Без нього нині важко уявити життя сучасної людини, а для багатьох він є чи не єдиним другом і розрадником. Про можливості телефону звичайні й не дуже говоримо сьогодні.
Інформація Якщо постаратися й виявити певну кмітливість і винахідливість, то з допомогою телефону можна отримати будь-яку інформацію. Більшість солідних установ — міська й обласна ради, прокуратура, міліція, податкова — мають спеціальні телефонні лінії, котрі інформують громадськість про свою діяльність та розглядають звернення громадян. Інформацію про свої послуги за телефоном надають авто— і залізничний вокзали, аеропорт, комунальні підприємства, лікарні, поліклініки. Номери їх телефонів можна дізнатися із телефонних довідників чи у відповідних службах: 063 та 09. Остання переважно надає інформацію щодо приватних телефонних номерів, але в її базі даних є телефони й державних установ. За номером 070 щоденно з 8.00 до 22.00 можна отримати інформацію щодо міжміських та міжнародних кодів. За номером телефону 22-59-03 автовідповідач цілодобово розповідає про фільми, котрі можна переглянути в кінопалаці «Україна». За телефоном 067 з 10.00 до 17.00 у робочі дні можна отримати інформацію про наявність певних ліків у мережі аптек ВАТ «Рівнефармація». Крім того, за номером 22-14-85 лікарі можуть отримати інформацію про нові надходження препаратів. До речі, якщо вам потрібні ліки на суму більшу, ніж сто гривень — дзвоніть за телефоном 23-62-40 на фірму «Укрфарм» і вам їх привезуть додому.
Бізнес-інформація Основним телефонним постачальником бізнес-інформації в Рівному є бізнес-довідка «063», про особливості роботи якої розповіла заступник директора Тетяна Борисюк. На сьогодні база даних довідки «063» містить інформацію про 3,5 тисячі фірм, підприємств і організацій Рівного та 1028 їхніх обласних колег. Щодня користуються послугами бізнес-довідки близько 900 абонентів, 80% яких — ділові люди. Ведення статистики звернень дозволяє бізнес-довідці відслідковувати інтереси рівнян і створювати рейтинги популярності фірм та послуг, які відображають економічні тенденції регіону. Так, станом на початок червня, найпопулярнішими фірмами серед абонентів 063 були «Шалена черепаха», «Домова служба» і «Фарт-сервіс». Серед магазинів, інформація про які запитувалася найчастіше, — «Реноме», «Керамбуд», «Літа». Найчастіше рівняни цікавилися транспортними послугами — 30%, соціально-побутовими — 18%, туристичними — 12% звернень. Серед товарів лідирують будівельні матеріали — 27% звернень, виробниче обладнання та продовольчі товари — по 12%, товари для автомобілів, металопрокат і металовироби — по 11%. Для ділових людей буде корисним знати ще один номер — 63-31-16, за яким з 10.00 до 19.00 у робочі дні діє гаряча телефонна лінія Рівенської обласної асоціації підприємців. З її допомогою можна отримати інформацію щодо нормативних документів, які регулюють діяльність суб’єктів підприємницької діяльності.
