Дорожники цими днями нарешті завершили розпочате восени минулого року будівництво відрізку дороги на бульварі Хмельницького від вулиці Винниченка до Буковинської. Отож виділивши на це понад 9 мільйонів гривень, міська влада вирішила водночас дві проблеми.
По-перше, проклала дорогу, на яку місцеві мешканці чекали десятки років. А по-друге, з’єднавши вулиці Грушевського з Костромською, дещо розвантажила транспортні потоки.
Не менш важливо й те, що ділянка дороги зведена за найсучаснішою технологією з використанням геотекстилю, до речі, виготовленого на Рівненській фабриці нетканих матеріалів. Отож, як запевняють фахівці, бездоганно служитиме рівненським водіям у рази довше.
— Зауважу, що геотекстиль придумали не ми, — розповідає заступник голови наглядової ради ПрАТ «Рівненська фабрика нетканих матеріалів» Богдан Гапяк. — Це німецька технологія, яку нині при будівництві доріг використовує практично весь світ. Маємо наочні приклади використання нашого геотекстилю й у Рівному. Скажімо, відремонтована понад 11 років тому частина вулиці Соборної від ЦУМу до драмтеатру. Якби у нас ще й догляд за дорогами, особливо взимку, був кращим, то цей відрізок досі був би у відмінному стані.
При цьому Богдан Гапяк зауважує, що під час будівництва доріг дуже важливе значення має дотримання технології. Свідченням цьому може служити відрізок дороги від школи №12 до автовокзалу, де дорожники під час асфальтування порушили температурні нормативи, через що в окремих місцях відбулася деформація поверхні.
— Дехто, можливо, думає, що застосування новітньої технології зумовлює здорожчання будівництва дороги, — продовжує Богдан Гапяк. — Але вартість зростає не більш ніж на 3-8 відсотків, залежно від того, скільки геотекстиль замінить щебеню. Тобто здорожчання несуттєве, а гарантійний строк експлуатації дороги зростає в рази, що дозволяє заощадити шалені гроші на щорічних ямкових ремонтах. А ще зекономити нерви водіїв.
Олена ІВАНЮК.