Ігор Пюрко: "Докеруються до того, що й підмітатиме Рівне фірма з Тернополя"

2357 0

Ми у соцмережах:

Ігор Пюрко:

Ігор Пюрко, голова Ради громадської організації "Громадянський поступ", був одним із претендентів на посаду начальника управління житлово-комунального господарства. У нього навіть є план, як реорганізувати структуру управління. Проте очолити його він відмовився. Ігор Пюрко пояснив "РВ", чому відмовився від посади, і розповів про свій план реорганізації ЖКГ...

— Коли начальник управління ЖКГ Іван Гема звільнився, міський голова Володимир Хомко запропонував мені очолити управління. Мушу визнати, що нічого складного для мене у цій роботі немає. Я закінчив Академію Генерального штабу Збройних сил України, працював заступником командира армійського корпусу з логістики, відповідав за забезпечення життєдіяльності понад 12 тисяч військовослужбовців. Чому я не погодився піти на посаду начальника управління житлово-комунального господарства? ЖКГ — надзвичайно відповідальна сфера, яка забезпечує життєдіяльність усього міста і його мешканців. Проте начальник управління ЖКГ підпорядкований першому заступнику міського голови — Олексію Хмилецькому. Тобто повноваження начальника управління менші за відповідальність, покладену на нього. Як на мене, житлово-кому­на­ль­ним господарством міста має керувати міський голова безпосередньо через свого заступника, посада якого має бути — "начальник управління ЖКГ — заступник міського голови". Я цю умову озвучив міському голові, проте відповіді не отримав. На мою думку, керівником житлово-комунального господарства міста має бути людина відповідальна, професійна, спрямована на ефективний результат, з досвідом керівної роботи. Але головне, щоб бізнес цієї людини не був пов'язаний з житлово-комунальною сферою. Бо такий начальник управління насамперед дбатиме, аби процвітав його бізнес, залишений на сина чи дружину. Більшість проблем у галузі ЖКГ — суб'єктивні, пов'язані із непрофесійністю та небажанням працювати. Проводячи громадські рейди та спілкуючись з представниками ЖКГ нашого міста, я спостерігав це, особливо серед більшості перших керівників та їхніх заступників. Вони неспроможні приймати відповідальні рішення. Але окрім того, впадає в очі й особиста відстороненість мешканців міста від вирішення спільних житлово-комунальних проблем. Позиція рівнян зводиться лише до критики комунальників, а також очікування міського голови чи депутата, який прийде та наведе порядок на майданчику перед квартирою, у під'їзді чи дворі. Це типова пострадянська ментальність. Є у житлово-комунальній сфері Рівного і позитивні зрушення. Так, у 2010 р. прийняли базову Програму реформування та розвитку ЖКГ на 2011-2014 рр., але реалізувати її вдалося на 25-30%. Кращому результату завадило, перш за все, те, що структура управління ЖКГ, статус начальника управління та його повноваження залишились незмінними. Також не провели атестацію та якісний відбір керівників усіх ланок житлово-комунальної сфери, адже нині 30-40% таких людей просто відсиджують робочий час. Я вважаю, що стратегічно новий начальник ЖКГ міста повинен розділити організації ЖКГ міста на дві складові: ті, які здійснюють управління житловим фондом (ОСББ, будинкові комітети), і ті, які постачають комунальні ресурси, включаючи власників мереж та підрядні організації, які надають послуги (вивезення сміття, ремонт житлового фонду). Роботу та взаємодію цих двох складових потрібно організувати на конфлікті їхніх інтересів та ринкових принципах. Потрібно в найкоротші терміни завершити створення ОСББ та будинкових комітетів. Відповідно до досвіду Європи управлінсько-ремонтно-обслуговуючі організації варто поступово розділити на організації з більш вузькою спеціалізацією. Необхідно створити єдину міську аварійну службу, щоб можна було координувати роботу відповідних комунальних підприємств. Але першочергово потрібно саме управління реорганізувати в якісно нову структуру. Звільнитися від тих керівників, які є її баластом. Роботу кожного керівника оцінювати за ефективністю та рентабельністю комунального підприємства міста чи дорученої ділянки. Хочу побажати новому керівнику ЖКГ міста наполегливості у досягненні поставлених завдань та відкритості перед громадськістю у прийнятті рішень. Фінансування не вистачатиме завжди, але треба ефективно використовувати ті кошти, які є. От, наприклад, ШЕУ. В останні роки воно лише робить ямкові ремонти, натомість капітальні — фірма із Тернополя. А можна було б забезпечити наше ШЕУ технікою і змусити ефективно виконувати роботи, а не вивозити кошти в сусідню область. Так незабаром і підмітатиме у Рівному тернопільська фірма. Те саме із жеками. У будинку, в якому я живу, мешканці створили будинковий комітет, заслухали річний звіт обслуговуючого жеку: за рік жек отримав з нашого будинку 69 тис. грн., а реально виконав робіт на 5,7 тис. грн. Де поділася решта? Відповідь потрібно шукати в ефективності роботи керівника жеку.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також