Хто «поклав око» на автодром у Червоних Горах?

5410 0

Ми у соцмережах:

Хто «поклав око» на автодром у Червоних Горах?

Занедбаний автодром Рівненської автошколи Товариства сприяння обороні України розташований на чотирьох гектарах у мікрорайоні «Червоні Гори». Привабливість цього місця під забудову відіграла вирішальну роль у його подальшій долі. На цю землю зараз претендує львівська фірма, яка торік стала власником розташованої на цьому пагорбі нерухомості автошколи.

Автодром має стосунок до історії Львівське ТОВ «Сервус-житло» ще в червні торік викупило нерухомість на автодромі. Щоправда, з нерухомості тут — лише запущена будівля прохідної та естакади для заїзду автомобілів. Ще посеред автодрому височіє вишка мобільного зв’язку, однак до викупленої нерухомості вона не належить. Під вишку в автошколи, як розповів виконуючий обов’язки директора цього навчального закладу Сергій Левчук, за 300 гривень у місяць орендував невеличкий шматок ділянки мобільний оператор UMC. Тож практично ці майже 4 гектари землі автодрому — вільні від забудови. Оскільки ТОВ «Сервус-житло» стало власником нерухомості на автодромі, воно претендувало і на його землю, яка досі була у постійному користуванні автошколи. Тому звернулося до міськради за наданням ділянки автодрому в оренду на десять років. Однією з причин, чому автодром не погодилися надати львів’янам і відклали питання на довивчення, стало повідомлення «бютівця» Анатолія Чугуєвця про те, що на цій території розташовувалося давнє поселення, так зване городище. Тому він запропонував доручити міському управлінню архітектури перевірити цю інформацію, і його депутати підтримали. Головний архітектор області Олександр Карачанський запевнив, що офіційно територію автодрому пам’яткою історії не визнано. Втім, на історичних картах ця територія позначається як місце розташування одного з семи фортів навколо Рівного — земляного укріплення, на якому розташовувалися гарматні батареї. Такі укріплення будували ще до першої світової війни. Те, що територія автодрому є фортифікаційним укріпленням часів першої світової війни, підтвердила і заввідділу охорони культурної спадщини обласного краєзнавчого музею Ірина Васильєва. Нині, за її словами, із цілої системи фортів біля Рівного залишилися незруйнованими лише два чи три. Тож хоч один з них, як зразок, вважає фахівець, потрібно зберегти. Якщо буде прийнято рішення про забудову території автодрому, то, говорить п. Васильєва, її обов’язково потрібно спочатку дослідити. А ось даних про те, що на місці автодрому, можливо, було давнє поселення слов’ян, у музейних працівників немає.

«Автошкола — не монополіст, щоб утримувати зайві 4 гектари» Чому автошколі, яка готує за гроші водіїв, раптом став непотрібним чималий автодром, пояснив кореспонденту «РВ» виконуючий обов’язки директора автошколи Сергій Левчук: — Раніше ми використовували автодром для підготовки водіїв з числа допризовників. Таких у нас було близько 500 осіб на рік. Нині їх число скоротилося до 60, тож і потреба в автодромі зникла. Зараз нам вистачає майданчика площею 300 кв. метрів, розташованого між мототреком і нашим адмінприміщенням. Та й утримувати автодром для нас накладно. Адже плата за цих майже 4 гектари землі нині становить 12 тисяч гривень у місяць. Ми ж, готуючи платно водіїв, заробляємо стільки, що нам вистачає лише на зарплатню, запчастини та відновлення матеріальної бази. Так, за рік у нас проходять курси близько 1000 людей. А плата за навчання — усього 900 гривень. Встановити її більшу, як, скажімо, у Луцьку — 2,5 тисячі, ми не можемо. Адже ми не монополісти на ринку підготовки водіїв: у місті є 11 автошкіл. Раніше нас звільняли від сплати земельного податку як громадську організацію, тепер — ні. А в нас, окрім автодрому, є ще близько 3 гектарів землі під газонами, садом, тренувальним майданчиком, картодромом, центром собаківництва тощо. Тож ми опинилися у скрутному становищі і на зборах трудового колективу вирішили автодрому позбутися. Багатьом фірмам його пропонували. Врешті вирішили продати нерухомість на автодромі львів’янам — фірмі «УККАН», оскільки ті погодилися безкоштовно самостійно оформити усі документи на майно. Нині ми з ними судимося, оскільки досі змушені були платити за землю автодрому, бо вони її за своєю фірмою не оформили.

Автодром потрібен львів’янам… не для автомобілів Чому за отриманням в оренду землі зверталася одна фірма, а в автошколі розповіли про продаж майна іншій, пояснив директор ТОВ «УККАН» Олексій Сігєєв: — ТОВ «УККАН» займається деревообробкою, а дочірнє підприємство «Сервус-житло» — будівництвом житла. Щодо ділянки автодрому в Рівному, то я не маю права говорити про неї. Адже я — найманий працівник. А купував нерухомість і хоче отримати ділянку автодрому власник нашої фірми — Остап Чайківський. Щоправда, п. Сігєєв зізнався, що отримати землю власник очолюваної ним фірми хоче не для обслуговування автодрому, як зазначено було у проекті рішення сесії міськради, а для будівництва котеджного містечка. Поспілкуватися на цю тему безпосередньо з п. Чайківським кореспонденту «РВ» не вдалося. Його телефон був постійно «поза зоною досяжності». Втім, з інтернету вдалося дізнатися, що п. Чайківський — відомий дрогобицький бізнесмен і меценат. З Рівненщиною його ім’я теж пов’язане. Так, ще одна дочірня фірма ТОВ «УККАН» — ТОВ «Сервус-тепло» — торік стала власником Костопільського заводу базальтових та теплоізоляційних матеріалів (БІТІМ), придбавши його з аукціону.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також