Збивають дорожні знаки на Рівненщині не тільки автомобілі, а й літаки

1694 0

Ми у соцмережах:

фото: Рівне 1

Траса Київ-Чоп у Радивилівському районі минулого тижня на кілька годин стала майданчиком для навчань військовиків повітряних сил. Винищувачі 39-ї бригади тактичної авіації, що на Житомирщині, відпрацьовували посадку та зліт з траси на випадок атаки ворога. Навчанню дещо завадила дощова погода, та й стався неприємний курйоз — один з винищувачів зніс дорожній знак.

Перш за все, про трасу. Між селами Крупець та Михайлівка Радивилівського району Київ-Чоп відрізняється від решти ділянок. Дві смуги в одну й іншу сторону розділяє не розділювальна смуга з відбійниками чи ґрунтом, а звичайний асфальт. По боках траси там — ні дерев, ні лінії електропередач. Розповідають, що збудували ці три кілометри дороги такими саме для того, щоб у разі потреби там могли приземлятися військові літаки.

Тренування повітряних сил на Радивилівщині, відповідно, відбувається не вперше. У 2016 році, наприклад, там сідали Міг-29. Минулого ж тижня уже навчалися чотири винищувачі Су-27. Як повідомляє «Український мілітарний портал», пілоти винищувачів відпрацьовували «посадку конвеєром» або, як її ще називають, «touch and go», що в перекладі з англійської — «доторкнувся та пішов». «Під час таких тренувань відпрацьовують всі елементи звичайної посадки, а як шасі торкаються злітно-посадкової смуги, пілоти розпочинають дії як при зльоті літака (збільшення обертів двигуна до злітного положення, закрили встановлюються у злітне положення і т.п)», — повідомляє портал.

Навчання проводило повітряне командування «Центр», якому підпорядковується житомирська 39-та бригада тактичної авіації. Як анонсували, «навчання є потрібним елементом підготовки та відпрацювання визначених завдань за призначенням авіаційних, зенітних ракетних та радіотехнічних військ з метою захисту суверенітету та цілісності України і її громадян». Фактично, навчання були комплексними: відпрацьовували не лише винищувачі Су-27 на трасі Київ-Чоп, а й інші військовики командування на кількох різних локаціях.

Втім, найбільше увагу привертали навчання винищувачів. Рух трасою між Михайлівкою та Крупцем на кілька годин перекрили. Подивитися на польоти Су-27 приїхали не тільки журналісти, а й вийшли місцеві селяни. Відео польотів практично одразу з’явилося в Інтернеті, і російські сайти підхопили деталь, яку не одразу помітно на відео — під час посадки один із винищувачів зачепив та зніс дорожній знак з рекомендованою швидкістю 90км за годину. Такий конфуз не завадив літаку «доторкнутися» до траси та злетіти знову, проте російські ЗМІ, а за ними і деякі українські почали порівнювати інцидент зі Скнилівською трагедією у Львові, коли у 2002 році під час повітряного шоу Су-27, виконуючи маневр близько до землі, влетів у глядачів.

Підсумки навчань повітряне командування «Центр» поки не оприлюднило. В Укравтодорі зазначили, що на українських автошляхах облаштовують ділянки, які при потребі може використовувати військова авіація. Така практика — світова.

Щодо збитого дорожнього знака, то значної шкоди дорожникам це не завдало. Збивають знаки під час ДТП на автошляхах доволі часто, окрім того, вони втрачають з часом свій колір, тож щороку передбачають кошти на їхню заміну. А цього року, нагадаємо, на обслуговування траси Київ-Чоп на Рівненщині було виділено понад 59 млн грн. Тендер вперше виграла приватна фірма — київське ТОВ «Спец Комплект Постач».

Олеся АТОНЕНКО.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також