Деякі таксі вже мають автокрісла для дітей

1305 0

Ми у соцмережах:

Деякі таксі вже мають автокрісла для дітей

Правила дорожнього руху в Україні й раніше забороняли перевозити дітей до 12 років або ж тих, які мають менше 145 сантиметрів зросту, в транспортних засобах без спецзасобів, що дозволяють захистити життя дитини під час ДТП. Адже паски безпеки, розраховані для дорослих, навпаки, можуть ще більше зашкодити. Проте досі відповідальності за перевезення дітей без спецзасобів було. 20 листопада почав діяти закон, яким внесено зміни до Кодексу України про адмінправопорушення і встановлено штрафи: за перше порушення правил перевезення дітей — 510 гривень, за повторне — 850 гривень.

До речі, штрафи стосуються й інших порушень щодо перевезення дітей — перевезення дітей до 16-річного віку в кузові будь-якого вантажного автомобіля, а також перевезення організованої групи дітей у темну пору доби. Переважно штрафи стосуватимуться саме перевезення дітей в легкових авто, оскільки це більш масове порушення.

Потребу у штрафах автор закону нардеп Дмитро Шпенов аргументував так:

— Звичайні автомобільні сидіння і паски безпеки не гарантують захисту пасажира, зріст якого менше 145 сантиметрів. При фронтальному ударі дитина легко вислизає з-під паска, виготовленого під габарити дорослого пасажира.

Правильно встановлені дитячі автомобільні крісла є найдієвішим засобом пасивної безпеки для дитини. За даними Всесвітньої організації охорони здоров’я (ВООЗ), правильно встановлені дитячі автомобільні крісла зменшують імовірність смерті немовлят приблизно на 70%, а дітей — на 54-80%. Водночас в Україні власники авто використовують дитячі крісла лише для 12% дітей віком до 6 років та майже ніколи для старших дітей, про що свідчать результати всеукраїнського опитування, проведеного дослідницькою компанією «Ipsos». У Німеччині рівень користування дитячими кріслами становить 99%, у Чехії — 96%, в Естонії — 96%, у Польщі — 93%. Відповідальність порушників у випадку недотримання безпечного перевезення дітей у цих країнах є суворою. Так, у Німеччині порушники платять штраф у розмірі 60 євро, у Чехії — 78 євро, в Естонії — до 400 євро, у Польщі — 35 євро.

Але попри те, що зміни до законодавства вже набрали чинності, і поліція отримала повноваження штрафувати водіїв, у чиїх автомобілях будуть не закріплені спеціальним чином діти, досі роз’яснення, як діяти багатодітним родинам чи службам таксі, немає. Так, речниця патрульної поліції Рівненщини Оксана Юрченко зазначила, що на перших порах водіїв більше попереджатимуть, аніж штрафуватимуть.

Деякі рівненські таксі-сервіси вже відреагували на зміни у законодавстві. До прикладу, найбільші у Рівному сервіси «305» та «579» уже приймають замовлення на перевезення дітей в автокріслах. Щоправда, у «305» попереджають, що авто, ймовірно, доведеться чекати довше (поки з’явиться водій, в якого є автокрісло), а у «579» додають, що послуга платна — 50 грн до поїздки. У великих містах Bolt рекомендував своїм водіям не приймати замовлення від пасажирів з дітьми, якщо авто не має спеціального автокрісла для дітей.

У деяких країнах ця служба має спеціальні авто для перевезення дітей, очевидно, такі з’являться і в Україні. Uber та Uklon пропонують батькам самим купити автокрісло та чіпляти його в автомобіль таксі під час перевезення. Коштує таке автокрісло недешево. Залежно від віку дитини ціна на нове стартує від 1000 грн. Окрім того, з ним незручно носитися — воно важке. Та й таксисти не у захваті, навіть якщо у них є автокрісла, адже якщо замовлення без дітей, автокрісло потрібно зняти і покласти у багажник, а отже — виключити можливість перевезення валіз клієнтів. Як зазначають таксисти, на виклики пасажирів з дітьми частина авто просто не приїжджатиме. А отже, батькам доведеться викликати таксі завчасно.

Алла САДОВНИК.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також