Одна маршрутка на тисячу рівнян

2158 0

З настанням холодів нам все важче буде змусити себе пройти кілька зайвих метрів і все більше надій ми покладатимемо на громадський транспорт. Чи зможе він вчасно й зручно доставити нас у будь-який район міста, як організовано транспортне сполучення у Рівному — говоримо сьогодні.

Автобуси, тролейбуси На сьогодні найдешевшим громадським транспортом у Рівному залишаються тролейбуси та автобуси, проїзд у котрих не лише коштує 35 копійок, але й є пільговим, тобто безкоштовним, для значної частини соціально незахищеного населення — пенсіонерів, ветеранів війни, інвалідів та деяких інших громадян. Не дивно, що ним і користуються найбільше. Як стверджує довідник «Соціально-економічний паспорт Рівного 2002», торік загальний обсяг перевезення всіма видами громадського транспорту в місті становив 84,342 мільйона чоловік. З них 34,242 мільйона пасажирів, або 40,6% їздили в тролейбусах, 38,1 мільйона (45,2%) — в автобусах і 12 мільйонів (14,2%) громадян користувалися послугами маршрутних та звичайних таксі. Як розповів заступник начальника управління транспорту і зв’язку Микола Голубош, на сьогодні середня відстань зупинок автобусного і електротранспорту відповідає європейським показникам і становить до 300 метрів у центральній частині міста, до 400 — в районах забудови і до 500 метрів у районах низької забудови. Мережа тролейбусних ліній покриває 70% густонаселеної території міста і розгалужується шістьма маршрутами. Основною проблемою є старіння тролейбусного парку, адже один новенький тролейбус коштує близько 700 тисяч гривень. Проте нещодавно КП «Рівнеелектроавтотранс» все ж роздобув чотири не зовсім нових, проте ще цілком придатних для користування тролейбуси і нині у Рівному щодня виїздять на роботу 52 рогатих перевізники. Що стосується 80 автобусів, котрі перевозять рівнян та гостей міста за 22 маршрутами, то вони є як приватними, так і такими, що перебувають у власності ВАТів «Рівенське АТП-15607» та «Рівнепасвантажтранс». Для пасажирів різниця істотна — автобуси двох названих акціонерних товариств безкоштовно перевозять пільговиків, а от приватники часто не бажають брати на себе благодійні функції. Основна проблема автобусного транспорту — така ж, як і в тролейбусників. Більшість рівенських автобусів перебувають у «вбитому» технічному стані, а сучасних і зручних машин на міських маршрутах немає взагалі. Можливо, до оновлення автобусного парку Рівного ще просто не дійшли руки зацікавлених підприємців. Адже в Україні існують навіть приватні тролейбуси — в одному з обласних центрів влада пішла на подібний експеримент.

