Без штрафів на «червоне» світло можна буде проїхати п'ять разів та сім разів перевищити швидкість

1868 0

Ми у соцмережах:

Без штрафів на «червоне» світло можна буде проїхати п'ять разів та сім разів перевищити швидкість

Невдовзі українські водії їздитимуть за оновленими правилами дорожнього руху. Кабмін уже розробив проект, Верховна Рада його підтримала, от тільки президент поки що не підписав.

Валентин Демчук

Валентин Демчук
— В оновлених ПДР є свої плюси та мінуси, але вони гірші, ніж ті, що маємо зараз — багато незрозумілого та зайвого, — коментує Валентин Демчук. — Залишається питання персональної відповідальності: власник дав свою машину сусіду, а той потрапив у ДТП чи перевищив швидкість. Якщо відеокамери зафіксували саме цей автомобіль, то штраф платитиме його власник. Хіба що порушник упродовж 14 днів сам напише заяву, добровільно зізнавшись у скоєному. Бо парламент не підтримав поправку, яка дозволяла вирішити проблему без суду — наприклад, надіслати договір оренди чи доручення. — А винятки з цього є? — Хіба що для юридичних осіб, бо вони не будуть нести відповідальність, якщо порушення скоїв найманий працівник. Потрапив в аварію — відповіси сам, фірма за тебе платити не буде. — За новими правилами, відеозапису буде цілком достатньо, щоб довести провину водія. — Так, і це дуже погано, бо тоді не потрібні вже пояснення водія чи розповіді свідків, технічні покази приладів. Виходить, що людині не даватимуть права на виправдання. А відеозаписи бувають різної якості, можна прости зняти не під тим кутом. Я вважаю, що це порушує права людини за кермом. До речі, у першому варіанті законопроекту пропонувалося затримувати водія на 24 години, але передумали і вирішили, що трьох достатньо. Я теж вважаю, що достатньо, бо це був би лише спосіб витягування грошей за зберігання автомобіля на штрафмайданчику. — Як ви ставитесь до запровадження штрафних балів, які щороку будуть нараховувати кожному водію? — Як на мене, це нерозумна ідея, бо схожа на індульгенцію. Одному водію на рік нараховують 150 балів, а що далі з ними робити? Я підрахував, що на них можна п'ять разів проїхати на "червоне" світло та сім разів перевищити швидкість. Якщо бали закінчилися, то за наступні порушення доведеться платити. Не зрозуміло, як тоді бути юридичним особам — власник один, а машин кілька, то ці 150 балів доведеться поділити на всі машини? Або як фірму, що проштрафилася, можна притягнути до такої форми адмінвідповідальності, як громадські роботи? — Інспектори ДАІ й надалі можуть вимагати сплатити штраф негайно, на місці. Чи не збереже це корупцію? — Так, бо буде спокуса взяти гроші і "порішати". ДАІ має виконувати свою пряму роботу — стежити за порядком на дорогах, а не займатися грошима. В моєму житті був лише один випадок, коли інспектор повівся дуже професійно. Я трохи перевищив швидкість, а він мене зупинив і доступно пояснив, що саме я порушив і що могло статися. Просто попередив і відпустив. Мені було соромно, як школяру-хулігану, більше ніколи не перевищував швидкості. Цей метод діє краще, ніж штраф на місці. — Хоч щось позитивне у нових правилах є? — Повідомлення про штрафи будуть надсилати на мобільний телефон або на електронну скриньку власника авто. Для цього треба буде звернутися до місцевої ДАІ із заявою, щоб ваші контакти внесли до бази даних. Тоді не виникатиме несподіванок, що водій дізнався про своє порушення запізно, коли суд вже все вирішив за нього і у двері стукає виконавча служба. Але я не думаю, що ці нові правила приймуть у тому вигляді, як їх зараз пропонують. Варто було б взяти приклад з Європи — в деяких країнах суддя визначає розмір штрафу залежно від майнового стану порушника та вартості авто: мільйонер платить більший відсоток, бідняк — менший.
Записала Олена ВЛАСОВА.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також