У вівторок Володимир Хомко ділився з членами міськвиконкому своїми спостереженнями: «Була б наша Устя як Десна, то «проковтнула» б усе те лайно, яке ми в неї зливаємо. А так маємо проблеми.
Те, що в Устю та водосховище на Басовому Куті потрапляють неочищені каналізаційні стоки від приватних будинків, збудованих біля їхніх берегів, не новина. Тільки за власні кошти власники маєтків проблеми, які створюють їхні відходи, вирішувати не збираються. Тож прокладають каналізацію на забудованих вулицях так званого «царського села» із співфінансуванням з бюджету міста. За словами міського голови, цьогоріч з'явиться каналізація уже на останній вулиці в цьому районі. Тож сподіваються, це частково посприяє очищенню води в річці. Цьогоріч, каже голова, візьмуться за порятунок Усті всерйоз, бо й гроші на це є. Почнуть відновлювати русло річки на ділянці від вулиці Степана Бандери до Басівкутського озера. Але перед тим, у липні, планують завершити ремонт шлюзу поблизу кафе «Венеція» — виявилося, що у гідроспоруді є дефект, то потрібна буде допомога водолазів. Окрім цього, міська влада замовила НУВГП проект реконструкції іншого шлюзу — що на Басівкутському водосховищі. На нього витратять кілька років і близько 5 мільйонів гривень. Микола Хлапук, завідувач кафедри гідротехнічного будівництва НУВГП:
— Шлюз на Басівкутському водосховищі спорудили так давно, що жодної документації не вціліло. Лише за спогадами старожилів встановили, що він існує з кінця 1950-х або початку 1960-х. Однак він зовсім не регулює рівень води і на ньому відсутні аварійні затвори, вода просто переливається з водосховища у річку. Оці дві задачі ми теж маємо вирішити, бо регулювання потрібне не тільки на період паводка. Можна буде пускати хвилі і цим прочищати саму Устю, живити її киснем. Реконструкція цього шлюзу є технічно складним завданням, цього року ми тільки розробимо проект, а втілювати його будемо пізніше. До слова, міст над шлюзом на період виконання робіт перекривати не доведеться, так що автомобілісти можуть бути спокійні. У крайньому разі, на деякий час буде односторонній рух.