Водіїв маршруток стимулюють і звільненнями, і грошима

1285 0

Ми у соцмережах:

До міського управління транспорту Рівного щомісяця надходять скарги від пасажирів на хамську поведінку водіїв маршруток. Особливо це стосується людей, які користуються пільгами. Деякі з цих скарг стали настільки резонансними, що влада не могла заплющити на них очі.

До міського управління транспорту Рівного щомісяця надходять скарги від пасажирів на хамську поведінку водіїв маршруток. Особливо це стосується людей, які користуються пільгами. Деякі з цих скарг стали настільки резонансними, що влада не могла заплющити на них очі.

Уже кілька тижнів чиновники разом із депутатами шукають водія маршрутки №58, який відмовився безкоштовно перевозити дітей героя Небесної сотні Валерія Опанасюка. Оскільки це було ввечері, то діти змерзли й просили перехожих допомогти їм дістатися додому. Іншого водія маршрутки №49, який 23 листопада відмовився перевозити дитину з багатодітної родини, уже звільнили. Така ж доля спіткає і водія маршрутки №47, який наприкінці листопада обізвав і намагався вигнати з маршрутки 14-річну дівчинку, що супроводжувала свого 7-річного брата на заняття до логопеда. Хоч діти пред’явили йому посвідчення, що вони справді з багатодітної сім’ї. Водія громадського транспорту зупинила лише оплата проїзду, проте здачу він все-таки жбурнув в обличчя дітей.

Виправити ситуацію з відносинами між перевізниками та пільговиками може обіцяна компенсація з міського бюджету. Але для того, щоб отримати компенсацію, водії громадського транспорту мають працювати якісно.

Сергій Васильчук, заступник міського голови:

— Потрібно розуміти, що у програмі завищені цифри. Насправді для громадського транспорту з міського бюджету виділяється стільки коштів, скільки дозволяють можливості. Якщо на цей рік, наприклад, для перевезення пільговиків у тролейбусах передбачено 97 мільйонів гривень, то виділили лише близько 50 мільйонів. Тобто значно менше. Для маршруток будемо просити хоча б три мільйони на низькорентабельні маршрути. Хоч насправді для них, щоб компенсувати проїзд усіх пільговиків, потрібно не менше 40-45 мільйонів гривень.

Кошти для приватного транспорту ми даємо лише на ті маршрути, де є реальна проблема із заробітками. Наприклад, це маршрут №43, який забезпечує транспортне сполучення мікрорайону «Басів Кут» з містом. Цей маршрут відверто нерентабельний. На ньому жоден приватний перевізник не хоче працювати. Із 8 необхідних автобусів на маршруті працює лише 4-5. Якби не було компенсації, то й ці б з’їхали. Також компенсація стосується маршруту №41 «Мельника — зоопарк».

Зауважу, що ми не даємо перевізникам гроші під чесне слово. Щоб отримати компенсацію за перевезення пільговиків, вони повинні працювати якісно: дотримуватися графіків руху, вчасно виїжджати на маршрут і працювати у вечірній час, як це передбачено у договорі. Тому щомісяця перевізники подають документи в управління транспорту, а там фахівці перевіряють якість їхньої роботи. Коли система GPS показує, що водій не дотримувався графіка або працював лише в години, коли було багато пасажирів, а в інші просто з’їхав із маршруту, то за таку роботу ніхто компенсацію не виділить. Адже нам важливо не тільки те, щоб люди вранці могли дістатися на роботу, але й щоб без проблем доїхати додому: діти — зі школи, студенти — з вузів, дорослі — з роботи.

Тому й виходить, що з мільйона гривень, який у нас у 2019 році був передбачений на маршрутки, було виділено лише половину. Іншу частину просто не виділили, а виписали догани за погану роботу.

Щодо поведінки водіїв маршруток. З цього приводу я дав чітку вказівку: якщо матимуть місце повторні випадки грубої, а я б сказав — ганебної поведінки маршрутників з пасажирами (байдуже: дорослими чи дітьми), управління транспорту буде розривати з перевізниками договори. Бо, на моє переконання, нормальна людина не може так непристойно поводитися з дітьми. Це неприпустимо.

Богдан СЛОНЕЦЬ.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також