«Заручники» домофона

3298 0

Ми у соцмережах:

 «Заручники» домофона

В дитячій поліклініці №3 Рівного відмовили у виклику дільничного лікаря до дитини з підвищеною температурою через встановлений у під’їзді домофон. Лікар приїхав на виклик лише після втручання журналістів.

— Моя трирічна донька захворіла, — розповіла рівнянка Ірина Угринчук. — У неї другий день підвищена температура й кашель. Я вирішила викликати лікаря. Однак у поліклініці, коли дізналися, що у моїй квартирі немає трубки від встановленого на під’їзді домофона, відмовилися прийняти виклик. Сказали: «Дитина вже не маленька, можете з нею самі до лікаря прийти. Або принесіть ключ від домофона в поліклініку». Але я з донькою сама вдома і не можу її залишити, щоб піти у поліклініку. Я пропонувала, щоб лікар мені зателефонував, коли підійде до будинку, тоді я б вийшла відчинити йому двері під’їзду, але в поліклініці на це не погодилися. Тобто фактично ми з хворою донькою стали заручниками домофона. Це при тому, що своєї згоди, як і більшість інших мешканців нашого під’їзду, на його встановлення я не давала. Я не така заможна, щоб викласти за цю послугу 300 гривень. Тож тепер до мене не можуть потрапити ні друзі, ні медики. Виходить, що через те, що хтось так вирішив, одного разу я не змогла потрапити до своєї квартири. Інакше кажучи, фірма, яка встановила домофон, перешкоджає мені доступ до моєї приватної власності. Це ж якийсь абсурд виходить! Що це за нав’язування послуги зі встановлення домофонів і куди на неї скаржитися? Головний лікар дитячої поліклініки №3 м.Рівне Тамара Литвинчук: — У нас нині існує дуже велика проблема з обслуговуванням викликів через встановлені на під’їздах домофони. Адже сусіди відмовляються відчиняти лікарю, а він не буде годинами «чергувати» під дверима, щоб потрапити до хворого. І сказати, коли приблизно прийде на виклик, щоб йому відчинили у цей час двері, теж не може. Згідно з нормами, у дільничного лікаря має бути 8 викликів за день, а насправді їх буває вдвічі більше. Причому в одного пацієнта він може пробути півгодини, в іншого — довше. Який вихід із цієї ситуації? Домовлятися із сусідами, в яких є трубка від домофона, щоб вони відчинили лікарю, коли той підійде. Щодо цієї ситуації, то я розберуся з реєстраторами, чому вони відмовили у виклику до дитини з підвищеною температурою. Адже такого не повинно бути. Начальник міського управління охорони здоров’я Михайло Стичишин: — Лікар їздить до пацієнтів на виклики автомобілем і може сказати, коли приблизно під’їде. А батьки дитини в цей період можуть відчинити йому двері під’їзду. Тобто проблеми не має бути. Начальник міського управління житлово-комунального господарства Іван Гема: — З одного боку, домофон — хороша річ, адже він певною мірою слугує захистом від доступу сторонніх осіб у під’їзд, такий собі міні-консьєрж. З іншого, існує найголовніший закон у державі — Конституція — і ніхто не може обмежувати людині доступ до її житла, перешкоджати наданню їй невідкладної чи іншої медичної допомоги тощо. Я як громадянин — за встановлення домофонів, але робити це потрібно цивілізованим способом. Тобто має бути 100-відсоткова згода мешканців під’їзду на його встановлення, як це передбачено законодавством, і усім має бути забезпечений максимально комфортний доступ до їхнього житла. На жаль, законодавством не передбачено, як впливати на фірми, які порушують цю норму: хто має позбавляти ліцензії на їхню діяльність, порушувати кримінальні справи за такими фактами тощо. Силами лише управління ЖКГ навести лад із цим неможливо. Вочевидь, до цієї справи має долучитися й прокуратура, яка має забезпечувати дотримання законодавства в державі. Тим часом фірми, які встановлюють домофони, йдуть варварським шляхом. Вони не зважають на те, що в під’їзді мешкають малозабезпечені або люди з обмеженими фізичними можливостями. Вони навіть не беруть дозволу на встановлення домофонів у балансоутримувачів будинку — житлово-комунальних підприємств. Нині ми шукаємо шляхів вирішення ситуації із встановленням домофонів у Рівному, адже це — ненормально. Скаржитися на тих, хто встановлює домофони, перешкоджаючи людині доступ до її житла, треба в управління ЖКГ і до суду. Ми застосуємо свої заходи впливу до порушників конституційних прав громадян, а також підтримуватимемо мешканців у судах, надаючи їм юридичну підтримку.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також