05.03.2024 14:10 Слонець Богдан
644
0
Самостійна підготовка до НМТ не гарантує високого результату тестування, адже в ній, як правило, немає системності. Учень перескакує з однієї теми на іншу або зовсім не готується, не знаючи з чого почати. Батьки, розуміючи це, шукають для своїх дітей репетиторів за один-два роки до випускного.
Першочерговим завданням репетитора є перевірка та систематизація наявних знань майбутнього абітурієнта, виявлення проблемних моментів і робота над ними. Репетитор з української мови під час підготовки учня до НМТ повинен використовувати індивідуальний підхід, організувати навчання відповідно до його потреб, побажань і початкового рівня знань.
Як репетитору-початківцю підготувати учня до НМТ з української мови
Репетитором-початківцем можна назвати навіть учителя з багаторічним досвідом викладання в загальноосвітній школі, який раніше не проводив приватні уроки. Напрацювання зі школи допоможуть якісно підготувати учня до НМТ, проте дуже важливо правильно організувати індивідуальну роботу. Під час занять з української мови з майбутнім випускником корисно використовувати:
- аудіо і відеоматеріали;
- елементи гри (ці методики ефективні у будь-якому віці, в тому числі для учнів старших класів);
- візуальні друковані матеріали (таблички, схеми);
- цікаві історії (наприклад, обговорити помилки в рекламі).
Для кожної дитини важливо створити індивідуальний план навчання. Зробити це можна лише після перевірки її початкових знань. З метою оцінювання можна використати торішнє тестування. Під час перевірки тестів відразу стане зрозуміло, на яких темах варто зупинитись в першочергово. Також не слід оминати увагою матеріал, який учень вважає складним та незрозумілим.
Важливо не тиснути на дитину з перших занять, дати час адаптуватись до нового формату навчання. Збільшувати навантаження слід поступово, але знати міру, адже крім української мови в учня можуть бути заняття з репетиторами з інших предметів. Також не слід забувати про навчання в школі й домашні завдання. Варто старатись подати максимум матеріалу на занятті, переконатись в тому, що учневі зрозумілі пояснення і не перевантажувати його завданнями для самостійного опрацювання.
На які теми звернути увагу при підготовці до НМТ 2024 з української мови
Національний мультипредметний тест 2024 передбачає лише тестування, творче завдання в нього не входить. На написанні творів не потрібно зосереджувати увагу, проте таке завдання варто давати дитині під час підготовки раз в декілька тижнів. Перевіряючи творчу роботу можна побачити типові помилки, які робить учень і додатково попрацювати над ними.
Під час підготовки до НМТ 2024 особливу увагу варто звернути увагу на:
- фонетику;
- лексику;
- словотвір;
- морфологію.
Зрозуміти, над якими темами працювати краще за все допоможе індивідуальне тестування на першому занятті. Після 5-7 уроків буде помітно, що складніше піддається розумінню. Важливо пропрацювати ті теми таким чином, щоб школяр не завчив їх, а чітко зрозумів і запам’ятав.
Практика ЗНО і НМТ минулих років показала, що діти найчастіше припускаються помилок при виконанні завдань з наступних тем:
- відокремленні члени речення;
- фразеологізми;
- правопис прислівників;
- розділові знаки в безсполучникових складних реченнях.
Обов'язково варто звернути на них увагу, попросити учня виконати декілька різнопланових завдань з цих тем, визначити помилки та пропрацювати їх.
Важливо розуміти, що під час підготовки до НМТ неможливо перечитати й детально пройти усі без виключення теми, які вивчались в школі протягом 6 років навчання. Особливо, якщо учень починає готуватись за декілька місяців. Для підготовки в умовах обмеженого часу достатньо тестування знань учня і роботи над помилками. Звичайно, це не гарантує такого результату, як у випадку роботи з репетитором протягом 1-2 років, проте значно підвищить шанси на отримання високого балу.
Важливі аспекти під час підготовки учня до НМТ: поради вчителю
Зазвичай учні починають підготовку до національного мультимедійного тесту в 10-11 класі. Отже – більшість тем по шкільній програмі вже пройдені. Основним завданням репетитора є відтворення в пам’яті дитини тих знань, які вона отримала під час навчання в школі та пропрацювання незрозумілих їй моментів.
Під час повторення та опрацювання складних тем важливо:
- акцентуватись не на пасивному повторенні вивченого матеріалу, а на його глибинному розумінні й запам’ятовуванні;
- використовувати різноманітні способи повторення, пропрацьовувати кожну тему з різних сторін;
- вести діалог з дитиною, ставити конкретні питання щодо того, які моменти їй не зрозумілі;
- планувати заняття таким чином, щоб максимальна кількість часу відводилась на найскладніші для учня теми;
- обов’язково закріплювати пройдений матеріал (проводити тестування для перевірки), якщо в цей момент дитина ще припускається помилок – повертатись до нього і проходити ще раз;
- якісно розподіляти час, який залишився до тестування, важливо встигнути пройти всі теми, які учневі здаються незрозумілими, навити якщо до іспиту лічені тижні.
Попит на репетиторів у української мови протягом останніх двох років значно зріс. Якщо ви лише задумались про проведення приватних уроків, маєте педагогічну освіту, досвід у роботі з дітьми, напрацьовані методики – варто зареєструвати свою анкету на тематичному порталі, наприклад, на сайті Букі та починати працювати з учнями, готуючи їх до успішної здачі НМТ.