До кінця року 35 тролейбусів та більшість рівненських маршруток обладнають GPS-трекерами, щоб пасажири могли стежити за графіком руху навіть із своїх мобільних телефонів. Уже відбувся конкурс, на якому спеціальна комісія обрала фірму, що встановить цю систему.
Так виглядає "розумна зупинка" у Житомирі
Серед претендентів були київське ТзОВ "Саттранс Моніторинг", житомиряни з ПП "Автоімідж", волинський "Візор" та рівненська компанія "МНК". Однак рівнян не допустили до участі у конкурсі, бо не подали кілька необхідних документів. А пропозицію киян не розглядали, бо вони не приїхали провести презентацію свого проекту. Тож переможцем оголосили "Автоімідж" — саме ця фірма уже поставила трекери на рівненські карети швидкої допомоги. Мабуть, спрацювало ще й те, що фірма обіцяє Рівному безкоштовно поставити "розумну зупинку" вартістю 100 тисяч гривень.
Андрій Умінський, комерційний директор ПП "Автоімідж":
— "Розумна зупинка" — це прозорий павільйон із лавочкою, контейнерами для роздільного збору сміття, WI-FI-модемом, відеокамерами та розетками, щоб підзарядити мобільні телефони. Вона матиме потужне світлодіодне табло, що показує за скільки часу прибуде той чи інший тролейбус або маршрутка. Кілька таких зупинок уже є в Житомирі, пасажирам подобається. Де у Рівному "розумну зупинку" поставимо — місцева влада визначить сама. Місто зможе користуватися нею безкоштовно весь час, доки діє наша угода.
Що стосується обладнання GPS-трекерів, то один пристрій "BI 820 Trek" українського виробництва коштує 2 тисячі гривень, ще 100 грн. візьмемо за монтаж. Але перевізники можуть взяти трекер в оренду за 95 гривень у місяць на перших два роки, далі платитимуть уже по 50 грн. Щомісячна абонплата кожного трекера обійдеться ще у 70 грн. Гарантія — два роки. Якщо якийсь прилад вийде з ладу, то ми одразу привозимо змінний.
Віталій Миронюк, начальник міського управління транспорту і зв'язку:
— На обладнання для перших 35 тролейбусів планується витратити близько 75 тисяч гривень. А от перевізники мусять ставити прилади за свій кошт — купувати або орендувати. Встановлення такого обладнання є обов'язковою умовою при укладенні договору на міські перевезення.
Валентин Демчук, президент ГО "Союз перевізників України":
— Сама ідея дуже хороша, бо контроль потрібен. Але владі та конкурсній комісії спершу треба було б радитися з перевізниками, бо йдеться про наші витрати! І я не розумію, чому з формальних причин до конкурсу не допустили рівненську фірму, яка могла запропонувати місту кращі і дешевші умови?! Не хочеться, щоб повторилася історія — чотири роки тому волиняни у Рівному обладнали приладами спостереження GPS 48 маршруток, а система пропрацювала лише три місяці.