Тарифи на перевезення — збиткові. Бо не згуртовані?
06.06.2013 00:18 Адміністратор
2113
0
Ми у соцмережах:
У Рівненській області працює близько 260 автомобільних перевізників. Незважаючи на таку кількість, в області так і не створили організацію, що захищала б інтереси підприємців на ринку перевезень. Неохоче рівненські бізнесмени вступають і до Всеукраїнської асоціації автомобільних перевізників. Нині лише 16 рівнян є членами організації. Незгуртованість рівненських перевізників хвилює колег. Керівництво ВААП приїхало до Рівного, аби переконати, що боротися за ліпше становище на ринку варто згуртовано.
Під час зустрічі з рівненськими перевізниками
— Рівненська область, яка до сих пір практично не мала представників у ВААП, втрачала можливість відстоювати свої пріоритети на державному рівні, — розповів рівненським перевізникам віце-президент ВААП Володимир Вакуленко.
— Ми також багато втрачали. Бо коли під якимсь колективним зверненням немає підписів перевізників Рівненської чи будь-якої іншої області, це дає змогу чиновникам відступати, не виконувати наших вимог.
Що дає участь в асоціації? Перш за все, ми співпрацюємо із керівництвом держави, намагаємося вибороти компенсацію за пільгові перевезення, стежимо за проведенням тендерів і захищаємо інтереси наших членів. Окрім того, гуртом легше боротися проти нелегалів. На Рівненщині ж повний хаос. Тарифи на перевезення в області найнижчі в Україні — 23 копійки за кілометр. В той же час на Сумщині, до прикладу, тариф — 36 коп. В інших областях теж більше 30 коп. Проте навіть такі тарифи замалі, аби можна було думати про кількісне оновлення автобусних парків.
І доки у великих містах, як-от Київ чи Львів, перевізники протестують, вимагаючи підвищення плати за проїзд у міських маршрутках, у Рівному перевізники мовчать. Їх, вочевидь, влаштовує дві гривні за проїзд. Ви, мабуть, думаєте, що вищих тарифів хтось доб'ється за вас. Проте цього не буде, жоден міський голова не погодиться підняти плату у маршрутках добровільно. Окрім того, ваша пасивність тягне донизу й перевізників інших областей. Бо допоки в якійсь області будуть нижчі тарифи, керівництво інших не захоче піднімати їх у себе.
Із тим, що у Рівненській області давно потрібно підвищити плату за проїзд, погоджуються в головному управлінні Укртрансінспекції у Рівненській області і навіть в обласній державній адміністрації. Начальник обласного управління інфраструктури та промисловості Олександр Сергієнко, який також був на зустрічі, озвучив неприємну статистику: якщо у 2011 році в області перевізники придбали лише шість автобусів, то минулого — взагалі два.
— Якщо такі темпи будуть і надалі, то до 2016 року нам взагалі не буде на чому їздити, — зазначив Олександр Сергієнко. —
Нині у Рівному курсують такі маршрутки, що мені на них соромно дивитися, а у них же люди їздять. Я вже багато разів повторював перевізникам, що їм потрібно розробити нові тарифи і подати на розгляд. Проте досі це зробили лише три перевізні підприємства. Із близько 260! Якби на Рівненщині діяла Асоціація перевізників, справа,можливо, пришвидшилася б. Окрім того, неспроможність навіть розробити тарифи свідчить про те, що в області не потрібні малі перевізні підприємства, які мають лише два автобуси і платять єдиний податок, що не дозволяє їм обрахувати тариф. Їхні керівники думають тільки про гроші, а не про перспективу розвитку.
Законопроект про автомобільні перевезення, який нині проходить етап обговорення, передбачає укрупнення перевізних підприємств. Як на мене, це правильне рішення. На ринку залишаться найсильніші, здатні забезпечити нормальне перевезення вантажів та пасажирів.
Підприємці, що були на зустрічі, заклики приєднатися до Асоціації перевізників як до панацеї від усіх бід, сприйняли критично. Один із них, Олександр Левицький, так і не отримав відповіді, що ж дасть рівненським перевізникам членство у ВААП, якщо досі позитивних результатів роботи асоціації він не бачив. Основним аргументом Володимира Вакуленка було те, що нині ВААП має свого представника у парламенті і що на Рівненщині ситуація гірша, ніж у тих областях, що входять до асоціації.
