Директор «Рівнекниги»: «Купити у нас книгу для багатьох — традиція»

2300 0

Ми у соцмережах:

Директор «Рівнекниги»: «Купити у нас книгу для багатьох — традиція»

Книгарні “Рівнекниги” знає не одне покоління рівнян. Уже понад 60 років мережа книжкових магазинів об’єднує тих, хто знає ціну друкованому слову. Декотрі приходять сюди відтоді, як батьки придбали їм тут першу казку, і з радістю приводять сюди вже власних дітей. А нещодавно підприємство за підсумками своєї роботи отримало першість у загальнодержавному рейтингу і здобуло статус “Комунального підприємства року”. Про те, як працюють і досягають успіху в “Рівнекнизі”, розмовляємо з директором Юлією Хажанець.

Ривнекнига

Юлія Хажанець
- Пані Юліє, ви керівником "Рівнекниги" стали не одразу. Спершу працювали товарознавцем. Тому, очевидно, добре знаєтесь і на асортименті книжкової продукції. Чим особливі ваші книгарні? - Маючи за плечима дві вищих освіти, з 2005 року почала працювати в КП "Рівнекнига" на посаді головного товарознавця, потім була в.о. директора і з 2007 року до сьогодні - керівник підприємства. Власником підприємства є Рівненська обласна рада. Мережа складається з п'яти книгарень, котрі ми орендуємо в міста, і власне книжкової бази зі складами та адмінприміщеннями. Книгарні знаходяться в м. Рівне: "Слово" - на вулиці Соборній, книгарні "Дружба", "Знання" - на майдані Незалежності, "Просвіта" та "Книги" - на вулицях Київській та Соборній. Дорога до них добре відома кожному рівнянину, а купити у нас книгу для багатьох - традиція. Працюємо з понад 400 постачальниками - видавцями, книгорозповсюджувачами, посередниками. Асортимент у нас великий, близько 20 тисяч назв, і розрахований на всі вікові категорії. Ми працюємо з партнерами на договірних умовах, беремо літературу під реалізацію і маємо право повертати друковану продукцію, тому асортимент постійно оновлюється і не залежується. На книжковому ринку наше підприємство з 1948 року. Та хоча воно комунальне, від держави не отримує жодної копійки, а навпаки, є самостійним і прибутковим. До того ж, з кожним роком збільшуємо товарообіг. І чим більше продаємо книжкової продукції, тим більше спрямовуємо надходжень до бюджетів різних рівнів. Наприклад, лише за минулий рік податків сплатили на понад мільйон гривень. Із 2009 року тримаємо першість за даними Національного бізнес-рейтингу. За підсумками 2013 року очолили рейтинг за результатами фінансово-господарської діяльності та у номінації "Соціальний внесок підприємства". А також отримали статус "Комунального підприємства 2014 року". - Немала, напевно, в цьому заслуга і колективу… - У колективі налагоджена співпраця між всіма ланками. Усі - і молодь, і досвідчені працівники (а серед них є й такі, що працюють тут більше 30 років) - дбають про імідж підприємства. Колектив у нас чималий - 41 працівник. Усі мають передбачені законодавством умови праці, соціальні гарантії. Немає у нас жодних затримок з виплати зарплати працівникам та заборгованостей перед бюджетом. У приміщеннях, які орендуємо, замінюємо вікна, двері, проводимо ремонти… В найближчих планах - перехід на альтернативні види опалення, аби бути незалежними від російського газу. - Знаю, що на всю мережу книгарень діє єдина електронна система. Наскільки вона виправдала себе і які ще інновації плануєте? - Комп'ютерну програму, яка в одну систему об'єднала усі наші п'ять книгарень, склад, торговий відділ і бухгалтерію, закінчили впроваджувати рік тому. Хоча йшли до цього понад три роки. Тепер можна в будь-який момент подивитися, яку літературу потрібно замовити, як продається той чи інший товар. Працювати стало легше, а головне - ефективніше. За період мого керівництва жодної з книгарень ми не втратили. Навпаки, хочемо зберегти всю мережу. А по можливості - розширити її. Хоча, скажімо, в районних центрах це зробити не дуже просто у зв'язку