробітної плати працівникам летовища розраховувати не варто.
Нещодавно у рівненському аеропорту заправляв свій гелікоптер боксер, брат міського голови Києва Володимир Кличко. Він був транзитом у Рівному, коли повертався з Німеччини. Ігор Насинюк розповів: «У нас він зупинився, коли летів з Німеччини до Києва. Був особисто за кермом. Мало хто знає, але у Рівному працює міжнародний пункт пропуску. В нас він поставив відмітку перетину кордону»
— У нас боргу за енергоносії — більше 1,2 млн грн, із зарплати — 3,3 млн грн, — коментує директор Міжнародного аеропорту «Рівне» Ігор Насинюк. — 2,7 млн грн із виділених з обласного бюджету коштів піде на виплату заробітної плати працівникам, а півмільйона гривень — на оплату електропостачання. На сесії також вносили зміни до програми розвитку аеропорту, передбачивши на цей рік 2,5 млн грн на енергоносії, проте кошти, фактично, не виділили. Можливо, до Нового року ще дадуть. Також обласна рада дала нам дозвіл подати позов до Господарського суду з проханням про проведення процедури санації до відкриття провадження у справі про банкрутство.
Загальний борг аеропорту, який тягнеться з початку 2000-х, становить понад 34 млн грн. Зокрема 10,8 млн грн — це борг зі сплати єдиного соціального внеску, 6,2 млн грн — борг за ПДФО, 0,5 млн грн — за військовий збір, 2,8 млн грн — за ПДВ та 5,8 млн грн — перед Пенсійним фондом. Як аеропорт, так і обласна рада прохатимуть під час санації у Кабміна списати борги, пеню та штрафи аеропорту — як за податки, так і до Пенсійного фонду.
Наразі рівненський аеропорт обслуговує лише невеликі чартерні літаки. За словами Ігоря Насинюка, йдеться про 4–5 літаків на тиждень. Відновлення чартерних туристичних перевезень з Рівного до Єгипту та Туреччини туристичні оператори на цей рік уже не розглядають, планують хіба на наступний. Якщо буде попит, є ймовірність запуску зимових рейсів до Єгипту, каже директор летовища.
Щодо регулярних рейсів, то аеропорт розіслав українським авіакомпаніям свої пропозиції та перелік взятої нещодавно в оренду техніки, проте відкриття як закордонних, так і внутрішніх польотів залежить не лише від спроможності аеропорту, а й від готовності обласної влади вкладати кошти у летовище та погоджуватися на умови авіаперевізників. Наприклад, доплачувати за частину незакритих місць на рейсі, аби перевізник ставив меншу ціну на квитки для пасажирів.
Передача рівненського летовища у концесію також відтерміновується. За понад рік, відколи було створено чиновницько-депутатську комісію для проведення конкурсу серед інвесторів, готових вкласти кошти у рівненський аеропорт, знайти охочого вкласти кошти у летовище обласна влада не змогла.
Олеся АНТОНЕНКО.