Постійне зростання цін на пальне змушує водіїв звертати увагу більше на його вартість і вже потім на якість: не «стукають пальці» в двигуні — то вже й добре! Той факт, що потужні фірми дбають про якість свого пального, вказує на позитивні зрушення в їхньому ставленні до встановлених стандартів. Однак прагнення отримати максимальний прибуток у нестабільній ціновій ситуації часто-густо спричиняє до компромісів із власним реноме. Надто, якщо і перевіряти ці стандарти або більше нікому, або ніде.
Постійне зростання цін на пальне змушує водіїв звертати увагу більше на його вартість і вже потім на якість: не «стукають пальці» в двигуні — то вже й добре! Той факт, що потужні фірми дбають про якість свого пального, вказує на позитивні зрушення в їхньому ставленні до встановлених стандартів. Однак прагнення отримати максимальний прибуток у нестабільній ціновій ситуації часто-густо спричиняє до компромісів із власним реноме. Надто, якщо і перевіряти ці стандарти або більше нікому, або ніде. На Рівенщині нині є лише одна спеціалізована випробувальна лабораторія якості нафтопродуктів. Свого часу вона створювалась як незалежна, мала свій правовий статус, однак нині перебуває в приватних руках. Належить вона »Рівненафтопродукту», який, у свою чергу, є дочірнім підприємством ВАТ «Концерн Галнафтогаз», автозаправних станцій якого під брендом «ОККО» чимало на шляхах Західної України. Здавалося б, що, маючи у власному розпорядженні необхідне обладнання і технології для належних перевірок, »Рівненафтопродукт» мав би бути взірцем для інших мереж автозаправок. Щоб переконатися у цьому, ДП «Рівнестандартметрологія» нещодавно провело перевірки якості нафтопродуктів і правильності відпуску дизельного пального та бензину паливно-роздавальними колонками на п’яти АЗС, що належать ДП »Рівненафтопродукт». Результат виявився далеко не райдужним: на восьми колонках було встановлено недолив пального від 90 до 220 мілілітрів. Не кращий стан справ спостерігається і на автозаправних станціях, які належать іншим брендам. Із перевірених 312 тонн нафтопродуктів понад 32 тонни, тобто кожна десята, не відповідали нормативним показникам якості. Найчастіше дизпальне й бензин на рівенських АЗС, які належать до мережі ТНК, WOG та «Альфа» й того ж таки ОККО, мають завищений вміст сірки, завищену температуру спалаху, занижене октанове число. А ще змішують різні види дизпального — літнє та зимове. Підприємства-порушники сплатили 3715 гривень економічних штрафів, а посадові особи виклали аж… 500 гривень адміністративних стягнень. — Щоб зафіксувати вагомі порушення, потрібні висновки фахівців, які знаються на хімічних формулах, — стверджує директор ДП «Рівнестандартметрологія» Анатолій Пивоварчук. — Але чи вкаже у своїх офіційних висновках хімік-лаборант приватної лабораторії серйозні відхилення від держстандарту, якщо «нахімічити» вирішив його прямий керівник — директор автозаправної мережі? Чи не тому лабораторії звітують лише про несуттєві порушення: кількох сотень гривень для замилювання очей перевіряючим рівенським «бензиновим королям» не шкода. До речі, у сусідній Волинській області випробувальна лабораторія теж опинилася в приватних руках. Тож ДП «Рівнестандартметрологія», щоб мати змогу контролювати справжню якість пального, змушена була ініціювати створення незалежної випробувальної лабораторії з визначення якості нафтопродуктів. Така пропозиція знайшла підтримку в облдержадміністрації, яка прийняла регіональну Програму сприяння підвищенню якості та конкурентоспроможності продукції Рівенської області на 2005-2010 роки. За п’ять років на обладнання випробувальної лабораторії ДП «Рівнестандартметрологія» з обласного бюджету передбачається виділити 600 тисяч гривень. — Ці кошти варті того, адже споживач має отримувати якісне пальне, — запевняє Анатолій Пивоварчук. — Платити свої кревні гроші за бензин та дизпальне, які не відповідають жодним стандартам, проте стають з кожним днем все дорожчими, мабуть, просто нерозумно!