Юрій Приварський: «Тариф на тепло поки що не збільшуємо»

721 0

Ми у соцмережах:

Юрій Приварський: «Тариф на тепло поки що не збільшуємо»

За тепло за грудень і січень рівняни платитимуть за старими тарифами. Послуги ТОВ «Рівнетеплоенерго» так і не подорожчали, хоч Нацкомісія з регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг ще у грудні затвердила нові збільшені тарифи. Потрібні відповідні зміни в законодавстві, щоб нові тарифи почали діяти. Опалювальний сезон — у розпалі, і працюючи за старими тарифами, підприємство має лиш збитки. Проте керівник підприємства Юрій Приварський каже, що попри складну ситуацію намагається забезпечувати безперебійне теплопостачання в будинки рівнян.

Юрій ПриварськийЯк розпочали опалювальний сезон?

— Теплова енергія подається якісно і вчасно. На жаль, є випадки поривів на мережах, але все локалізуємо в максимально короткі терміни.

З яким тарифом працюєте, надаючи послуги для звичайних побутових споживачів?

— Тариф, затверджений Постановою НКРЄ від 31.11.2020 і введений в дію з 1.12.2020, — 1913 грн / Гкал. Проте підприємство його ще не застосовує. Нині ще дійсний тариф — 1795 гривень. Бо дуже багато залежить від нормативних актів і законів, які прийняті. Мають бути внесені відповідні зміни в законодавство. Тому підприємство зазнає значних збитків. Питома вага енергоносіїв у складі цієї суми становить 79,4%. Це газ, електроенергія, вода. На всі ці складові зростає ціна. Також зростає вартість палива. Ми маємо офіційно пораховану не відшкодовану підприємству різницю в тарифах з 2016 року, не включаючи даних за 2020 рік — це 214 мільйонів гривень.

За якою ціною купуєте газ і чи для вас вона щомісяця змінюється?

— Тариф змінюється щомісяця, і досить суттєво. Станом на квітень 2020 року без транспортування і розподілу за тисячу кубометрів мали 4000 гривень. Станом на грудень цього ж року цей показник становив 6100 гривень. І навіть у тарифі, який був затверджений на початок грудня, була закладена нижча вартість газу — 5375 гривень. Адже документи готуються раніше, ніж змінюється вартість.

Чи реально зменшити тариф?

— Все реально, але тоді маємо розкладати кожну складову. Заробітна плата, наприклад, у структурі тарифу становить 9%. Двічі за рік зростала заробітна плата: це теж закладається в тариф. Але найбільша складова в тарифі — це ціна на газ. Якщо не покриємо витрати, яких зазнає підприємство, це призведе до того, що не зможемо розрахуватись за газ. А за газ не платити ми не можемо. Адже є таке поняття, як номінація на газ. Щоб отримати її, акціонерам довелося у 2019 році закладати власні кошти.

Скільки людей на даний момент працює на підприємстві?

— Близько 750 осіб. Всі вони роблять навіть більше, ніж можуть, щоб забезпечити людям тепло. Навіть якщо стався порив у нічний час доби.

Підприємству вигідно подавати гарячу воду?

— Перше питання, яке треба вирішити рівнянам для постачання гарячої води, — встановлення лічильників, щоб ця вода була облікована. Дуже багато великих міст не подають гарячої води влітку, бо це збитково. Навіть при тому, що ми маємо аж чотири котельні, які працюють на твердому паливі, йде мова про постачання гарячої води лише для 20 будинків і в зимовий, і в літній період у Рівному.

За який кошт встановлюється лічильник обліку тепла в будинку?

— В нас діяли дві програми — у 2014 році і в 2016 році. Там були різні джерела фінансування: і за рахунок інвестпрограм, і за рахунок міських коштів, і співфінансування. Будемо звертатися до органів місцевого самоврядування щодо встановлення подібних лічильників обліку гарячої води.

Як складалася ситуація з боротьбою з боржниками?

— У 2019 році нам боргували загалом 130 мільйонів, з них 117 — це борг населення. На 1 січня 2021 року заборгованість вже становить понад 250 мільйонів гривень, з яких близько 220 мільйонів — населення. Борги стягуємо через виконавчу службу.

— Коли тариф, прийнятий НКРЄ у 2020 році, почне врешті діяти?

— На розгляді у Верховній Раді перебувають два законопроєкти, які можуть значно покращити ситуацію в комунальній сфері. Це стосовно різниці тарифів і реструктуризації боргів. Бо штрафні санкції, які нараховує постачальник газу за несвоєчасний розрахунок, страшні.

— Чому трапляється так, що дві однакові за площею квартири в різних куточках Рівного платять різну суми за тепло?

— Велику роль відіграє показник загальнобудинкового лічильника. Дуже важливо те, наскільки утеплений будинок, наскільки відповідально мешканці ставляться до питання регулювання подачі тепла, тобто чи лічильник автоматизовано регулює тепло, чи йде мова про ручне регулювання. Ще впливає на собівартість — кількість індивідуально встановленого опалення. Коли ми маємо відсоток, що кожна третя квартира поставила індивідуальне опалення, звісно, від того зросте вартість тепла для тих, хто його не встановив.

Торік навесні дуже популяризували послугу на обслуговування внутрішньобудинкових мереж? Що це за послуга?

— Це підготовка до опалювального сезону. Але це рішення, яке приймає весь будинок, а не кожен мешканець індивідуально. От зараз, в ці сильні морози, часто дзвонять, бо, скажімо, в одному під’їзді тепліше, ніж в іншому. Причина проста: в одному встановили насос, а в іншому ні. Але це не наша провина, ми подаємо тепло до будинку, а його розподілення всередині будинку — це відповідальність ОСББ чи управляючої компанії.

Чи часто телефонують зі скаргами на холодні батареї?

— По-різному буває. Але у 95% випадків проблема криється в стані внутрішніх мереж будинків. Однак незалежно від того, чия це проблема, ми реагуємо і на такі випадки. Шукаємо спільну мову з обслуговуючими організаціями та ОСББ. Все, залежне від нас, робимо, щоб кінцевий споживач не був заручником ситуації.

З ким легше працювати — з ОСББ чи з управляючими компаніями?

— Підготовка до опалювального сезону з боку ОСББ була найбільш неякісною. Проте навіть при тому, що ОСББ не реагували на наші зауваження, мусили подавати енергоносії на будинки, бо кінцевий споживач не буде розбиратися в нюансах.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також