Україна — не газова камера

1976 0

Ми у соцмережах:

Україна — не газова камера

Останні роки спостерігаються спади в обсягах продажів тютюну. Окрім моди на здоровий спосіб життя, в цьому, безумовно, заслуга уряду України, який цілеспрямовано проводив політику оздоровлення нації через прийняття серії законів й указів щодо реклами алкогольних і тютюнових виробів.

Всесвітня організація охорони здоров’я провела дослідження в 35 країнах Європи й Північної Америки серед підлітків. Результати були приголомшливі. У середньому підлітки починають курити в 11-річному віці! У більш як половині країн, де проводилося дослідження, більше дівчаток, ніж хлопчиків, повідомили про те, що колись курили, особливо цей показник актуальний для Західної Європи. Найбільший рівень регулярного куріння спостерігався в Гренландії, Німеччині, Україні й Словенії. Коли куріння приймає такі глобальні масштаби, воно переростає з особистої справи окремої людини і стає питанням суспільства. Масове вживання тютюну в ранньому віці призводить до збільшення ракових й інших захворювань всього населення. А значить, до ранньої смертності й негативної демографічної ситуації в країні. В Україні курить кожен другий чоловік і кожна п’ята жінка. Міністерство охорони здоров’я України повідомляє, що від інфарктів і інсультів населення України скорочується на 200 тисяч осіб у рік. Однією з причин цих захворювань є куріння. Держава ж змушена витрачати колосальні кошти на хворих. Гроші, одержувані від податків з виробництва і продажу сигарет, не покривають витрат на лікування. Наприклад, лікування захворювань, викликаних курінням, обходиться Саудівській Аравії в мільярд доларів. Скоріше за все, Україна витрачає не менше. Просто в нашій країні ніхто не намагався підрахувати, у що обходиться платникам податків «духмяний димок». У західних країнах вже давно усвідомили, що вигідніше витрачати гроші на рекламу здорового способу життя, ніж сплачувати за лікування своїх громадян. Відповідно до результатів досліджень, від медичних працівників залежить тільки 8-10% здоров’я громадян, інші 90% — від самої людини. Сьогодні необхідно, щоб кожен громадянин усвідомив власну відповідальність за своє здоров’я. Тільки куріння підвищує ризик виникнення серцево-судинних захворювань на 75%, а раку молочної залози в жінок — на 30%. У нашій країні бурхливо розвивається виробництво тютюнової продукції. Лідерами з виробництва сигарет в Україні є фабрики з іноземними інвестиціями, зокрема «Філіп Морріс Україна», «Реємстма-Україна», «БАТ-Україна»(British American Tobacco), «Дж Ті Ай Інтернешнл»(Japan Tobacco Inc.), «Ліггет Дукат Україна». 90% випуску продукції припадає на перші чотири підприємства, лідером серед яких є «British American Tobacco». Ця компанія випустила фактично чверть загального товарного обсягу в 2003 році. Відповідно до оцінок незалежних експертів, тютюнова галузь сьогодні входить у п’ятірку лідерів за обсягом іноземних інвестицій. З усього цього можна зробити тільки один висновок: західні компанії ведуть планомірну політику зі знищення народу України. Вікторія Бондар, менеджер з комунікаційних питань British American Tobacco на запитання, чи є у вас продукція, орієнтована на експорт, відповіла: «Фактично ми можемо чітко сказати, що працюємо на внутрішнє споживання на внутрішньому ринку на місцевого споживача». А про рекламу навіть можна і не говорити. «Будь особливим»! — це девіз їхньої рекламної компанії, а на бігбордах зображені молоді люди. Так на кого спрямована реклама компанії British American Tobacco? Явно на підростаюче покоління! Останні роки спостерігаються спади в обсягах продажу тютюну. Окрім моди на здоровий спосіб життя, в цьому, безумовно, заслуга уряду України, який цілеспрямовано проводив політику оздоровлення нації через прийняття серії законів і указів щодо реклами алкогольних і тютюнових виробів. У липні 2003 уряд встановив основи рекламної діяльності, прийнявши Закон про рекламу. За цим законом, реклама тютюну й алкоголю заборонена на радіо і телебаченні, на перших і останніх сторінках газет і обкладинках журналів, зовнішніх рекламоносіях на транспорті. Хоча рекламодавці знаходять лазівки, а найчастіше відкрито порушують закон. Нагадаємо, що уряд України підписав Рамкову конвенцію Всесвітньої організації охорони здоров’я з боротьби проти тютюну. Питання стоїть тільки за ВР, вона повинна ратифікувати цей договір. Він повинен змусити наших парламентарів продовжувати змінювати національне законодавство, що б у повному обсязі виконувалися резолюції Всесвітньої конвенції. Зокрема, їм доведеться повернутися до розгляду закону про заборону реклами тютюнових виробів, для того, щоб уточнити деякі з його положень, а також додати відсутні. Владі побрібно буде заборонити куріння в громадських місцях, підвищити оподатковування виробників і продавців тютюнових виробів. Також конвенція зобов’язує інформувати населення про шкоду куріння — наприклад, описуючи на сигаретних пачках, які хвороби чекають на курця. Важливо, щоб реалізація положень Конвенції відбувалася без участі тютюнової індустрії: її комерційні інтереси суперечать інтересам громадського здоров’я. Так само позитивно вплинула на підростаюче покоління серія реклами, замовлена урядом, яка пропагує життя без куріння — «Я досягну успіху без куріння». «Сьогодні ми повинні донести до кожної людини, що стан здоров’я залежить від неї, її звичок, способу життя, охорони навколишнього середовища, запобігання травматизму», — підкреслив заступник міністра охорони здоров’я України Володимир Загородний на одній з прес-конференцій, присвяченій Дню здоров’я.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також