Послуги Та найприємніша функція телефону — не виходячи з дому отримати певний товар чи послугу. На жаль, гурманам Рівного не пощастило — смачно поїсти вдома, замовивши їжу за телефоном, у нашому місті практично неможливо, чомусь подібних послуг ніхто не надає. Приємним винятком є лише доставка піци «ДаКапо» за телефоном 006. Якщо в крані немає води і вас замучила спрага — можна замовити її доставку, звернувшись або до фірми «Олександрійські Джерела» за телефоном 28-78-87, або в «Українські Джерела» — 22-30-47. З допомогою телефону можна відправити телеграму, скориставшись номером 066. Коштує ця послуга 30 копійок плюс по 6 копійок за кожне слово, передане в межах України, і по 44-45 копійки за слово, якщо телеграма пересилається у країни СНД. За номером 069 можна переслати повідомлення абонентам пейджингового зв’язку. Варто знати, що з допомогою телефону можна забронювати місце у мікроавтобусах більшості приватних перевізників, котрі возять рівнян до і з Києва та інших міст України. Перевізники, котрі працюють по місту — служби таксі — також викликаються за телефоном. Більшість з них мають не лише легкові автомобілі, але й мікроавтобуси для перевезення різних габаритних речей. Приємно й те, що за телефоном можна вирішити власні господарчі проблеми — у Рівному з’явилася «Домова служба», яка приймає замовлення щодня з 7.00 до 22.00. Як розповів її керівник Валерій Гусак, особливим попитом серед населення користуються послуги дрібного ремонту, які часто, крім «ДС», ніхто виконати не береться. Тим більше, що вартість послуг доступна, а це дає змогу користуватися ними навіть малозабезпеченим громадянам. Виявляється, найбільше турбують рівнян сантехнічні проблеми — до 30% усіх замовлень. Через це у «Домовій службі» постійно є вакансії для сантехніків, також фірма потребує майстрів з ремонту холодильників. Щодо цін, то, наприклад, заміна гумових прокладок водостічного крана, заміна душового шланга, сифона до мийки коштує 5-7 гривень, ремонт, заміна кухонних та ванних змішувачів — 15 гривень, монтаж чи демонтаж каналізаційних труб — 10 грн. за одну точку, встановлення мийки — 15-20 грн., пральної машини — 30 грн., бойлера — 70 грн., вентиляції — 15-20 грн. Вирішення електротехнічних проблем займає 21% усіх замовлень. Дрібний ремонт — заміна вимикача, вилки, розетки, пробки електролічильника, лампи — коштує 5 грн., ремонт торшера, люстри, електроплитки — 10-15 грн., електрочайника — 25 грн., монтаж проводки в новій квартирі — 10 грн. за точку, заміна електропроводки — 5 грн. за один погонний метр. Прості столярні роботи (підгонка дверей, прибивання планки, встановлення «вічка») коштують 5-7 грн., встановлення віконних ручок — 5 грн. за комплект, шпінгалетів до вікон — 5 грн. за два комплекти. Ремонт пилосмока коштує у «Домовій службі» 15-20 грн., телевізорів радянського виробництва, відео— та аудіомагнітофонів, музичних центрів, радіоприймачів — 25-35 грн., дискових телефонних апаратів — 7-10 грн., електронних телефонів та факсів — 15-20 грн., дрібних побутових приладів (праска, міксер) — 8-12 грн. Крім того, «Домова служба» може забезпечити потрібну кількість людей для підсобних робіт на будівництві чи у господарських роботах — 5 грн. за годину праці одного чоловіка або 30 грн. за день.
Телефон для душі І звісно, не потрібно забувати про те, що телефон виконує ще й функцію засобу спілкування. Якщо ж друзів немає, а на душі важко — телефонуйте 22-22-21. За цим номером при Рівенському міському центрі соціальних служб для молоді працює телефон довіри. Як розповіла головний спеціаліст центру Людмила Гуляйгродська, отримати анонімну консультаційну чи психологічну допомогу може кожний, хто її потребує, без жодних обмежень з 15.00 до 7.00. Найчастіше до центру телефонують особи, старші 28 років, найрідше — підлітки до 15 років, жінки становлять 61% усіх абонентів. Серед проблем, які найбільше турбують рівнян, — проблеми у любовних та сімейних стосунках, підлітків хвилюють стосунки з батьками, проблеми зайнятості, дозвілля та фінансів. Бувають і важкі випадки, коли людина, яка телефонує, знаходиться на межі психологічного зриву — в першому півріччі було зафіксовано 43 дзвінки з проблем насильства та суїциду. Як бачимо, перелік функцій телефонного зв’язку великий і в одній маленькій статті охопити всі — нереально. Проте важливо знати й застосовувати його основні можливості й пам’ятати, що той, хто шукає — завжди знаходить!