У п'ятницю, 13 лютого, для проїзду в рівненських маршрутках готуйте вже 3 гривні. Міськвиконком нарешті погодився підвищити вартість проїзду. Президент ГО "Союз перевізників України" Валентин Демчук взяв участь у відеозустрічі в редакції "Рівне вечірнє" відразу після завершення цього засідання міськвиконкому.
Валентин Демчук
— Що таке для перевізника додаткові 50 копійок у тарифі?
— Три гривні — не та ціна, яка влаштовує перевізника. Але 4 гривні для нашого пасажира все ж забагато. Якщо в родині є 3-4 людини, які щодня їздять на роботу та в школу, для них це було б накладно платити. Але й працювати за 2,50 гривні стало вже надто невигідно. Витрати на пальне у тарифі — це 50%. А для того, щоб перевізник міг планувати своє майбутнє та купувати новий транспорт, складова пального у тарифі має бути 30%. А у Рівному з 350 міських маршруток нових — менше десятка. Перевізник заощаджує, але не може в таких умовах купувати новий мікроавтобус, щоб надавати якісні послуги. Машини потребують ремонту, бо дороги у місті залишають бажати кращого — ламаються ресори, підвіска. За місяць у маршрутках Рівного перевозять пасажирів-пільговиків на 2 мільйони гривень, але ці гроші ніхто не компенсує.
— Нещодавно перевізники погрожували місту страйком. Ви справді готові були зупинити маршрутки на 2,5 години?
— На той час нас взагалі не хотіли слухати. Міський голова ставився до нас зверхньо, особливо під час сесії міськради. Але згодом ми порозумілися. Адже насправді страйк нікому не потрібен. Ми хочемо нормально працювати. То GPS нам хочуть поставити за наш рахунок, то ще якісь експерименти проводять — скільки ж можна над нами знущатися?
— Чи надовго влаштує перевізників новий тариф?
— Пальне дорожчає щодня. Якщо на заправках літр дизпального коштує поки що 18,50 грн., то гуртова ціна у нафтотрейдерів — уже 19,05 грн. Можемо очікувати подорожчання пального на заправках більше 20 гривень. Тоді знов виникне проблема і знову будемо подавати розрахунки на підвищення. Але, напевно, вже влаштуємо акцію протесту не під вікнами міської ради, а на автозаправці. Не можемо зрозуміти як формується тариф на дизпальне. Можливо, там є зговір? Цим має займатися Антимонопольний комітет. За кордоном вартість пального 1,20-1,30 долара за літр, але там якість краща.
— Пасажири все частіше скаржаться, що не можуть дочекатись маршрутки, особливо пізно увечері, нарікають на грубість водіїв, небажання брати пільговиків. Як з цим боротися?
— Я сам просидів за кермом понад 10 років, перевозив пасажирів. Є випадки, коли водія таки треба ставити на місце, але є і такі пасажири, які самі провокують сварки. Скарги приймають у міському управлінні транспорту. Але тепер і наша організація долучиться до цього — за кілька днів у нас запрацює телефон довіри: 45-45-57. Також залишайте свої пропозиції та зауваження на моїй сторінці у соціальній мережі "Фейсбук".