Взяти на роботу ще 14 працівників хоче нещодавно створений у Рівному Департамент інфраструктури та благоустрою. Натомість в медичних закладах не уникнути скорочення.
Комунальники скаржаться, що після злиття житлово-комунального та транспортного управлінь у них не вистачає «вільних рук».
Яка ж робота у департаменті без «вільних рук»? Начальник департаменту Руслан Гудима розповів: додатковий працівник потрібен у фінансово-економічний відділ (перевірятиме документи та розрахунки тарифів на послуги з перевезення), три — у відділ публічних закупівель (займатимуться документацією для публічних закупівель), два — у виробничо-технічний відділ (займатимуться діджиталізацією та підготовкою документів у сфері будівництва), два — щоб стежити за роботою програмного забезпечення, оновленням антивірусної бази, один — на прессекретаря, потрібен ще один заступник директора департаменту — з питань будівництва та ще три працівники у відділ транспорту (зокрема, для запровадження системи електронного квитка).
Оголошений список викликав бурхливу реакцію членів бюджетної комісії міської ради — адже на кожного додаткового чиновника з наступного року потрібно буде передбачити у бюджеті по 200 тисяч гривень на заробітну плату.
Руслан Гудима, начальник Департаменту інфраструктури та благоустрою:
— Мені потрібно створити для уже працюючих людей робочі місця. Наприклад, у відділі публічних закупівель хтось перебуває у декреті та не виходить на роботу, а на його місці уже працює інша людина. Зараз змінився закон про публічні закупівлі. Тому така кількість працівників потрібна, щоб ми з наступного року змогли нормально проводити тендери.
Іван Фурлет, керівник управління транспорту, яке входить у департамент:
— Коли мене призначили на посаду, то я виявив, що робота працівників управління транспорту зведена винятково до ролі статистів. Наприклад, зараз стоїть завдання впровадження в місті дорогого проєкту — єдиного електронного квитка. І таких нових проєктів є кілька, а у нас в управлінні працюють люди, які фактично лише відповідають на різні звернення. Має бути навчений персонал, який реально зможе виконувати складні завдання.
Сергій Васильчук, міський депутат:
— Коли відбувалася реорганізація двох управлінь — транспорту та ЖКГ, то потрібно було тоді вирішувати питання чисельності штату департаменту. Когось скоротити, а тих працівників, які потрібні, взяти на роботу в департамент. Та цього не зробили, ще й просять додатково 14 працівників. Згідно із моєю інформацією, цих працівників уже на роботу давно взяли. Хоч ніхто департаменту такого дозволу не давав. Сесія фінансування на це не передбачала. Зробили це завдяки трудовим угодам. Якщо тепер це легалізувати, то з наступного року зарплата цих працівників додатково обійдеться для бюджету в 3-4 мільйони гривень.
Олександра Коваленко, міська депутатка:
— В обох управліннях працювали 42 працівники. Коли створювався департамент, просили міську раду розширити штат департаменту до 46 осіб. Мовляв, так департамент ефективніше працюватиме. Тоді ми погодилися на це. Але те, що відбувається зараз, у голові не вкладається.
Разом із тим, на бюджетній комісії була озвучена інформація, що оптимізація та економія бюджетних коштів таки буде. Однак скорочення працівників буде не у ЖКГ, а в галузі охорони здоров’я.
Юрій Поліщук, заступник міського голови:
— Нещодавно проводився аудит, який показав, що в деяких медичних закладах кількість технічного персоналу надто велика. Хочу наголосити, що ця оптимізація медсестер та лікарського складу не стосуватиметься. І проводитимуть її головні лікарі. Адже це прямі обов’язки керівників лікувальних закладів.
Олександр Третяк, міський голова:
— Аудит показав, що у медичних закладах можлива оптимізація технічного персоналу. Адже у багатьох поліклініках було виявлено по кілька електриків, прибиральниць, кастелянш та каштелянів. Усі ці працівники фактично не є частиною персоналу поліклінік. Запевняю, що ні в якому разі під звільнення не потраплять лікарі та медсестри.
Богдан СЛОНЕЦЬ.