Биття при гальмуванні – явище, коли під час гальмування авто на кермо або педаль гальма передаються різкі вібрації. Вони можуть відчуватися як невелике тремтіння або дуже сильні коливання автомобіля, а найвідоміший метод боротьби з таким явищем — змінити гальмівні диски. Однак заміна допомагає не завжди. Притому що диски завжди змінюються в комплекті з колодками, і дуже прикро буває витратити суттєву суму, але так і не позбутися неприємного симптому. Тому до заміни дисків слід розглянути ще одну можливу причину — поломку підшипника маточини.
Як перевірити підшипник маточини
Зламаний підшипник не дозволяє колесу обертатися вільно та рівномірно, що призводить до вібрацій та биття у рульовому колесі та під ногами водія. Тому, якщо така ситуація виникає, треба обов'язково перевірити, чи винна в ній маточина, і тільки якщо з нею все в порядку, можна замовляти на сайті Автопро нові гальмівні диски на Ланос. Перевірити маточину на биття нескладно навіть самостійно. Існує кілька способів зробити це.
Спосіб 1: Перевірка площин
Перевірити площини можна навіть на вулиці, найголовніше, щоб автомобіль стояв на рівній поверхні (асфальтовій чи бетонній). Візьміться зверху за проблемне колесо і розгойдуйте його щосили вертикально від себе. Почуєте металеві клацання, отже підшипник зламаний. Відсутність клацань, на жаль, не гарантує протилежне. У цьому випадку треба підняти бік, що цікавить, на домкраті і повертати колесо (якщо воно приводне, зніміть авто з передачі). Гудіння та хрускіт у процесі обертання також вкажуть на підшипник.
Спосіб 2: Перевірка маточини в русі
Для цього теж потрібна пряма дорога, якою можна поїздити зі швидкістю 40-50 км/год, здійснюючи повороти. Зламаний підшипник видаватиме шум при вході в поворот. Правий — при повороті вліво та навпаки. Крім того, проблемний підшипник починає шуміти під час розгону (від 60 км/год). Але сильно краще не розганятись, зі зламаним підшипником це небезпечно і швидко доламує його.
Спосіб 3: Перевірка на підйомнику
Нарешті, якщо ви маєте можливість підняти автомобіль на підйомнику, можна провести такий тест: увімкніть передачу і розженіть колеса на підйомнику. Після цього двигун треба заглушити та уважно прислухатися, як підшипники працюватимуть при зупинці коліс. Хрускоту й вібрації не повинно бути — якщо вони є, то винуватець того, що відбувається, однозначно підшипник.