з різними додатковими витратами. Нині розробляємо стратегічний план розвитку підприємства на п'ять років. Залучили для цього Руслана Краплича - голову Ради директорів Фундації імені князів-благодійників Острозьких, експерта СІРЕ. Але поки всіх секретів розкривати не буду. Скажу тільки, що є бажання зробити "Рівнекнигу" кращою. Можливо, навіть в усій Україні. - Як заохочуєте клієнтів? - Зацікавлені, щоб до нас покупці приходили знову і знову. Тому, звичайно, поліпшуємо свої знання у сфері обслуговування. Одразу спрямовуємо в мережу все, що виходить нове і цікаве у сфері друкованої продукції. Надаємо консультації при виборі літератури. Торгові зали для зручності відвідувачів розділені на сектори, над кожним видом літератури є інформаційний роздільник. Є можливість як готівкового, так і безготівкового розрахунку за вибрану продукцію. Крім того, на прохання покупців замовляємо у видавництв ту чи іншу книгу і при надходженні її в мережу повідомляємо покупця, що не притаманно іншим книгарням. Також при великих покупках ми власним транспортом доставляємо книги покупцю до місця призначення. До свят, залежно від суми покупки, робимо клієнтам знижки від 5 до 15 відсотків. Беремо участь у різноманітних благодійних заходах. Де б у місті не проводилися масові заходи управління культури і туризму, там усюди продаються і наші книги. - А які книги найпопулярніші? - Пропагуємо та підтримуємо насамперед українські видавництва та українську літературу. Серед всіх друкованих надходжень в мережу 82% - це україномовні видання, з яких на першому місці навчально-методична література для учнів, викладачів, студентів, методистів, тощо. Друге місце посідає художня сучасна література та класика. Далі дитяча література: казки, енциклопедії, розвиваючі видання, все для розвитку та дозвілля малят. Ще одна унікальна риса книгарень "Рівнекниги" - лише тут можна знайти видання рівненських авторів. Це шанс, особливо для молодих письменників та поетів, конкурувати на книжковому ринку з відомими і навіть світовими класиками. - Щоб іще хотіли додати до сказаного? - Я вважаю, що сам факт існування нашого підприємства є великим плюсом для області, адже ми не тільки забезпечуємо мешканців необхідною літературою, а й приносимо прибутки, через що й отримуємо різноманітні визнання та відзнаки. Наш колектив завжди радий новим покупцям і докладає максимум зусиль, щоб наші відвідувачі були задоволені асортиментом та обслуговуванням. В книгарнях є мої контакти і в разі виникнення питань готова до діалогу. Людмила Шепєль, товарознавець: - Українська література у Рівному популярна навіть попри те, що у людей падає купівельна спроможність. Найпопулярніші - книги сучасних українських авторів. Із наших останніх новинок - "Маруся" Василя Шкляра, "94 дні. Євромайдан"… "Записок українського самашедшого" Ліни Костенко свого часу продали більше 3 тисяч примірників. На "ура" йдуть твори місцевих авторів більш за все краєзнавчої тематики та фотоальбоми. На покупців нам гріх скаржитися. Є такі, що приходять цілими родинами. Продавців уже по іменах знають. Інколи просять відкласти книгу, щоб забрати за кілька днів. І завжди можуть бути впевнені - їхня книга на них чекатиме. Ольга Підцерковна, товарознавець: - У книгарнях левова частка продажу припадає на серпень-вересень, коли розпочинається навчання. В листопаді-грудні акцентуємо увагу на календарній продукції; дитяча література актуальна протягом всього року але найбільше купують до Дня Св. Миколая, на Різдво. Ми намагаємось працювати оперативно, щоб вчасно надходили замовлення в мережу. А доказом нашої спільної праці є збільшення товарообігу та визнання. Звичайно, світ іде вперед і багато хто переходить на електронні книги. Але ті, хто звик до друкованих, від них не відмовляються.
Анастасія АДАМЧУК.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також