Міст через Горинь біля села Збуж на Костопільщині збудували багато років тому як cередній автодорожній розбірний міст . По суті це тимчасова конструкція, яку можна швидко спорудити і швидко розібрати. Чому біля Збужа зібрали саме таку споруду, зараз мало хто зможе пояснити, але стоїть цей міст і досі. Певна річ, в аварійному стані.
У конструкції мосту просто на проїзній частині утворилося провалля, в яке потрапляють автомобілісти та велосипедисти. Проїздити цим мостом дозволено легковикам та мікроавтобусам, але оскільки ніхто проїзд не контролює, ним і далі їздять вантажівки з деревиною та каменем, повідомляє Костопільина 21 століття.
Міст розхитується і невдовзі може стати загрозою для всіх, хто ним користується.
Міст біля Збужа перебуває на балансі Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Рівненській області. Кілька місяців тому вона зобов’язала підрядну організацію провести аварійні роботи: замінити провалені плити та підрихтувати земляне полотно.
Оскільки такі САРМи уже давно ніхто не виготовляє, в архівах знайшли креслення та обрали варіанти, як провести ремонт найбільш оптимально, а на аварійній ділянці виставили попереджувальні знаки та загородження.
Минуло уже кілька місяців, однак виконавець робіт, компанія «Будальянс Груп», жодного ремонту так і не провела. Кілька днів тому зникли бар’єрні загородження та знаки (як на одному з фото), які попереджають про реальну небезпеку на дорозі. Припускають, що їх поцупили, можливо, місцеві мешканці. Тепер при наближенні до цього місця у світлу пору доби немісцевий водій в останню мить може помітити лише соснове гілля, застромлене в провалля. У темну пору існує реальна небезпека провалитися.
На аварійній ділянці є знаки заборони руху транспорту вагою понад 5 тонн, але вщерть завантажені фури й далі їздять через міст, і це насправді небезпечно. Альтернативні шляхи об’їзду є, але вони далі, і не всі водії вважають за потрібне об’їжджати.
Як повідомив заступник начальника служби відновлення та розвитку інфраструктури у Рівненській області Дмитро Леонтіюк, будівництво нового мосту обійдеться у велику суму, і зараз у нашій країні таких планів немає. Тому доведеться хіба чекати ремонту САРМу біля Збужа і сподіватися, що водії фур, уболіваючи хоча б за власну безпеку, не будуть розхитувати і без того аварійний міст.