Пан Левицький обурився:
— Замість того, щоб допомагати перевізникам, ВААП лише їм шкодить.Так, асоціація сама внесла пропозицію заборонити використовувати маршрутки, переобладнані із вантажних машин. При цьому всі знають, що "мерседеси" і "фольксвагени" набагато ліпші від "Богданів" чи "Еталонів", на які нам пропонують пересісти. Тим більше, що недавно це питання ніби врегулювали: на переобладнані маршрутки ми виготовляли спеціальні дозволи. Якщо нам заборонять використовувати такі маршрутки, чим ми маємо возити пасажирів?
— Переобладнаними маршрутками можна буде возити людей на внутрішньорайонних маршрутах, — відповів організатор зустрічі перевізників, начальник головного управління Укртрансінспекції у Рівненській області Михайло Кравчук. —
ВААП, як і ми, намагається боротися з нелегалами. А саме вони їздять на переобладнаних маршрутках на міжобласних рейсах, відбираючи пасажирів у легальних перевізників.
До слова, нелегальних перевізників на Рівненщині багато, особливо на київському напрямку. Рівненське управління Укртрансінспекції — третє в Україні за результатами роботи в першому кварталі 2013 року. Начальник управління Михайло Кравчук пояснює, що штрафує перевізників не для того, аби перевиконати план:
— Навіть прокурор області мене просив обережніше ставитися до перевізників, зважати на усі обставини, через які підприємець порушує закони, — розповідає пан Михайло.
— Я готовий йти назустріч перевізникам і про це не раз їм говорив. Складений акт на підприємця — це ще не кінець світу. У житті всіляке буває: водії можуть забути деякі документи. Але перевізник може прийти до Укртрансінспекції, донести необхідні документи, яких не було під час перевірки, оскаржити своє порушення. Проте перевізники не приходять. Їм легше заплатити штраф. Особливо це стосується тих, хто їздить на Київ: вони за кілька днів відпрацьовують усі штрафи.
Нині ми сподіваємося на новий закон про автоперевезення. Він передбачає збільшення кількості рейдових перевірок. Маршрутки ми вже матимемо змогу зупиняти без допомоги інспекторів ДАІ. Це посилить боротьбу з нелегалами. Окрім того, те, що у тендерах зможуть брати участь лише ті підприємства, що мають хорошу фінансову та ділову репутацію, витисне з ринку слабших перевізників.
Я розмовляв із головою Рівненської обласної державної адміністрації Василем Берташем. Він чудово поінформований про проблеми автоперевізників і готовий допомагати. Нині я не бачу якихось проблем, які б не можна було вирішити на рівні області. На Рівненщину приїхали представники ВААП не випадково — обрали нового голову рівненського осередку, Валерія Поліщука, бо осередок, хоч і був створений рік тому, без голови не працював. ВААП в області матиме власний офіс — на вул. Курчатова у Рівному. Перевізники можуть відтепер туди звертатися зі своїми проблемами та пропозиціями. Окрім того, ВААП надаватиме юридичну допомогу. Думаю, ринок автомобільних перевезень на Рівненщині значно покращиться.
На зустрічі рівненські перевізники зійшлися на тому, що вступлять до ВААП і долучаться до активного обговорення законопроекту про транспортні перевезення. Проте підтримувати ідею укрупнення їхніх підприємств поки що не збираються, як і припиняти возити пасажирів на "мерседесах" та "фольксвагенах".
—
Будемо сподіватися, що вступом у ВААП нас вкотре не обдурять, — прокоментував перевізник В'ячеслав Крючковський. —
Хотілося б вірити, що не буде так, як з автобусними базами: ми їх поробили, бо нам обіцяли за це додаткові бали під час тендерів — і ніяких балів ніхто не додає. Ще й оштрафували за те, що я купив автобус. А з ВААПом теж може бути: ми вступимо, а через рік він розвалиться.
ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686