Пільговим проїздом у тролейбусі днями скористався депутат Рівненської міської ради і ветеран АТО Тарас Обоїста — йому вручили особливий червоний квиток. Виявляється, того дня в тролейбусах на замовлення управління транспорту досліджували, скільки ж пільговиків перевозить цей громадський транспорт.
— Облік перевезення пільгових категорій потрібен, — вважає депутат Тарас Обоїста. — Але пільгові квитки в деяких тролейбусах станом на 16.00 закінчились, а отже, облік буде неточний. Мій висновок — пільговий потік пасажирів виявився більшим, ніж очікували.
Валентин Ткачук, директор КП «Рівнеелектроавтотранс»:
— Дослідження пасажиропотоку проводилося один день на замовлення міського управління транспорту. Результати передали управлінню. Можу лише сказати, що кількість пільговиків значно зросла, незважаючи на карантин чи, можливо, через карантин. На сьогодні місто компенсує нам не перевезення пільговиків, а кілометраж, який ми проїжджаємо щодня. Кошти переказують двічі на місяць. За рік — 82 мільйони 800 тисяч гривень.
Дмитро Царук, в.о. начальника міського управління транспорту і зв’язку:
— Останнє таке дослідження проводили у 2019 році. Тоді, як і зазвичай, дослідження проводили 40 студентів НУВГП, які сідали на входах в тролейбусах і підраховували пасажирів. Сьогодні, коли діють карантинні обмеження, такий метод є забороненим. Тож вирішили роздавати пасажирам спеціальні квитки. Виділили 20 тисяч таких квитків, і вони закінчилися ще до кінця робочого дня. Це свідчить про зростання кількості пасажирів пільгових категорій, навіть незважаючи на те, що перевезення дозволено тільки на «сидячих» місцях.
Пільговики більше почали їздити. Крім того, на міській комісії з ТЕБ та НС продовжили час, коли тролейбус може перевозити пільговиків з шостої ранку до десятої вечора. Але це стосується лише ветеранів війни, людей з інвалідністю, отриманою внаслідок бойових дій, членів сімей загиблих в АТО, дітей-сиріт, дітей з інвалідністю та їхніх супроводжуючих осіб. Виявилося, що зранку та ввечері теж їздить дуже багато пільговиків.
Так, справді, ми зараз компенсуємо тролейбусам увесь кілометраж, який вони проїжджають. Таке нововведення було прийнято через карантинні обмеження. Проте дослідження пасажиропотоку все одно проводимо, щоб тримати це питання на контролі і розуміти, чи справді цей вид транспорту популярний у рівнян і потребує компенсації.
Дарина Гузенкова.