Клієнту — дорого, таксисту — мало

4073 0

Ми у соцмережах:

Під час страйку таксистів

Нещодавно рівненські таксисти привернули до себе увагу, влаштувавши протест — більше сотні водіїв з увімкненими «аварійками» на авто демонстративно простояли біля офісу компанії GPS-таксі «305», що розташований на вулиці Карнаухова. Скаржилися, що служба, яка направляє до них клієнтів, дешево оцінює їхні послуги, і вимагали подорожчання вартості проїзду на шість гривень. Наступного дня 20 непокірних таксистів було звільнено, та вони, щоправда, влаштувалися на роботу у службу таксі «579». Кофлікт ніби вичерпано. Але ми вирішили більше дізнатись про ці послуги, адже рівняни кажуть, що дорого стало користуватись таксі, а таксисти нарікають, що мало заробляють.

Валентин Воробей, таксист:

Щоб зрозуміти, наскільки низькі тарифи, потрібно розібратися у цифрах. Спробуємо приблизно порахувати, скільки заробляє таксист. В нашій сфері усе залежить від того, чи є клієнти. Бо буває таке, що й нема. Скажімо, водій бере з клієнта 40 гривень за мінімальну поїздку. Віднімаємо від цієї суми 4 гривні, які водій віддає службі з пошуку клієнтів, та ще кошти на пальне. Виходить приблизно 20 гривень чистими з одного клієнта, не враховуючи амортизації.

У середньому таксист, який працює 8-12 годин в зміну, робить за тиждень 60-80 поїздок. Водій звичайного легкового авто заробить в місяць від 6 до 8 тисяч гривень. Може й менше, якщо машина стара і часто ламається. Якщо працює бусом або возить вантажі, то можна заробити й 10 тисяч. Але на таку суму складно вийти, бо потрібно працювати майже цілодобово. Однак це ще не остаточні заробітки, бо потрібно замінювати мастило, гуму і несправні деталі. Також раз на півроку бувають серйозні поломки авто, на які витрачаєш багато власних коштів. Через це ніколи не можна точно сказати, скільки заробиш, бо ця сума дуже нестабільна. Гроші завжди ніби є, але половину з них «з’їдає» авто. А тепер зважте, що у нас тариф був не 40, а на десять гривень менше. Можна сказати, що ми працювали практично за копійки.

Микола Коваленко, начальник управління Укртрансбезпеки у Рівненській області:

Процедура отримання ліцензії на таксування доволі проста. Людина повинна мати не менше 21 року, офіційно зареєстроване авто і таксометр. Якщо усіх вимог дотримано, то водій реєструється як платник податків та звертається із документами до нас. Пізніше платить 1841 гривню і отримує повідомлення, що він має право таксувати.

90% ринку таксі на Рівненщині працює нелегально. На всю область офіційно зареєстрованих таксистів — 393. Однак лише в одній інформаційній службі «таксі 305 Рівне» укладено 300 договорів з водіями. Чи усі вони легально працюють — перевірити не маємо змоги. Такі служби ховаються за закон про персональні дані. Окрім цього, наше управління не має жодного впливу на формування тарифів на перевезення, які виставляють таксі. Через це й відбуваються скандали, що кожна служба пропонує свій тариф. А клієнт, платячи гроші за поїздку, не отримує ні безпеки, ні сервісу.

Ми намагаємося вплинути на цю ситуацію постійними рейдовими перевірками разом із патрульною поліцією. Адже розмір штрафів за незаконну діяльність таксі доволі суттєвий: від 17 до 34 тисяч гривень.

Богдан СЛОНЕЦЬ.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також