Ще жодна «засідка» на дорогах не була такою цікавою. Завжди, зізнаюся, трохи шкодувала водіїв-порушників, яких виявляли працівники ДАІ під час якоїсь операції. Цього разу було інакше. У голові засіла думка: от, мовляв, і вас, «шишки», прирівняли до простих смертних. Мова йде про указ Президента України, покликаного впорядкувати ситуацію на дорогах, зокрема проїзд автомобілів, обладнаних спецсигналами.
Екіпаж спецпідрозділу «Кобра», до якого приєдналися і ми з фотокором, прибув на КП Житомирської траси (неподалік від спорткомплексу «Чайка») об 11.20. Час, на перший погляд, не «рибний». Але, як з’ясувалося, тутешній «улов» — іногородні авто. До того ж ми не збиралися чекати, поки якийсь дурень включить всі «мигалки-пищалки» (на момент чергування новина про указ вже встигла наробити шуму серед водіїв). Наш екіпаж просто зупиняв всі автомобілі, ринкова вартість яких перевищувала 20 тис. у.о. — Найчастіше з незареєстрованими спецсигналами попадаються бізнесмени, чиновники дрібних рангів, помічники депутатів, — поділилися досвідом «кобри». — А тепер відпрацьовуємо і тих, хто ще «крутіший». Отже, завдання — відсівати всіх, хто не потрапляє під «привілей» указу. Поки ми з фотокором ховалися від холоду в машині, капітан і старшина щосили «трусили» машини. Домовилися, якщо щось цікаве — покличуть. Справа в тому, що разом з операцією хлопці виконували і свою звичайну роботу. Жодної хури не пропустили без перевірки вантажу і «пробивання» документів. «Що, наводка є? « — здивувалася такій педантичності. «Ні-і. Це щоб не розслаблялися, — посміхнувся один, — так би мовити, для підтримки штанів». Так, штани в цей день доводилося підтримувати багатьом. Одна панянка, хоч і не обладнала свій «опельок» заборонними сигналами, але теж, думаю, злякалася. «Ох, вже ці жінки, — поблажливо зітхнув капітан, — ніколи не забудуть вдома косметичку, а от документи — запросто». Дамочці пощастило: будь на його місці менш тямущий, відправив би автомобіль на штрафмайданчик. А цей дозволив почекати в дорожній «кишені», поки чоловік документи привезе. Години півтори простояла. Зате потім посміхалася на всі тридцять два, зрозумівши, що пронесло. А от і перша «рибка» — сріблястий «Опель». У салоні двоє. Пасажир відразу вискочив і відійшов подалі — покурити. Схоже, помітив приціл фотоапарата. — Та не встиг я зняти його, — виправдовувався в цей час водій, маючи на увазі пристроєний під капотом «ревун». — Ще тиждень не пройшов, як указ вийшов. Машина виявилася службовою. Возить, очевидно, главу однієї з райдержадміністрацій Києва (з етичних міркувань не вкажемо, якої саме). Дозволу на спецсигнал не було. Та й бути не могло — водій сказав, що авто купили вже з цим пристроєм. Звісно ж, це не виправдання. Підписавши протокол, водій вийшов із патрульної машини з незадоволеним обличчям. «І що тепер?» — поцікавилася. «Протягом двох годин повинен зняти, — сказав старшина. — Повідомимо в організацію, винних покарають». «І що «світить» за незаконне встановлення таких «штучок»?» — уточнила. «Сімнадцять з половиною гривень», — мугикнув він. «Чуєш! — перебив наш діалог капітан. — А чи не сам глава райадміністрації в «опелі» їхав? Щось дуже обличчя знайоме...». Але його веселі роздуми перебило повідомлення по рації. Виявилося, на Хрещатику зловили ще одну «державну» машинку, яка належить міськадміністрації. Дозвіл на проблисковий маячок був (його відразу вилучили), а от стояв він не там, де призначено за держстандартом, — під капотом. «Коли біля ресторану стоїть — не видно, — пояснили «кобри», — а коли по дорозі їде, відблиски з-під капота виглядають «круто». Водії й звільняють дорогу. Хоча повинні б знати, що дозволений «маячок» повинен стояти тільки на даху». Такий водій на джипі «Тойота» розлучився з посвідченням автоклубу, яке раніше теж давало деякі переваги. Їх вилучають нарівні з «ксивами» громадських помічників ДАІ. На думку наших хлопців, до наступного року таких «всюдиходів» вже ні в кого не залишиться. Із сірою «Дачією», що належить одному з київських банків, вийшла невеличка заминка. У президентському указі нічого не сказано про інкасаторські машини. Але водій був спокійний, маючи на руках дозвіл на «ревун», підписаний в січні цього року. Після 15-хвилинної консультації з начальством «кобрівці» відпустили його. Справа в тому, що обладнання «касатиків» спецсигналами дозволене деякими іншими документами. Хоча, за словами капітана, саме інкасація частенько грішить простроченими дозволами. P.S. Інші екіпажі «Кобри», що чергували в цей день по місту, виявили ще чотири машини з незаконними «маячками». Дві з них належали Київобладміністрації. Ще двоє водіїв розлучилися з посвідченнями «дружинників».