Сьогодні ціни на газових заправках стрімко летять вгору і зрозуміти, коли і, головне, на якому рівні завершиться здорожчання автогазу, не зрозуміло. Адже офіційні заяви аж ніяк не пояснють причини подорожчання та й на рівень цін на цей вид пального не впливають.
Прокоментувати ситуацію ми попросили Віталія Першогубу, координатора мережі АЗС «Олас»:
— Ситуація із цінами на газомоторне пальне виглядає не дуже оптимістично. Газ для автомобілів дорожчає і найближчим часом може ще піднятися в ціні. Чому так відбувається? Є закони ринку. Якщо на ньому не вистачає ресурсу, то вартість того самого ресурсу зростає. Ми, як гравці роздрібного ринку, не можемо диктувати рівень цін трейдерам. Чому не вистачає автогазу в Україні? Річ у тім, що ринок автогазу в нашій державі є нерозвиненим, я б сказав, примітивним. Тобто немає потужної інфраструктури, є проблеми з логістикою та довготривалими контрактами на закупівлю цього виду пального. Це при тому, що попит на газомоторне паливо стабільно зростає на 15-20% на рік і так вже років сім. Поки всі ці чинники не будуть виправлені, коливання цін на газ будуть мати місце. Сьогодні я бачу, що вартість газу може піднятися до 18 гривень за літр. Звісно, що для більшості власників авто з газобалонними обладнанням, такий рівень цін є нерентабельним і їм вигідніше заправлятися традиційним видом пального — бензином. Наскільки нинішня криза на ринку газу буде сприяти його «дорослішанню» сказати важко, принаймні в найближчі три роки навряд чи ситуація в цьому сегменті сильно зміниться.
— Не так давно було цікаве дослідження рівненського Автомайдану, щодо ситуації в різних мережах АЗС, які працюють на Рівненщині. Яка ваша думка про це дослідження.
— Дуже добре, що наші громадські організації почали проводити всебічний та ґрунтовний аналіз того, як працюють і, чим торгують мережі АЗС. Це потрібно споживачам, бо є таке поняття — захист прав споживачів. В усіх цивілізованих країнах на сторожі прав покупців стоять як державні, так і громадські організації, і тому я радий, що наш Автомайдан взяв на себе таку функцію. Що ж до самого дослідження, то його результати говорять самі за себе. Заправляючи свого «залізного коня», ми повинні розуміти — потрібно знайти розумний баланс між бажанням зекономити і ризиком отримати неякісне пальне, чи взагалі мати «недолив». Аналізуючи це ґрунтовне дослідження, кожен автовласник повинен зробити свій висновок. Якщо ж цікава моя думка — то я задоволений тим, що наша мережа АЗС продає якісне пальне, чесно працює із клієнтами, і при цьому ми знаходимося з вартості нафтопродуктів десь посередині між «дорогими» та «дешевими» заправками. Так, що заправляйтесь на «Оласі» і не пошкодуєте. Тому що вартість пробігу кілометра у нас найнижча серед усіх.







