Він це зробив!

1797 0

Ми у соцмережах:

Він це зробив!

Фільм кінокомпанії Walt Disney Pictures «Пірати Карибського моря. Скриня мерця» зумів зібрати у світовому прокаті мільярд доларів. Це велике досягнення для фільму, знятого навіть не за оригінальним сценарієм, а за мотивами відомого атракціону в парку розваг, воно свідчить про надзвичайно важливі для кінематографа зміни. Після кількох років спаду, незважаючи на файлообмінні мережі, доступність DVD і ціни на квитки, що зростають, глядач повернувся в кінотеатри.

Фільм кінокомпанії Walt Disney Pictures «Пірати Карибського моря. Скриня мерця» зумів зібрати у світовому прокаті мільярд доларів. Це велике досягнення для фільму, знятого навіть не за оригінальним сценарієм, а за мотивами відомого атракціону в парку розваг, воно свідчить про надзвичайно важливі для кінематографа зміни. Після кількох років спаду, незважаючи на файлообмінні мережі, доступність DVD і ціни на квитки, що зростають, глядач повернувся в кінотеатри. У 2005 році виторг голлівудських картин, що є головним показником розвитку індустрії в цілому, залишав бажати кращого. Навіть присутність таких монстрів, як «Помста Сітхів», «Хроніки Нарнії» і «Гаррі Поттер і Кубок вогню», не змогла вивести прокат із стану глибокої депресії. За рік 544 знятих Голлівудом картини зібрали 8,9 мільярда доларів, тобто майже на 600 мільйонів менше, ніж роком раніше. Також у 2005 році до закінчення літнього сезону, який традиційно вважається найприбутковішим періодом, касові збори лише двох студій — 20th Century Fox і Warner Bros. Pictures — подолали психологічно важливий бар’єр у мільярд доларів. Чотирьом фільмам: «Війні світів», «Помсті Ситхів», «Бетмену» і «Чарлі і шоколадна фабрика» підкорилася позначка в 200 мільйонів. Знизилися збори і на західноєвропейському ринку. Найсуттєвішим було падіння в Німеччині, яке становило понад 20 відсотків. І лише прокат у східноєвропейських країнах, у тому числі й у Росії, продемонстрував незначне зростання. Експерти виділяли декілька головних причин стагнації в кіноіндустрії: загальний економічний спад, відсутність фільмів із оригінальним сюжетом, відеопіратство, яке досягло особливого розмаху в зв’язку з поширенням фільмів з допомогою Інтернету і занадто короткий проміжок між театральною прем’єрою фільму і його появою на DVD. У 2006 році ситуація радикально змінилася. За перші вісім місяців міжнародний прокат продемонстрував стійке зростання 4-5 відсотків, два фільми — «Код да Вінчі» і все ті ж «Пірати» — зібрали на європейському й азіатському ринках понад 500 мільйонів доларів, друга частина «Льодовикового періоду» забрала з кишень глядачів понад 400 мільйонів, ще трьом фільмам дісталося більш як 200. Відразу три кінокомпанії, причому в рекордний для них термін, добралися до заповітного мільярда. П’ятірка лідерів на даний момент виглядає так: Buena Vista ($1,149 млн.), Sony Pictures ($1,130 млн.), 20th Century Fox ($992 млн.), Universal ($703 млн.), Warner Bros. Pictures ($655 млн.). Безсумнівно, локомотивом, який витягнув заробітки Голлівуду з глибокої ями, стали «Пірати Карибського моря». Якщо перша частина могла похизуватися «лише» 305 мільйонами в домашньому прокаті, то «Скриня мерця» заробила понад 400. Блискучий Джонні Депп, прекрасна режисура Гора Вербінскі, чудова маркетингова політика зробили те, на що не спромігся жоден проект, який очікувався з не меншим нетерпінням. Мова йде про «Повернення Супермена», мабуть, головний провал 2006 року. У фільму вартістю 270 мільйонів доларів не виявилося в активі жодної із складових успіху «Піратів». Режисер Брайн Сінгер, який зняв успішних «Людей-Ікс», подав глядачам тягучу і приторно солодку жуйку про споконвічну пристрасть людини до польотів і про можливість робити все і «щоб потім за це нічого не було». Спроба знімати гарні, майже «джексонівські» пейзажі обернулася звичайним графоманством, а актори продемонстрували таке стійке бажання не виходити за рамки написаних для них жахливих діалогів, що часом здавалося, що вони дійсно жартують. У результаті 197 мільйонів доларів і майже безвихідна ситуація для авторів майбутнього продовження. Ще однією набагато символічнішою поразкою минулого сезону стала давня історія Тома Круза під назвою «Місія нездійсненна». При всій активності на екрані й особистій харизмі головного сайєнтолога Голлівуду картині вдалося зібрати в США лише 133 мільйони зі 150-мільйонного бюджету. І цей провал буде мати набагато значиміші для індустрії наслідки. Розмови, які раніше велися лише в кулуарах, про те, що більшість сучасних зірок переоцінені і вже не в змозі відпрацьовувати свою платню, плавно перетекли у сферу стратегічних перерв. І гучний розрив Круза зі своїм давнім партнером, кінокомпанією Paramount, — лише перша ластівка цього процесу, результатом якого стане складання нових схем взаємодії Голлівуду з любителями червоних килимових доріжок і золотих статуеток. До речі, про статуетки. Якщо фінансові результати літнього сезону, не будучи рекордними, все ж демонструють очевидний підйом, то з майбутніми претендентами на «Оскар» поки повна непевність. Найімовірніше, активний пошук почнеться відразу після завершення вересневих кінофестивалів і триватиме до наступного блокбастерного сплеску, який зазвичай трапляється наприкінці листопада і під Різдво.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також