Щосесії у Рівному передають безкоштовно у власність земельні ділянки в районі вулиць Макарова та Пржевальського. Отримують їх учасники земельної схеми, яку провернули в місті ще у 2004 році, віддавши під забудову частину поля площею 36 гектарів.
Схема діяла з однією умовою: учасники кооперативу, окрім власних новобудов, мали побудувати дороги та тротуари, прокласти комунікації. Але нещодавно міська влада призупинила процес передачі цих земельних ділянок у приватну власність. Бо вважає, що отримувачі землі зробили не все, що обіцяли. За цей час члени кооперативу встигли приватизувати близько 170 ділянок із тих 234, що є.
Володимир Хомко, міський голова:
— У цьому масиві є дорога, яка важлива для Рівного. Це наскрізна вулиця від супермаркетів на Макарова з виїздом на Теліги. Як тільки вона буде готова, то зможе розвантажити інші вулиці. Однак місцеві жителі тримають її закритою. Здогадуюсь, для чого це роблять. Кожен хоче зробити собі заїзд додому, а чужих не пускати. Але так не буде, бо ця вулиця є на генеральному плані міста.
Сергій Паладійчук, секретар Рівненської міської ради:
— Коли створювався той кооператив, то його члени мали самі облаштувати цю територію, щоб місто не витрачало на це кошти. Загальна сума була розподілена на всіх. На той час це було приблизно по 20 тисяч доларів. Тому всім, хто критикував виділення там землі, відповідали, що землю дали не безкоштовно. Однак виходить, що магістральна дорога так і не закінчена.
Зрозуміло, що люди, які там живуть, не хочуть, щоб повз їхні будинки їздило багато автомобілів. Але вони про це знали, коли отримували там землю, а тепер хочуть нас обдурити. Поки вони нормально не зроблять дорогу та тротуари, місто не даватиме їм дозвіл на приватизацію землі.
Сергій Забужко, директор кооперативу «Макарова-2010»:
— Замовником будівництва усіх комунікацій виступає міське управління УКБ. Ще в 2004 році пайовики здали їм більше мільйона гривень. За ці гроші у масиві побудували дороги та тротуари. Однак щороку депутати придумують нові вимоги. Спочатку говорили: щоб отримати дозвіл на будівництво, потрібно сплатити половину внеску. Потім ставили умову: укладатимуть договори суборенди на землю лише після будівництва частини комунікацій. Тепер вигадали ще й історію з дорогою. Для нашого мікрорайону у цій дорозі немає великої потреби, адже для під’їзду до кожного будинку є тверде покриття.
Дорога, про яку йдеться, потрібна місту. Для того, щоб з’єднати її від Макарова до Теліги, там потрібно будувати розв’язку. Окрім цього, там уже наставили гаражів та є багатоповерхівки. Чомусь місто не виставляє рахунки забудовникам.
Нагадаю, що у нас є мікрорайон «Басів Кут», де за кошти міста будуються комунікації. Є Червоні Гори, куди місто теж виділяє гроші на будівництво комунікацій. Мешканці вулиці Макарова, як і усі, сплачують податки до міського бюджету. Однак нас примушують щось додатково платити. Ніде у законодавстві такого немає, що приватизувати землю можна лише після того, як побудуєш місту дорогу. Те, що було передбачено договором, ми уже виконали.
Богдан СЛОНЕЦЬ.