До Держспоживстандарту України надходять численні звернення споживачів щодо порушень суб’єктами господарювання прав споживачів при реалізації товарів на замовлення та поза торговельними або офісними приміщеннями. Суб’єкт господарювання, як правило, не оформляє належним чином правовідносини зі споживачем; не видає споживачеві документ, що засвідчує факт укладення договору, а також не надає споживачеві достовірну та своєчасну інформацію про товар, передбачену чинним законодавством.
До Держспоживстандарту України надходять численні звернення споживачів щодо порушень суб’єктами господарювання прав споживачів при реалізації товарів на замовлення та поза торговельними або офісними приміщеннями. Суб’єкт господарювання, як правило, не оформляє належним чином правовідносини зі споживачем; не видає споживачеві документ, що засвідчує факт укладення договору, а також не надає споживачеві достовірну та своєчасну інформацію про товар, передбачену чинним законодавством. Захист прав споживачів у разі укладення договору поза торговельними або офісними приміщеннями передбачено ст. 12 Закону України «Про захист прав споживачів» та «Правилами продажу товарів на замовлення та поза торговельними або офісними приміщеннями» Звертаємо вашу увагу, що при реалізації товарів поза торговельними або офісними приміщеннями продавець зобов’язаний надати споживачеві документ, що засвідчує факт укладення договору, який повинен містити таку інформацію: — дата укладення договору; — найменування та місцезнаходження продавця; — найменування продукції; — ціна товару; — строк виконання робіт (надання послуг); — права та обов’язки сторін договору; — інші істотні умови договору. Відсутність зазначеного документа призводить до того, що управління у справах захисту прав споживачів не в змозі вжити заходів до таких суб’єктів господарювання та допомогти споживачеві вирішити його питання по суті. Окрім того, споживачеві повинна надаватись інформація, яка відповідно до розділу 1 п.1.6 «Правил продажу товарів на замовлення та поза торговельними або офісними приміщенням» повинна містити: найменування продавця (виконавця), його місцезнаходження та порядок прийняття претензії; основні характеристики товару; ціну, включаючи плату за доставку; гарантійні зобов’язання; мінімальну тривалість договору; вартість телекомунікаційних послуг, якщо вона відрізняється від граничного тарифу; період прийняття пропозицій; порядок розірвання договору. Споживач також має право розірвати укладений договір протягом 14 календарних днів. Продавець зобов’язаний повернути споживачеві сплачені кошти без затримки, але не пізніше тридцяти днів з моменту повідомлення споживачем про розірвання договору. При виникненні спірних ситуацій під час придбання товару поза торговельними або офісними приміщеннями просимо звертатися до громадської приймальної управління у справах захисту прав споживачів у Рівненській області, що знаходиться за адресою: м. Рівне, вул. С. Петлюри, 5 та телефонами: 63-38-55, 22-14-23.