Театр руйнується, в підвалах будинків у центрі міста стоїть вода. Асфальт тріщить на вул. Соборній. Скоро нерухомість у центрі міста почне руйнуватись, та все одно триває хаотична забудова Рівного.
Це все робиться на землі, вкраденій з комунальної, тобто спільної з нами власності. Мафія забудовників наступає, і від нас залежить, чи дамо відсіч майбутній екологічній та культурній катастрофі у нашому місті. Будує компанія-монополіст — тільки на сьогодні зводить одночасно понад 12 будинів у Рівному. Ви думаєте, бюджет Рівного щось з цього отримає чи, може, за пільговими цінами купуватимуть рівняни квартири?! Рівне, згідно з постановою Кабінету Міністрів України №878 від 26.07.2001 року, віднесено до категорії історичних міст України, на які поширюється дія частини 2 статті 32 Закону України “Про охорону культурної спадщини”, яка говорить про обов’язковість виділення у складі містобудівної документації (генплану міста) його історичного ядра — історичного ареалу. Порядок розробки та затвердження такого історичного ареалу визначено постановою КМУ №3218 від 13.03.2002 року, яка прийнята перед розробкою генерального плану Рівного київським інститутом “Діпромісто”. Обов’язковість визначення історичного ареалу для історичних міст України регулюється Законом “Про містобудівну діяльність” (стаття 17, частина 3). Саме через це у складі генерального плану Рівного мали бути розроблені та затверджені: а) план зонування центральної частини м. Рівне зі схемою планувальних обмежень; б) історико-опорний план, затверджений на законних підставах Міністерством культури України та прийнятий сесією міської ради. У зв’язку з незавершеністю процесу розробки генерального плану Рівного протягом останніх 10 років, відсутності процесу його повноцінного узгодження (починаючи з 2005 року), можна констатувати наступне: а) керівництво міста досі не оприлюднило розроблений “Діпромістом” план зонування центральної частини Рівного зі схемою планувальних обмежень; б) у складі генерального плану і досі відсутній історико-опорний план; в) депутатський корпус та керівництво міста, свідомо чи ні, довгий час ігнорують законодавство України у сфері містобудування та охорони культурної спадщини. Тож виникають запитання:
1. На яких підставах органи архітектури видають дозволи на проектування у зонах пам’яток архітектури (особливо національного значення), уникаючи законної процедури їх надання, тобто з посиланнями на історико-опорний план та план зонування центру історичного міста Рівне? 2. Чому міські депутати та влада міста протягом останніх 10 років не ініціюють процесу завершення розробки генерального плану міста, а дозволяють органам архітектури та інвесторам вести забудову у центрі міста у незаконний спосіб, ігноруючи умови проведення громадських та фахових слухань? 3. Коли міська рада припинить незаконну будівельну діяльність у центрі міста, оголосивши мораторій на його забудову до моменту повного завершення та затвердження генерального плану м. Рівне? 4. Хто має відповісти за те, що у Рівному упродовж 10 років свідомо ігноруються Закони України про “Охорону культурної спадщини” та “Містобудівну діяльність”, триває ручне управління забудовою центру міста, що призводить до руйнування об’єктів культурної спадщини?