Із 8 жовтня рівненські патрульні почали працювати з нарешті сертифікованими радарами. І вже порахували, що 75% водіїв не дотримуються вимог щодо швидкості. У перший день роботи з приладами найвищу швидкість зафіксували у Горбакові Рівненського району — замість 50 км/год водій їхав зі швидкістю 114. Штрафувати порушників розпочнуть наступного тижня, а поки що обмежуються попередженнями.
Патрульні працюють з приладами вимірювання швидкості TruCam, виготовленими американською компанією «Laser Technology Inc». Швидкість автомобіля вони фіксують ще за 1,2 км. Мають похибку до 2 км/год, тож на неї патрульні зважатимуть — виписуватимуть штрафи, якщо водій перевищуватиме швидкість на 21 чи 22 км/год.
Відповідно до українського законодавства, якщо перевищення швидкості до 20 км/год, то протокол патрульні не складатимуть, якщо більше 20 км/год, то сума штрафу — 255 грн., більше 50 км/год — 510 грн. Водій, якого зупинять патрульні, зможе на приладі переглянути відео, де буде зафіксовано номер його автомобіля та швидкість, з якою він їхав. Якщо водій не погодиться з виписаним протоколом, повідомлення про штраф надсилатимуть на поштову адресу. Але не водієві, а власникові автомобіля. Якщо авто на іноземній реєстрації (а таких на Рівненщині — тисячі, найбільше — з литовськими та польськими номерами), то протоколи, кажуть патрульні, надсилатимуть за кордон.
Не згодні зі штрафами власники авто матимуть 10 днів, щоб оскаржити протокол патрульних, і 15 — щоб сплатити штраф. Якщо з оплатою затримуватимуться, штраф зростатиме удвічі.
Скільки саме приладів отримали рівненські патрульні, у поліції не розголошують. Але запевняють — їх достатньо, аби контролювати основні траси області: Київ-Чоп, Рівне-Луцьк-Устилуг, Городище-Рівне-Старокостянтинів та Київ-Ковель. Окрім того, проситимуть патрульні про ще більшу кількість TruCam. Вимірюватимуть швидкість патрульні у місцях, де найбільша концентрація ДТП і де буде встановлено відповідний попереджувальний знак про фото-, відеофіксацію руху. Але на якій відстані мають стояти від знака патрульні, законодавство не регламентує (лише у «межах знака», а це може бути і кілька кілометрів) — на цьому водіїв-порушників і сподіваються «ловити». Також протягом зміни патрульні змінюватимуть місця, де стоятимуть з приладом вимірювання швидкості. В області відповідних місць, позначених знаками, буде близько півсотні.
Усі рівненські патрульні пройшли навчання, як працювати з приладами. Втручання поліцейських у систему неможливе. Прилади автоматично за допомогою підключення до Інтернету визначатимуть час, дату та зберігатимуть відео. Патрульні лише вписуватимуть своє ім’я, локацію, де вимірюватимуть швидкість, та номер жетона.
Андріан Горбачевський, заступник начальника обласного управління патрульної поліції на Рівненщині:
— В області за останні кілька років збільшилася кількість ДТП з потерпілими та загиблими. Основна причина зіткнень — перевищення швидкості руху. За допомогою TruCam як превентивного засобу ми сподіваємося зменшити кількість автопригод з тяжкими наслідками. Закріплених ділянок, де стоятимуть патрульні з приладами, не буде. Бо ми прекрасно розуміємо, що водії солідарні і поблимують фарами, щоб попередити інших про екіпаж патрульних та фотофіксацію. Уже в області є 11-12 дорожніх знаків, де відбуватиметься фіксація швидкості. З часом їх побільшає. Поліцейські здійснюватимуть фіксацію відкрито, авто стоятиме з увімкненими проблисковими маячками. Бо наша мета — попередити, а не карати. У районах, де патрульних поліцейських немає, фіксацію швидкості руху здійснюватимуть органи превентивної діяльності Нацполіції.
Андрій Ліснічук, командир батальйону патрульної поліції:
— Деякі водії не просто порушують швидкість руху, вони навіть не орієнтуються, яка дозволена швидкість на тій чи іншій ділянці дороги. У нас така ментальність. Якщо ліміт — 50 км/год, то німець буде їхати 49 км/год, а українець — 69 км/год і казатиме: порушення швидкості, якщо їдеш швидше на понад 20 км/год за дозволене, а я перевищив тільки на 19 км/год.
Алла САДОВНИК.