У Рівному почали запроваджувати паралельно дві глобальні концепції так званого цифрового перетворення — «електронна демократія» та «smart city». Процеси схожі, але мають певні відмінності.
Подібні рішення вже працюють у великих містах, а також у Миколаєві, Вінниці. Суть ідеї полягає в інтерактивності, тобто майже прямому зв'язку мешканця з чиновником, який здатен вирішити певну проблему. Тобто це інтернет-платформа для «е-демократії». З іншого боку, це база для цифрових ідей, які полегшать діалог із бізнесом через додатки, сервіси, послуги уже приватних фірм. — Сучасний портал міста вирішує три ключових завдання, — говорить Олександр Єфремов, керівник ІТ-компанії «KitSoft». — Це можливість отримати відповідь на запитання мешканців щодо різних проблем. По-друге, це подання скарг щодо проблем ЖКГ. І по-третє, отримання послуг — адміністративних, комунальних тощо. Але не можна запроваджувати, наприклад, скарги громадян, якщо у місті не відпрацьована система реагування влади на них. За словами розробників, розділ «органи влади» на порталах — не головний. Портал запропонує користувачам створювати особисті кабінети із прив'язкою до конкретних будинків чи приміщень, вулиць, мікрорайонів. Саме у цих «кабінетах» й збиратиметься інформація про усі звернення рівнянина, відповіді на них чиновників, новини про комунальні проблеми у його районі. У перспективі сюди також можливе підключення інформації про особисті рахунки на комунальні послуги. — Архітектура порталу на основі відкритого АРІ дозволяє в подальшому підключати до нього будь-які додатки та сервіси, які можуть зробити життя рівнян комфортнішим, — говорить учасник Платформи взаємодій «Простір» Надія Гладкевич. — Це може бути карта з рухом маршруток із gps-трекерами, або ж додаток про знижки у магазинах, або ж карта з вказаними виборчими дільницями та за ними закріпленими депутатами. Багато подібних сервісів вже створено, але вони не матимуть сенсу, якщо будуть розкидані по різних ресурсах, а тому не матимуть популярності серед мешканців. Підключені модулі дозволятимуть мешканцям міста не лише користуватись, а й ділитись інформацією. Тобто повідомленнями про аварії, затори на дорогах, певні комунальні проблеми. Важливо, що система допомагатиме користувачу отримувати саме ту інформацію, яка стосується безпосередньо його. Нині тривають переговори між міською владою та компанією «KitSoft» щодо створення рівненського порталу. Цей процес триватиме кілька місяців і обійдеться міському бюджету у кількасот тисяч гривень. Адже це є доволі складним, промисловим рішенням, що потребує роботи багатьох фахівців.