Відділ у справах громадянства, імміграції та реєстрації фізичних осіб УМВСУ в Рівненській області повідомляє, що з 3 жовтня цього року запроваджено новий порядок розгляду звернень щодо продовження терміну перебування в Україні іноземців та осіб без громадянства.
Для продовження терміну перебування письмові звернення іноземців чи осіб без громадянства та приймаючої їх сторони не раніше, ніж за десять, та не пізніше, ніж за три робочих дні до закінчення терміну дії реєстрації подають за місцем проживання цих осіб до територіальних органів Державного департаменту у справах громадянства, імміграції та реєстрації фізичних осіб МВС України. При цьому подають такі документи: — заява приймаючої сторони-фізичної особи (за формою згідно з додатком 1), в якій зазначають обґрунтовані підстави для продовження терміну перебування, що подається особисто фізичною особою. Заява не подається у разі продовження терміну перебування в Україні іноземців чи осіб без громадянства, які мають статус закордонного українця та власне житло в Україні, а також їх подружжя та дітей у разі спільного в’їзду і перебування; — заява про продовження терміну перебування в Україні (за формою згідно з додатком 2), яка подається іноземцем чи особою без громадянства особисто або приймаючою фізичною особою; — паспортний документ іноземця чи особи без громадянства і копії сторінок з особистими даними та сторінок з візою (за наявності) і відміткою про реєстрацію та/або копію імміграційної картки (за наявності); — переклад сторінок паспортного документа з особистими даними іноземця або документа, що посвідчує особу без громадянства, українською мовою, засвідчений у встановленому законодавством порядку; — паспортний документ приймаючої сторони-фізичної особи (після пред’явлення повертається) та його копія, засвідчена підписом власника; — копія посвідки на постійне чи тимчасове проживання або іншого документа, що підтверджує законність перебування на території України (якщо приймаючою стороною є іноземець чи особа без громадянства), засвідчена підписом власника; — документ про право власності (свідоцтво про державну реєстрацію права власності) на житло, яке надається іноземцю чи особі без громадянства для подальшого перебування (після пред’явлення повертається), та його копія. У разі, якщо житло не належить приймаючій стороні, заява погоджується з власником (співвласниками) чи уповноваженою ним (ними) особою, згода якого (яких) підтверджується особисто або шляхом подання заяви, засвідченої у встановленому законодавством порядку. Якщо житло перебуває у державній або комунальній власності, замість документа про право власності подається довідка, видана житловим органом, про всіх повнолітніх осіб, зареєстрованих за вказаною адресою, та їхня письмова згода на перебування за вказаною адресою іноземця чи особи без громадянства, що підтверджується цими особами особисто або шляхом подання заяви, засвідченої у встановленому законодавством порядку; — 4 фотокартки іноземця чи особи без громадянства розміром 3,5x4,5 см; — квитанція про сплату державного мита за продовження терміну перебування. Термін перебування продовжується на весь період існування підстав, зазначених у заяві, але при цьому час перебування в Україні іноземця чи особи без громадянства не повинен перевищувати 180 днів з дати останнього в’їзду. Питання щодо продовження терміну перебування понад зазначений строк розглядається територіальним органом ДДГІРФО МВС України, щодо іноземців та осіб без громадянства, які: — навчаються в навчальних закладах України; — подали заяву про отримання дозволу на імміграцію; — мають статус закордонного українця, а також їх подружжя та діти у разі спільного в’їзду та перебування на території України; — мають родинні відносини з громадянином України або іноземцем чи особою без громадянства, що має посвідку на тимчасове або постійне проживання.