Маршрутні таксі Для більшості платоспроможних рівнян маршрутні таксі все ж є найулюбленішим громадським транспортом — вони й їздять швидше, і комфорту в них більше, аніж у переповненому пільговиками тролейбусі. Хоча в години пік остання відмінність зникає, особливо це стосується маршрутів, котрі з’єднують периферійні райони міста. Проте, за словами пана Голубоша, це не пов’язано з нестачею маршруток. Нині на 25 маршрутах, що покривають усі райони міста, працюють 220 таксомоторів, що для Рівного більш ніж достатньо. В місті гостро стоїть інша проблема — культура обслуговування пасажирів. На сьогодні на маршрутах вже не працюють малесенькі «рафики». Проте деякі мікроавтобуси все ж не забезпечують достатній комфорт для проїзду пасажирів, особливо високого зросту, котрим у низьких маршрутках доводиться згинатися навпіл. Також сидіння в деяких маршрутках розраховані хіба що на дітей, а двом дорослим громадянам, та ще й у зимовому одязі, вміститися поряд нереально. Поступово усі незручні маршрутки будуть замінені на більш комфортабельні — це доведеться зробити або їхнім власникам, або право на перевезення пасажирів буде віддане іншим підприємцям. Водіям, котрі люблять постояти на зупинках, щоб набити свою маршрутку «по вінця», варто знати, що перевезення пасажирів, котрі не мають можливості сісти, взагалі заборонене. Проте, схоже, до цієї заборони несерйозно ставляться як самі водії, так і їхні пасажири, котрі часто вважають, що краще погано їхати, аніж добре йти. Що стосується проїзних квитків, то незалежно від того, на якій системі оподаткування працює перевізник, вони мають видаватися пасажиру. Виявляється, квиток — це один із видів страхування пасажира, й якщо у дорозі з ним, не дай Бог, щось трапиться з вини водія, саме квиток має підтвердити факт проїзду пасажира в маршрутці й дасть йому право вимагати відшкодування збитків. Також згідно з правилами надання послуг, квиток має видаватися до початку руху мікроавтобуса. Проте, як показує практика, розрахунок за проїзд при виході, можливо, й неправомірний, проте значно швидший. Та й за словами водіїв, він не дає шансів любителям проїхатися на дурняк, які часто «забувають» передавати гроші, якщо проїзд оплачується при вході в маршрутку. Щодо власне ціни проїзду, то рівнянам пощастило — вона одна з найнижчих в Україні. Цьому ми завдячуємо розпорядженню міського голови, котрий встановив верхню межу на проїзд у громадському транспорті на рівні 60 копійок, і найближчим часом жодних змін не передбачається. На відміну від вже звичних усім маршрутів мікроавтобусів. Нині міська влада вивчає питання про зміну деяких маршрутів з метою розвантаження центральних вулиць, що може трапитися найближчим часом. Думка опитаних з цього приводу як пасажирів, так і водіїв була однозначною — такі зміни створять проблеми й незручності для усіх сторін. Водії нарікали, що тоді їхні витрати на бензин значно підвищаться. Пасажири згадували про жахливі натовпи на зупинках і вдвічі довші поїздки у будь-якому напрямку, коли проводився ремонт центральних вулиць і маршрутки мусили їздити «в об’їзд». Також, ймовірно, проблематично буде дістатися з центру в іншу частину міста. Врешті, як сказала одна пані, не в маршрутках проблема — ліпше б влада заборонила проїзд центральними вулицями приватних авто, бо на «круті» автомобілі, котрі у великій кількості ми маємо честь спостерігати в центрі, жодні обмеження чомусь не діють. Заради справедливості треба зазначити, що значна кількість маршруток, особливо у ранкові та вечірні години, дійсно накопичується на центральних зупинках, через що водіям доводиться виписувати просто таки циркові піруети. Проте все ж порожніми вони з цих зупинок не від’їздять, а значить, все ж потрібні пасажирам навіть у такій кількості. Крім скарг на переповнені транспортом зупинки, до управління транспорту надходять й інші, проте мають вони переважно несуттєвий характер, що доводить вирішення транспортних проблем у цілому. Так, наприклад, деяких неспокійних громадян дратує музика у громадському транспорті, а особливо неспокійних — російськомовна музика. Серед більш предметних побажань пасажирів — необхідність оголошення зупинок водієм, що й рекомендується їм робити.

Таксі На відміну від інших видів громадського транспорту, котрий, переважно, обслуговує пасажирів з 5.30 до 23.30, служби таксі до наших послуг цілодобово. На сьогодні у Рівному працює 11 підприємств радіо-таксі, усі вони приватні. Більшість служб таксі мають не лише легкові автомобілі, але й мікроавтобуси для перевезень різних габаритних речей. Окремі радіотаксі встановили стабільний тариф — в середньому 5,50-7 грн. в день, нічна поїздка обійдеться на 1-2 грн. дорожче. Інші служби таксі оцінюють свої послуги залежно від кілометражу — в середньому 3-4 грн. за відстань до 3 км, 5 грн. за 3-5 км, 6 грн. за 5-6 км і 7 грн. за відстань більшу, ніж 7 км, нічний тариф на 0,50-1 грн. дорожчий. Вантажні перевезення коштують у середньому 11-15 гривень, кожні 10-15 хвилин простою додають до загальної суми ще одну гривню. За словами заступника начальника управління транспорту і зв’язку Володимира Тимощука, нині робота таксистів — найбільш невпорядкована. Невідомо навіть приблизної кількості водіїв, котрі таксують вулицями нашого міста. За одними даними, їх 471, за іншими — більше п’яти сотень, а насправді порахувати їх практично неможливо, оскільки й власники приватних авто також підробляють таксистами. Все це створює небезпеку насамперед для пасажирів, оскільки, сідаючи в автомобіль, ми не можемо бути впевненими ані в професійному вмінні водія, ані у власній безпеці. Нещодавно місто сколихнув жахливий випадок, коли водій таксі, вже маючи молоду пасажирку, підібрав ще двох чоловіків, котрі на цьому ж таксі завезли дівчину в ліс і там поглумилися над нею. Водій з місця події втік. Тому потенційним пасажирам варто знати, що автомобіль-таксі має бути обладнаний спеціальною «шашечкою», підсаджувати пасажирів водій має право лише з дозволу «основного» пасажира, а вартість поїздки в такому випадку має бути поділена між усіма пасажирами порівну. А загалом величезні натовпи громадян на зупинках, шалені тисняви у тролейбусах, котрі існували у Рівному ще не так давно, далеко позаду. Чому значною мірою ми маємо завдячувати приватним перевізникам, яким хочеться побажати приємної дороги, хорошого настрою та незмінних цін на їхні послуги.

Коментарі

Залиште вiдповiдь

Читайте також